Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-09, 12:17
  #1
Medlem
$Snake$s avatar
HBW är en förkortning av Hawaiian Baby Woodrose. Majoriteten som provat Hawaiian baby woodrose seeds vet att de, när man trippar på dem orsakar en mycket dålig mage och ibland även andra obehag. Detta är en följd av alla biprodukter som finns i fröna.

Dessutom har fröna en dålig smak och är inte helt smidiga att inta eftersom kroppen har svårt att bryta ner alla fibrer i fröna och därmed få ut maximal mängd LSA i blodet, det vi alltså eftersträvar är att lösgöra alkaloiden (LSA) från fröna och slippa en del av biprodukterna. Detta gör man genom att extrahera.

Beskrivning:
Det är frön som har samma storlek som ett litet runt russin. Färgen är grå/brun med vita fläckar ibland, och de är hårda om man känner på dem. Det verksamma ämnet i HBW är LSA som ska ha kemiska likheter med Lsd säger vissa.

Dosering
4-5 st är bra för nybörjare, för dem mer inbitna rackarna är 10 standard. Men vissa säger att 5 st räcker gott och väl. Om man inte provat tidigare är det onödigt att chansa. Testa med 5 st först det kan räcka.

Hur käkar/intar man dessa små rackare?
Man kan extrahera eller tugga.

Om du bestämmer dig för att du inte orkar extrahera så kan du tugga fröna. Då stoppar du fröna i munnen (alla du bestämmt dig för att käka). Sedan tuggar du i 5-10 minuter för att mala ner alla fibrer och för att få mer upptagning i munnen. Man brukar även få med ingefära ca 3g käka detta också, vissa säger att det hjälper mot illamående. Man kan även "skala" fröna för minskat illamående. Denna metod är en aningen riskabel om man inte käkat förut. Jag spydde som en tok, medans andra inte känner nånting.

Extrationsguiden
Detta behöver du:
»Ren Metanol (finns på mackar eller i järnaffärer).
»Filter (allt från kaffefilter till proffsutrustningar).
»1 dos Frön ( tex 10 st).
»2 små glasburkar med tätslutande lock.
»En något större glasburk med samma lock.

Mal ner dina frön till ett så fint pulver som möjligt. Lägg fröpulvret i en av glasburkarna och häll på Metanol så att det täcker ,Stäng burken
och skaka kraftigt i några minuter, låt sedan burken stå varmt i 2 dagar och skaka lite då och då. Öppna sedan burken och filtrera bort frömoset, ha ner metanolen i den större burken och stäng den. Lägg tillbaka frömoset i den lilla burken och häll på NY metanol och upprepa ovanstående procedur. När du filtrerar andra gången se till att ALL vätska pressas ur frömoset men utan att något av frömoset kommer ner i den filtrerade vätskan. Nu är nästan all LSA utvunnen.

Frömoset har du ingen mer nytta av så det kan du kasta. Nu är det dags att göra den färdiga trippen av filtratet du fått, filtratet bör ha
en gul/brun färg, hur du utför följande steg beror på tycke och smak och hur du vill konsumera trippen, jag rekommenderar följande= gå och köp
bullformar eller muffinsformar av papper i din lokala affär, ta 1 och häll i lösningen i den men se till att inte spilla något. När nu metanolen så
småningom avdunstat är det lite klägg kvar på botten/kanterna av bullformen och det är bara att knöla ihop och svälja denna. Om du har mycket lite
vätska kanske det går med knäckformar detta är isåfalla att föredra då de är lättare att svälja.
OBS! OBS! se till att ALL metanol har dunstat eftersom det är GIFTIGT att inta metanol.

För bilder eller mer info om detta kan ni kolla på de sidorna som säljer HBW. Brukar oftast stå hur man extraherar.

Effekt
På tripprapports forumet kan du hitta olika rapporter om HBW.
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=254419

Det är väldigt olika effekter från människa till människa. Vissa får hallucinationer andra inte. Vissa blir inte ens påverkade. Det verkar som att HBW frön har olika potens, har man otur får man dåliga frön med liten verkan. Får du ingen effekt vid ditt första intag så rekommenderar jag att man ska beställa igen. Vissa sväljer bara fröna också vilket man inte ska göra eftersom kroppen har svårt att bryta ner alla fibrer. Jag rekommendarar varmt att man ska extrahera eftersom jag har upplevt hur illa man mår. Det är svårt att säga den exakta effekten, prova får du se. Men det kan vara allt från hallucinationer till myspys känsla.

Vilka frön är bäst?
Jag och dem flesta rekommendarar de "vanliga" fröna. Har hört att både kompisar och FB medlemmar säger att extraktet är skit. Det är inte 60 eller 100 gg starkare. Bara skit snack från de som säljer. Köp vanliga normala frön och skippa extrakt fröna. Sedan från vilken shop man köper de ifrån spelar nog ingen roll. Jag tror det är samma frön. Skulle inte förvåna mig om de köpte från samma grossist hehe. High Q eller Standard frön funkar.

Frön kan inhandlas på följande ställen:
Smartbar
Naturensdroger

Hoppas ni vet/förstår mer om HBW efter att ha läst detta. Vill ni tillägga nått eller redigera är det bara att säga till.

Tänk på att det finns oändligt med trådar om HBW så sök innan ni frågar! Denna tråd kan också användas till att besvara frågor.

Ha de gött!
Citera
2005-10-09, 12:23
  #2
Medlem
psoochs avatar
Äntligen en välskriven guide för HBW!

saknar information om effektens varaktighet, visserligen är det ju lite olika från person till person men någon standard finns väl?
Citera
2005-10-09, 12:24
  #3
Medlem
Behöver vi verkligen en sån här?
Citera
2005-10-09, 12:26
  #4
Medlem
$Snake$s avatar
Jadu stalin.. många personer frågar om just HBW jag ville ge de en liten guide.
Citera
2005-10-09, 13:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av $Snake$
Jadu stalin.. många personer frågar om just HBW jag ville ge de en liten guide.

All info som står där finns ju redan på andra ställen, man hittar om man söker och det ska inte vara för lätt.
Citera
2005-10-09, 13:18
  #6
Medlem
$Snake$s avatar
hehe är det verkligen bättre att leta igenom 10 trådar för att få samma information som man får här? Dessutom finns inte "all" info som jag tagit med. Men tycker du att man ska göra på det sättet kan väl du hålla på med det själv
Citera
2005-10-09, 13:25
  #7
Medlem
RoboSnuts avatar
Jag tycker denna guide var riktigt nice.
Nu kanske vi slipper alla trådar som ploppar upp om hur man ska inta fröna osv, bara för att folk kan vara för lata för att söka.

Tummen upp för dig, Snake.
Citera
2005-10-09, 13:27
  #8
Banned
Fem aktiva trådar om HBWS, kanske dags att mergea alla till ett phett stycke?
Citera
2005-10-09, 14:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av $Snake$
hehe är det verkligen bättre att leta igenom 10 trådar för att få samma information som man får här? Dessutom finns inte "all" info som jag tagit med. Men tycker du att man ska göra på det sättet kan väl du hålla på med det själv

Jag tycker mitt sätt är mycke bättre får du håller man dom dummaste nybörjarna borta.
Citera
2005-10-09, 22:31
  #10
Medlem
$Snake$s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag tycker mitt sätt är mycke bättre får du håller man dom dummaste nybörjarna borta.

Din dumma fan. Den ska finnas när man söker. Eftersom det blir så många trådar om HBW så är denna sammanfattning bra sen skiter jag i vad DU tycker stalin. Läs innan du uttalar dig. Söker en "nybörjare" efter hbw kommer han ändå hitta all information. Så lek moralkärring nån annanstans och gör mig en tjänst, tänk lite va. Din sista mening är lite otydlig
Citera
2005-10-10, 10:46
  #11
Medlem
varelses avatar
Jag tycker att det är bra, om den kan hjälpa nybörjare och göra så vi slipper mer "dumma" trådar om HBW så är det bara positivt.
Jag tar och klistrar denna tråden. Snake, har du nåt emot detta så pma mig.

/chris
Citera
2005-10-10, 11:33
  #12
Medlem
$Snake$s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varelse
Jag tycker att det är bra, om den kan hjälpa nybörjare och göra så vi slipper mer "dumma" trådar om HBW så är det bara positivt.
Jag tar och klistrar denna tråden. Snake, har du nåt emot detta så pma mig.

/chris

Är lungt hoppas folk får en överblick över vad HBW är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback