• 1
  • 2
2015-05-02, 17:18
Medlem
keatons avatar
Snart lördag kväll. Krogbesök för många. Eller dejt via nätet.

Är kvinnor generellt verkligen sugna på tillfällig sex? Eller är
det bara en fåfäng manlig förhoppning?

Mycket tjat på FB om att alla tjejer är slampor och att om man
bara har rätt teknik så kan man få alla tjejer i säng, nästan.

Men vill de verkligen?

Min tro är att kvinnor dels är selektiva, och dels mer sugna på
ett förhållande än något tillfälligt.

Själv är jag en man 30+ och har aldrig varit sugen på tillfällig sex
öht men jag kanske är knäpp

Alla kommentarer är välkomna
Citera
2015-05-02, 17:35
Medlem
Jag är en kvinna över 20 och mina väninnor är i samma ålder. Jag tror att en del kvinnor kan vara sugna på något tillfälligt men rent generellt bland vänner och bekanta av det kvinnliga könet så är de inte särskilt intresserade av det. Det är i alla fall den uppfattning jag har fått. Känner ingen tjej som jag gått ut med som verkligen velat hitta ett ligg för natten. Jag tror också det är ytterst få tjejer som bara vill gå hem till någon okänd, ligga och sedan aldrig höras igen. Om de väl hamnar där tror jag många tjejer har intresse av att ha kontakt med killen efter.
Citera
2015-05-02, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalooo
Jag är en kvinna över 20 och mina väninnor är i samma ålder. Jag tror att en del kvinnor kan vara sugna på något tillfälligt men rent generellt bland vänner och bekanta av det kvinnliga könet så är de inte särskilt intresserade av det. Det är i alla fall den uppfattning jag har fått. Känner ingen tjej som jag gått ut med som verkligen velat hitta ett ligg för natten. Jag tror också det är ytterst få tjejer som bara vill gå hem till någon okänd, ligga och sedan aldrig höras igen. Om de väl hamnar där tror jag många tjejer har intresse av att ha kontakt med killen efter.

Låter kul om det är så
Annat är de i min "krets" tjejerna ligger med allt å alla. En kväll sög en tjejkompis av mig på toan på förfesten för att sen gå hem med en annan kille på kvällen

Fan, trött på det livet, hoppas kunna umgås med mer vettigt folk och tjejer i framtiden
Din krets lät sund
Citera
2015-05-02, 17:51
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalooo

hahahaha

Det där är ju inte sant. Vissa av er går ut varje helg för att få bekräftelse och sex.

EDIT: Er krets då, okej.. Men ni tar med er kondomer??
Citera
2015-05-02, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
hahahaha

Det där är ju inte sant. Vissa av er går ut varje helg för att få bekräftelse och sex.

lät också rätt märkligt
Skulle säga det är 50/50 idag

Ena hälften vill ha förhållande med män, den andra vill ligga med hur många män de bara kan under sin livstid, känns de som
Citera
2015-05-02, 17:55
Medlem
mainstreaminfluents avatar
En del tjejer är mer sexuella, andra mer impulsiva. Men jo jag tror det finns tjejer som är mer sexuellt intresserade även om kanske inte majoriteten är det.

Jag har haft ons men aldrig fått ut något sexuellt av det, däremot närheten. På så viss har det aldrig handlar om något utnyttjarnde utan helt efter mina villkor och vill man vara snäll kan man alltid fejka lite

Tillägger att jag idag med lätthet skulle kunna gå ut bara för att finna en sexpartner om jag kände för det. Så det är nog individuellt av många olika faktorer mer än er enkelt svar.
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-05-02 kl. 17:57.
Citera
2015-05-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik4558
Låter kul om det är så
Annat är de i min "krets" tjejerna ligger med allt å alla. En kväll sög en tjejkompis av mig på toan på förfesten för att sen gå hem med en annan kille på kvällen

Fan, trött på det livet, hoppas kunna umgås med mer vettigt folk och tjejer i framtiden
Din krets lät sund

Lät som en ganska sunkig och ångestfull krets. Sannolikheten att en av oss tjejer skulle ligga med de killar vi umgås med är 0. Nu vet jag inte hur er relation ser ut mellan er men för oss skulle det kunna jämföras med att ligga med sin brorsa. Får kväljningar av att ens tänka på det.

Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
hahahaha

EDIT: Er krets då, okej.. Men ni tar med er kondomer??

Vissa av er? Vet inte vilka vissa av oss är men självklart finns det en liten mängd tjejer som håller på så. Tror dock det är ligg 10% bekräftelse 90%.
Jag vet ingen tjej som tar med sig kondomer, men jag går heller inte igenom någons väska. Svårt att minnas alla gånger man varit ute men det kanske hänt högst 5 gånger att någon ur gänget följt med någon tillfällig hem. Dels har ingen tjej i min krets intresse av det, dels vill vi kunna gå hem tillsammans. Jag har aldrig gått med någon jag träffat på krogen hem.
Citera
2015-05-02, 18:11
Medlem
witthusers avatar
Förr när jag var singel var jag bestämd på att hitta mitt ett "offer" nästan varje helg.
Krogen, hemmafester, konserter, festivaler osv, jag var bestämd och kåt, hah!
Citera
2015-05-02, 18:12
Medlem
witthusers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
Förr när jag var singel var jag bestämd på att hitta mitt ett "offer" nästan varje helg.
Krogen, hemmafester, konserter, festivaler osv, jag var bestämd och kåt, hah!

Hitta mig ett offer*
Citera
2015-05-02, 18:21
Medlem
keatons avatar
Kul med era svar

Kanske skulle lagt till män i rubriken också, kanske inte är så många män
som heller vill ha tillfälliga äventyr.

Nån av mina manliga kolleger kanske vill svara?
Citera
2015-05-02, 18:39
Medlem
Ordlands avatar
Mannen av män är här för att ge sin subjektiva syn!

Vilja och berusning befinner sig ofta på kollisionskurs, märkligt va?
ONS händer ibland av misstag efter intag av rusdryck, i vad man trodde var en måttlig mängd, innan man insåg den egna oförmågan att bedöma berusningen som något annat än godartad. Självbedrägeri är paradgrenen i påverkat tillstånd. Allt medans man står och röker en släckt cigg som gått av på mitten, helt obekymrad.

Dagen efter vaknar man givetvis i vetskapen att allt inte står rätt till och blundar bort den första vågen av ångest. Efter 15 minuter börjar givetvis bakisbuken göra sig påmind och all tankekraft kanaliseras till problemlösning beträffande evakuering av gas utan att kissa på sig, eller kissa utan att släppa lös vidundret så skinkorna twerkar ofrivilligt av de översoniska pulsvågorna.

Kort och gott är besväret enormt med tvivelaktig utdelning. Sexet, det lilla man minns av det kvalar knappt in på någon som helst lista över annat än det man helst vill glömma. Utöver det ska man ta sig hem med solens obarmhärtiga glädje lysande i det ljuskänsliga ögat med antydan till blodsprängd i hacshtomte-ligan. Får hjärnblödning av återupplevelsen i sig.

Mina korvören!
Citera
2015-05-02, 18:47
Medlem
empoisonnes avatar
Sex med en främling är för det mesta ganska värdelöst. Det finns ingen närhet och intimitet eftersom man inte känner och bryr sig om personen. Och är mycket sällan själva ligget verkligen är skönt.

Länge sedan nu, men jag har haft tillfälliga sexuella kontakter. Jag har nog egentligen inte haft det för det sexuella umgängets skull. Det har nog mest handlat om spänningen där och då. Att känna på och se en kropp. Få lite bekräftelse. Snarare det än knullet som sådant.

Men ja, givetvis finns det kvinnor som har tillfälligt sex. Även om de allra flesta, könet oaktat, verkar tycka att det är rätt meningslöst just för att det är så där opersonligt och trist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in