Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-04, 18:42
  #1
Medlem
Jag söker boende i Gbg, och det är någon nu som hört av sig från Hisingen. Det är inneboende som gäller. Vad säger ni?
Är det farligt att bo i Hisingen? Skulle ni tacka nej eller skulle ni ta det bara?

Berätta gärna vad ni tror. Tackar!
Citera
2015-05-04, 19:31
  #2
Medlem
Brmcs avatar
Beror väl på vart på Hisingen du bosätter dig. Men jag bodde i kville i 2 år och trivdes kanonbra. Kände mig mer osäker på stan på kvällen än hemma i kvarteret.

Kan det vara det vid eketrä tro?
Citera
2015-05-04, 19:32
  #3
Medlem
Norska sidan.....
Citera
2015-05-04, 19:57
  #4
Medlem
gulaLejonets avatar
hisingen är jättestort och har stor mångfald. generellt kan man säga att ju närmare ändhållplatserna man kommer på spårvagns nätet desto sämre är området...
Citera
2015-05-04, 19:58
  #5
Medlem
Scarabeos avatar
Vart på Hisingen är det? Jag bodde också på Kville och biskopsgården. Kville tycker jag är kanon! Biskop kan ni själva räkna ut hur det är. Skulle inte ens bo i den pisshålan om jag så fick betalt för det.
Citera
2015-05-04, 21:09
  #6
Medlem
TheShapes avatar
Föreslår att du drar upp Google maps, och beskådar hur stort Hisingen egentligen är. Att fråga om "Hisingen är farligt" är lika besynnerligt som att fråga "hur det är att handla på ICA".

Egentligen så är hela Hisingen okej (inte ens den självutnämnda Flashbackeliten kan säga att Torslanda skulle vara "farligt"), förutom mindre gästvänliga är Backa och Biskopsgården. Men om du bara planerar vara inneboende och inte umgås i skumma kretsar - så har du inget att oroa dig över.
Citera
2015-05-04, 22:18
  #7
Medlem
"Backa" i Hisingen. Vad har ni för uppfattning om det?

För mig känns det helt okej, men det är alltid bra och fråga runt, tror jag
Citera
2015-05-04, 22:30
  #8
Medlem
puttens avatar
Har bott runt kville också, det var inget att klaga på. Kände mig aldrig otrygg heller, inte ens på "tricken".
Citera
2015-05-04, 22:42
  #9
Medlem
xXKNOXxs avatar
Undvik:

Biskopsgården
Länsmansgården
Brunnsbo/backa

Dessa områden är kulturberikade.
Men gillar man olika och tycker om att öppna sitt hjärta så är det kanonområden.
__________________
Senast redigerad av xXKNOXx 2015-05-04 kl. 22:44.
Citera
2015-05-10, 22:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dod000
"Backa" i Hisingen. Vad har ni för uppfattning om det?

För mig känns det helt okej, men det är alltid bra och fråga runt, tror jag
Hellre hisinge än Bersjön och Angered😹 Så ba chillaxa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback