Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-05, 15:12
  #1
Medlem
Skulle köpa en Sony Z3:a från en kille som la upp en annons.

Vi bestämde oss för att jag skulle swisha pengar till honom och jag gjorde det efter att han skickade kvitto som bevis på att han skickat paketet.

Paketet kom idag, och ingen Z3:a var det. Fick en påse med mjöl istället.

Fattar inte varför man ska hålla på så.

Kan man ångra sina pengar på något sätt? Eller är det försent om man redan har swishat?

Finns det något jag kan göra? Polisanmäla? Bita i det sura äpplet?

Vad göra?
Citera
2015-05-05, 15:16
  #2
Avstängd
Njors avatar
Polisanmäl samt kontakta Swish eller din bank efter att du gjort en anmälan.
Citera
2015-05-05, 15:16
  #3
Medlem
patriot8s avatar
Tyvärr

https://www.getswish.se/support/jag-...en-hur-gor-jag
Citera
2015-05-05, 15:17
  #4
Medlem
Klarabella79s avatar
Polisanmäla såklart. Har du print på annonsen och bild på kvittot och allt annat så blir det nog inte så svårt. Bara inte han inte använder kontantkort, då kan det bli svårare. Vilken bank är det du överförde till? Kontakta banken.

Annars betala ALDRIG något i förväg innan du sett varan
Citera
2015-05-05, 15:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Polisanmäla såklart. Har du print på annonsen och bild på kvittot och allt annat så blir det nog inte så svårt. Bara inte han inte använder kontantkort, då kan det bli svårare. Vilken bank är det du överförde till? Kontakta banken.

Annars betala ALDRIG något i förväg innan du sett varan

Annonsen är borta, själva kvittot/id har jag som idioten skickade.

Det står ju på den när han skickade iväg telefonen, om jag nu gör en polisanmälan, hur stor är chansen att dem kollar på kamerorna? Står även från vilket ställe han skickade.
Citera
2015-05-05, 15:21
  #6
Avstängd
Njors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Annonsen är borta, själva kvittot/id har jag som idioten skickade.

Det står ju på den när han skickade iväg telefonen, om jag nu gör en polisanmälan, hur stor är chansen att dem kollar på kamerorna? Står även från vilket ställe han skickade.

Var det på Blocket? I så fall har Blocket kvar det i sin databas ändå. Kontakta dem.
Citera
2015-05-05, 15:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Var det på Blocket? I så fall har Blocket kvar det i sin databas ändå. Kontakta dem.

Nope, på en sida som heter sweclockers marknad
Citera
2015-05-05, 15:23
  #8
Avstängd
Njors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Nope, på en sida som heter sweclockers marknad

De har förmodligen det också. Kontakta SweClockers.
Citera
2015-05-05, 15:26
  #9
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Annonsen är borta, själva kvittot/id har jag som idioten skickade.

Det står ju på den när han skickade iväg telefonen, om jag nu gör en polisanmälan, hur stor är chansen att dem kollar på kamerorna? Står även från vilket ställe han skickade.
Men sluta var så jävla handlingsförlamad. Ta din telefon och ring polisen på 11414 och gör en anmälan.
Citera
2015-05-05, 15:45
  #10
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Men sluta var så jävla handlingsförlamad. Ta din telefon och ring polisen på 11414 och gör en anmälan.
This.

Sluta sitta och böla ut här. Den här typen av bedrägerier läser man ju om nästan dagligen här. När fan ska folk fatta?
Citera
2015-05-05, 16:04
  #11
Medlem
samla på allt du kan sen polisanmäl detta.
Citera
2015-05-05, 16:18
  #12
Medlem
Vilket merjobb TS fick nu.. Samla bevis, ringa polisen, vänta på utredningar, delta i utredningar och sen, eventuellt om några år så får han tillbaka sina hundralappar.

Man kan ju tro att dagliga artiklar och tjat om bedrägerier/lurendrejare borde göra folk med aktsamma. Icke, verkar som att naiviteten ökar var dag.

Ring 11414 och anmäl. Såklart, du har ju blivit lurad = utsatt för brott.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback