2015-05-04, 11:18
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Jag ringde lkaren/psykologen och presenterade mig sjlv. D frgar telefonisten "Ja, hur kan jag hjlpa dig?"

Min vana trogen begrep jag ingenting, och erknde detta utan vidare men. D stller hon en nnu knepigare, om inte till och med omjlig frga: "Vad vill du?"

Vad jag vill? Hur skulle jag kunna veta det? Ser jag ut som nn expert p mig sjlv? Varfr antas jag veta vad jag vill? Och om jag inte vet? Vem skall ansvar utkrvas? Vem skall beskyllas? Gud? Myndigheterna?

Skmt sido: Hur kan man veta vad man vill? r det ens mjligt? Om jag frgar Dig: "Vad vill Du?" - hur skulle du reagera? Sjlv blir jag frustrerad, p grnsen till aggressiv.
Citera
2015-05-04, 12:06
Medlem
Har du ingen aning om varfr du ringde???
Vet du inte ens om det exempelvis var fr att du mr dligt, skte ngon, fr att frga om ppentider, kostnad fr ett lkarbesk, bjuda telefonisten p kaffe, eller bara bombhota stllet??
Senast redigerad av Xuno 2015-05-04 kl. 12:11.
Citera
2015-05-04, 12:13
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Har du ingen aning om varfr du ringde???
Vet du inte ens om det var fr att du mr dligt, skte ngon, fr att frga om ppentider, kostnad fr ett lkarbesk, bjuda telefonisten p kaffe, eller bara bombhota stllet??

Det r klart jag vet varfr jag ringde, fr att bli insprrad i ett behandlingshem s att jag har tak ver huvudet. Jag dricker redan sprit, men kan brja knarka ocks om det underlttar. Men just nu r jag trtt, innebr det att jag vill sova? Det kan jag svrligen be telefonisten om hjlp med! "Kom och bdda ner mig" hade ltit lite underligt
Citera
2015-05-04, 13:04
Medlem
Du skulle kunna brja med att svara "att du vill bli insprrad p ett behandlingshem"
D fr du frmodligen fler frgor som frhoppningsvis kan leda till att du fr den hjlp du behver.
Citera
2015-05-04, 13:20
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Du skulle kunna brja med att svara "att du vill bli insprrad p ett behandlingshem"
D fr du frmodligen fler frgor som frhoppningsvis kan leda till att du fr den hjlp du behver.

Men vill jag det? Ena sekunden tnker jag s, men sen s tnker jag att jag ska beg ett brott och hamna i fngelse i stllet!
Citera
2015-05-04, 14:29
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustelaPutorius
Men vill jag det? Ena sekunden tnker jag s, men sen s tnker jag att jag ska beg ett brott och hamna i fngelse i stllet!
om du inte visste vad du ville s var det vl jvligt efterblivet att ringa? Vad skulle du hellre hrt henne sga till dig?
Citera
2015-05-04, 14:56
Medlem
Spionorganisations avatar
Gr en stor lista ver alla saker du inte vill. Nr du r klar har du ett eller ett ftal alternativ kvar. Det r vad du vill.
Citera
2015-05-04, 15:33
Bannlyst
Det r inte ltt att veta vad man vill, i vissa stunder vill man bara sova och andra gra ngot. Tom vrld helt enkelt, men nd inte!
Citera
2015-06-17, 14:28
Medlem
Klart du ska f hjlp men det lter som om denna person var stressad.
D r det inte ltt fr dig.
Hon borde ha givit dig en tid fr bedmning samtal.

Hnde mig att jag var s sjuk s att jag inte kunde prata ngon sorts total frnvaro.
Flumspykologen ville ej hjlpa mig s jag fortsatte dricka vin s att frnvaron frsvann i bakfyllan.
Men du nu har dom vl ppenvrds samtal bedmning som dom hade i Finland?
S att man il ugn och ro fr redogra.
Hinder till och frn att psykakuten fr in katatona patienter som inte kan vare sig rra p sig eller prata.
Sg ett fall d jag var inlagd 3 veckor p en suvern avdelning d jag hade busat.
Han fick elchocker och efter ngra kunde han prata och rra p sig.
Knde igen mig i honom men s svrt hade inte jag det.
Fast helt borta var jag stundvis som om en vit dimma kom .
Verkligheten frsvann och skolfrken p gymnasiet frgade om jag hade EP.
Sedan kom jag in i en solens period p 3 mnader d jag mdde harmoniskt bde lugn och stark. Med rosor p kind. S pltsligt halka ner i grdaskiget igen udda verklighetsuppfattning
Diagnos autism med katatona och perception svrigheter stllt 2005.

Strids taktik: Ikorivil samt habilitering. Vid frsmring eller depression ECT.
Senast redigerad av mikael2 2015-06-17 kl. 14:40.
Citera
2015-06-17, 14:44
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustelaPutorius

Fngelset r en dum id. Ett behandlingshem r inte toppen det heller, men fngelse r inte kul, ven om de svenska ska vara ganska mesiga jmfrt med de flesta utlndska. Kken har jag ingen erfarenhet av men har trffat ngra som har. Riktiga hrdingar tyckte inte att det var ngonting, men mnga tyckte att det var psykiskt trande. Sjlva situationen att vara inlst och behva gra som andra sger hela tiden r ju rtt pfrestande, oavsett om du fr vara ifred fr andra fngar och plitarna fljer reglementet.
Citera
2015-06-23, 23:02
Medlem
Wristcutters avatar
En frga som r lika svr r "Hur mr du?"

Fr jag mr dligt nu.
Jag mdde ven dligt fr tio r sen.
Men inte p samma stt s vad r "Dligt." fr svar?

Jag r frresten inte s konstant utan mer flytande i mitt humr. Har aldrig trkigt. Men r bipolr och har vrdats bde inom psykiatrin och rttspsykiatrin. Har en trd som jag skapade hr om rttspsykiatrin och ni r intresserade av min bakgrund lite mer, men jag r vl lidande precis som TS, som ni kanske frstr. Jag fattar din frgestllning i brjan, TS. Vad man vill behver inte vara synligt. Kan inte vara synligt. Man kan bara frska verstta vad man vill i det inre... Frstr de andras hcklingar ocks, inte just hcklingsformen som sdan, men deras "Ska det vara s svrt?" Men ja, allra mest intressant r det faktiskt om det r just s svrt. S enkelt r det. Vad var det nu du ville igen? Vad vill jag med inlgget jag precis skrivit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in