Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
hmm? Nu ska jag bråka med uven igen, du har sagt att Du tål det.
Det gör jag nog.
Citat:
Ok, så en hantverkare som är ung man går alltså släppa in i sitt hem men inte en ung kille som dammsuger?
Brukar inte hantverkare förresten ha med sig en grovdamsugare? Får de lov till detta uven?
Avsevärt mer "pålitligt" suga upp slipdamm än dammråttor?
Min erfarenhet är att jag eller min fru är hemma när vi har hantverkarbesök. Dels för att kontroll befordrar pålitlighet, dels för att även skickliga hantverkare kan behöva hjälp med att utföra arbetet på just det sätt som man själv önskar. Inte minst elektriker brukar behöva rätt mycket styrning, så de inte drar kablar på "skojiga" sätt. Just elektriker tar i regel så mycket betalt, att det är billigare att städa själv, så de brukar aldrig städa efter sig. I övrigt varierar det så klart.
Citat:
Är en rätt liten andel unga killar som är strulmuppar, den absolut största majoriteten är fullt pålitliga sötnosar precis som tjejerna och klarar pyssla med lite av varje.
Så visst jag är med på noterna på ditt förslag, MEN! lönerna måste vara skäliga, de ska ha pensionspoäng arbetsgivarersättning samt alla andra sociala förmåner som resten av arbetsmarknaden och det är här problemen sätter in.
Vill verkligen skattebetalare sponsra rika människor till städhjälp?
För ingen ensamstående asstressad sjuksyrra kommer ju någonsin ha råd med att ha en manlig piga i sitt hem.
Statistiken är tydlig när det gäller pålitligheten, särskilt hos unga män. Sötnosfaktorn kan jag inte bedöma, men det behövs inte så många strulputtar, även om procenttalet är lågt, för att det lätt skall bli betydande problem. Försiktighetsprincipen gillas ofta av oss konservativa.
Just för att lönekostnadspåslaget är för drygt, som jag vill se treårskontrakt som längst, ty det är här kostnaderna skenar iväg och omöjliggör hela idén. Och det är inte sponsring om staten plockar in lägre skatt.
Så klart kommer inte en ensamstående att ha råd, men man skall inte vara ensamtstående, utan parbildning är det normerande, i alla fall om det finns barn med i bilden. Men den driftiga kvinnliga företagaren, som har en halvtidspiga hemma, kan utveckla sitt företag, så att hon kan anställa ytterligare en kvinna, som därmed inte är arbetslös och kostar skattepengar. En god utveckling för alla, utom för jämlikhetsivrarna så klart, men de är i regel litet stolliga.