2025-10-29, 07:45
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Så länge man tror att ‘'100 likes’' är samma sak som kärlek eller lojalitet, lär man sig aldrig skillnaden mellan uppmärksamhet och attraktion. Men tja, fler hjärtan på skärmen betyder självklart djupare känslor, science be damned.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Precis. Att 100 män vill knulla dig är inte riktigt samma sak som att 100 män vill ha dig.

Dessvärre tror nog en hel del kvinnor att det är samma sak... det går dock att komma över som kvinna. Bara att inse att så inte är fallet och då kommer vi till kärnan i det jag ville få fram, att kvinnor har betydligt fler möjligheter än män och det är möjligheterna som skapar chans till en djupare relation, om, (skriver "om") man nu vill ha det. Har du få eller t.o.m. inga möjligheter har du inga chanser alls till en djupare relation.

// CC
Citera
2025-10-29, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Dessvärre tror nog en hel del kvinnor att det är samma sak... det går dock att komma över som kvinna. Bara att inse att så inte är fallet och då kommer vi till kärnan i det jag ville få fram, att kvinnor har betydligt fler möjligheter än män och det är möjligheterna som skapar chans till en djupare relation, om, (skriver "om") man nu vill ha det. Har du få eller t.o.m. inga möjligheter har du inga chanser alls till en djupare relation.

// CC

Jag känner kvinnor som bara behövde visa sig så hade de intressanta män efter sig, män som tog första steget. Jag tror att chanserna ökar då till både flirtar och nåt djupare.

Jag visade mig och hade inte intressanta kvinnor efter mig, kvinnorna tog inte första steget. Jag tror att chanserna till flirtar eller nåt djupare minskar då.
Citera
2025-10-29, 07:58
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag känner kvinnor som bara behövde visa sig så hade de intressanta män efter sig, män som tog första steget. Jag tror att chanserna ökar då till både flirtar och nåt djupare.

Jag visade mig och hade inte intressanta kvinnor efter mig, kvinnorna tog inte första steget. Jag tror att chanserna till flirtar eller nåt djupare minskar då.

I ovan håller jag med dig helt och hållet scaryfoot. Dejting idag är en "marknad" även om en del vägrar att inse det för att de "känslomässigt" tycker det är fel att det är så... (men fakta tar man ingen hänsyn till...). På en marknad handlar det mycket om att få "kunder" till sig och därmed få möjligheten att "sälja" - (in sig själv). Därav kommer den som har många kunder och många möjligheter i 99% av fallen att lyckas bättre än den som har få eller inga kunder alls.

// CC
Citera
2025-10-29, 08:35
Bannlyst
Citat:

Det är så kvinnor och män funkar
Citera
2025-10-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Det är så kvinnor och män funkar

Ja. Kvinnor klagar ofta på att män bara vill en sak.

När män inte vill den saken så klagar kvinnor på det också.
Citera
2025-10-29, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ja. Kvinnor klagar ofta på att män bara vill en sak.

När män inte vill den saken så klagar kvinnor på det också.
Näe, jag menar i naturen. Hanar gör allt för att försöka imponera på honor. Ja det gäller förstås både för sex och för mer. Det är inte kvinnor som springer efter män. Så har det aldrig varit
Citera
2025-10-29, 08:58
Medlem
Citat:
Näe, jag menar i naturen. Hanar gör allt för att försöka imponera på honor. Ja det gäller förstås både för sex och för mer. Det är inte kvinnor som springer efter män. Så har det aldrig varit

Det är sant. Kvinnor vill helst att män låter dom vara ifred. Det är därför som kvinnor klär sig som de gör.
Citera
2025-10-29, 09:00
Bannlyst
Citat:
Det är sant. Kvinnor vill helst att män låter dom vara ifred. Det är därför som kvinnor klär sig som de gör.
Jag har inte sagt något om det. Jag har sagt att det inte är kvinnor som uppvaktar män. Det har aldrig varit naturligt för en kvinna att vare sig uppvakta eller springa efter en man. Däremot gör ju män det
Citera
2025-10-29, 12:56
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Det är ganska mycket samma sak. Om 100 kvinnor inte vill ligga med mig så skulle jag kunna säga att de inte vill ha mig.

Du fattar inte vad jag säger. Ta av dig offerkoftan så kanske du blir klarare i hövvet!
Citera
2025-10-29, 15:57
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt något om det. Jag har sagt att det inte är kvinnor som uppvaktar män. Det har aldrig varit naturligt för en kvinna att vare sig uppvakta eller springa efter en man. Däremot gör ju män det

Jämställdhet är bara intressant när man gynnas.
Citera
2025-10-29, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Jaha jag vet inte…. Är inte en sådan som fightas för det. Mellan män och kvinnor finns biologiska skillnader och vi har olika roller
Citera
2025-10-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau

Det är en fantasi, en vänsterbliven utopisk dröm som inte är på riktigt. Hela konceptet grundar sig på "the blank slate fallacy"...

Män och kvinnor är helt olika varelser och kan därför aldrig jämställas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in