Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-01, 00:08
  #1
Medlem
flashbacktrolls avatar
Har en iPad apple sedan några månader. Den har funkat jättebra hela tiden, och jag har använt den dagligen. Nu sedan nån vecka har den dock blivit sjukt seg, ska jag öppna en sida så måste den ladda ganska länge, och ibland kommer man inte in alls. Youtube och andra filmklipp laggar också.

Ingen aning vad det beror på. Har rensat webbhistorik och sånt.

Om tråden hamnat galet går nån snäll Mod gärna flytta den
Citera
2015-05-01, 00:32
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Har en iPad apple sedan några månader. Den har funkat jättebra hela tiden, och jag har använt den dagligen. Nu sedan nån vecka har den dock blivit sjukt seg, ska jag öppna en sida så måste den ladda ganska länge, och ibland kommer man inte in alls. Youtube och andra filmklipp laggar också.

Ingen aning vad det beror på. Har rensat webbhistorik och sånt.

Om tråden hamnat galet går nån snäll Mod gärna flytta den

Starta om den, hård omstart, håll in lås och hemknapp till den slocknar och apple logon visas.
Citera
2015-05-01, 00:35
  #3
Medlem
194.18.169.38s avatar
http://www.imore.com/iphone-slow-exp...ut-ios-updates
Citera
2015-05-01, 05:13
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Rensa hela iPaden och starta om på nytt, helt från scratch
Citera
2015-05-01, 07:53
  #5
Medlem
tzjs avatar
Köpråd - Mac: Bärbart --> Surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera
2015-05-01, 13:30
  #6
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Har en iPad apple sedan några månader. Den har funkat jättebra hela tiden, och jag har använt den dagligen. Nu sedan nån vecka har den dock blivit sjukt seg, ska jag öppna en sida så måste den ladda ganska länge, och ibland kommer man inte in alls. Youtube och andra filmklipp laggar också.

Ingen aning vad det beror på. Har rensat webbhistorik och sånt.

Om tråden hamnat galet går nån snäll Mod gärna flytta den

Jag brukar regelbundet stänga alla appar. Dubbelklicka på hemknappen och svep uppåt de appar du vill stänga.

Kör du wifi eller 3/4G? Kolla din uppkoppling.

Finns det appar som väntar på att uppdateras? Vilken app använder du för webben?

Annars kan du göra en fabriksåterställning och se om det hjälper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback