Citat:
Ursprungligen postat av
bithax
Satt i dag och kollade på en film på bio.
Så började jag fundera över situationen jag befann mig i.
Här sitter alltså ett gäng intelligenta djur och glor på en bioduk. Typ som korpar, eller apor. Djur som har varit smarta nog att uppfinna teknologi så att de kan sitta och glo på bio, men ändock djur. De har inte varit smarta nog att förstå hur dem själva fungerar. De är ganska dumma egentligen.
Och jag är ett av de här djuren. Hur kom det sig att jag blev född till en sånär?
Nu när jag är medveten om att jag bara är ett djur, en livsform, skall jag fortsätta leka att jag är en person? Försätta spela teatern, och inbilla mig att mitt liv betyder någonting?
Och sen bestämde jag mig för att koncentrera mig på filmen igen, sjunka tillbaka in i drömmen.
Nån annan som upplevt något liknande?
Det är precis det jag brukar tänka. Ibland hamnar jag i en sådan mode att jag tänker lite längre än så och ser hela helheten nästan. Ibland blir jag äcklad av både mig och omgivningen.
Det roliga är att jag är riktigt ung. När jag är ute och sitter på tåget så ser jag vissa gamlingar med just den blicken i ögonen. Som att de inser något. S0 känn dig inte speciell. Finns tusentals före serveringen u kno.
Men hey, det behöver inte vara negativt. Keep dreaming till you wake up.
För det andra så bryr du dig inte om det. På kvällen hamnar du i ett läge då man fokuserar på Skit, därför reflekterar du över det.
Fortfarande hur mycket du nu än gräver så kommer du komma fram till en dead end. Du får aldrig en slutförklaring. Så kanske är det dumt att tänka så.
Btw, go fuck yourself.