2015-06-17, 19:00
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Man får kragens ökade säkerhet samtidigt som man inte behöver vara nervös över att det inte löser ut, för då har man iaf. hjälmen.
Eh då blir hela idén med att slippa hjälm värdelös?
Förresten, du kanske vill investera min idé: tänk dig en hjälm, och en hjälm till. Dubbelhjälmen - dubbelt så effektiv
2015-06-17, 21:05
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Eh då blir hela idén med att slippa hjälm värdelös?
Förresten, du kanske vill investera min idé: tänk dig en hjälm, och en hjälm till. Dubbelhjälmen - dubbelt så effektiv

Om du kan slänga in en krockkudde för hela kroppen så jag är på. Jag ogillar, som sagt, att cykla regelbundet pga. att det är rätt så farligt.

Men men, 174 miljoner i börsvärde är inte jättedyrt för ett bolag som har en unik produkt på en global marknad så jag fattar att det finns de som köper aktien. Jag gör det inte dock.
Senast redigerad av starbound 2015-06-17 kl. 21:08.
2016-06-21, 22:26
Medlem
JazzforMiless avatar
Har sett riktigt många av dessa kragar på väg till jobbet (cyklar genom centrala stockholm). Kan inte minnas att jag gjorde det förra året. Kanske är läge att köpa in sig?

Jag tror själv inte på produkten utan har en långt billigare, helt vanlig hjälm.
2016-06-23, 21:07
Medlem
Har hövding krockkudde varit inblandat i riktiga cykelolycka än?

Jag är rädd att när den första riktiga cykelolycka inträffa med cyklist som använt krockkudden så kommer det att visa sig att krockkudden inte alls fungera så bra som man trott. Då kommer aktien att rasa.
2016-06-26, 11:01
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Har sett riktigt många av dessa kragar på väg till jobbet (cyklar genom centrala stockholm). Kan inte minnas att jag gjorde det förra året. Kanske är läge att köpa in sig?

Jag tror själv inte på produkten utan har en långt billigare, helt vanlig hjälm.

Vänta bara tills att någon med denna hjälm dör av en krock, då kommer vi få se Hövding-aktien på 0,1 kr...
2016-06-26, 11:25
Medlem
"Idén" kommer ifrån Malmö. en metropol när det gäller fuckups. Några retards har kommit på att man kan blåsa upp en kudde och ha den runt huvudet i form av en hjälm. Man behöver inte vara högutbildad för att fatta att detta är något som aldrig kommer att fungera och att det bara är vänsterfeministiska patrask som skulle köpa en sådan skitprodukt. Fast har man ingen hjärna så behöver man inte vara rädd om huvudet. det finns många sådana idéer som skapas kring malmö högskola av folk som tror dig vara uppfinnare fast de helt saknar kunskap och kompetens att skapa något användbart och av värde. ett sätt att åberopa att man minsann har det som krävs för att lyckas på en global marknad så man kan mjölka mer pengar till sina meningslösa "innovativa" projekt. Pengarna som finns i bolaget kommer säkert från någon skattefinansieras fond för alla andra finansiärer har begripit att det är bortkastade pengar. Det är därför ingen köper aktien. Malmöföretag eller skåneföretag ska man hålla sig borta ifrån.

Malmö högskola måste vara den högskola som alltid har flest fuskare av alla lärosäten fast ribban är så låg att det är en omöjlighet att misslyckas.
2016-06-26, 12:41
Medlem
de gör ju fortfarande inte vinst..och gud vet hur många miljoner de har spenderat på åren av utveckling.

läste på FB att batteriet till sensorn håller ca 7 år, då undrar man 1) hur vet man om det är slut? och 2) vad gör man om det är slut? Köper en ny krage för 3 lax?

nej, detta är o förblir en nischprodukt tror jag. möjligen att det slår när kineserna kommer med nåt liknande för 500kr.
2016-06-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
de gör ju fortfarande inte vinst..och gud vet hur många miljoner de har spenderat på åren av utveckling.

läste på FB att batteriet till sensorn håller ca 7 år, då undrar man 1) hur vet man om det är slut? och 2) vad gör man om det är slut? Köper en ny krage för 3 lax?

nej, detta är o förblir en nischprodukt tror jag. möjligen att det slår när kineserna kommer med nåt liknande för 500kr.

Detta handlar ju inte om några smarta människor. Jag kan tänka mig att någon av "uppfinnarna" knullade en man från Möllevången eller Lilla Torg som hade en idé under knarkruset och då snodde hon den eftersom hon själv var sinnesslö. Det var hennes utväg ur patraskträsket. I dessa kretsar räcker det att man har hela och rena kläder för att bli klassad som smartare än dem.

Jag misstänker att de tillverkar skiten i Kina men anledningen att den inte blivit plankad är för kineserna tycker det är en korkad idé och har ratat den annars hade de plankat den på en gång. De plankar bara det som det går att tjäna pengar på och kundkretsen för denna skitprodukten är feministpatrask som bor tillsammans med korkade män som betalar rubbet (för de har gått på argumentet att om man tjänar mer så betalar man mer så att ludret kan handla mer för sina pengar).

Batteridelen har de inte löst på ett smidigt sätt för att de har inte teknisk kompetens eller hjärnceller att ta tag i den biten. Man märker på hur de löst saker att de inte har varken har kapacitet, förmåga eller kompetens att se helheten, att inte förstå samband är en klassiker speciellt i Malmö.

anledningen till att de inte gör vinst är för att de som är smarta inser att det är en skitprodukt men det är bra att det finns idioter som köper skiten så att man kan identifiera vilka får som är riktigt korkade. Jag har inte lagt tid på att kolla upp skitföretaget men alla "innovativa" Malmöföretag får pengar av Malmö stad, via någon skattefinansierad fond för det är ingen som tror på dessa självdöende och halvklara idéer.
2017-07-14, 20:41
Medlem
Har precis köpt hövding.
Dyr? TJa, som sagt är vanliga bra hjälmar ganska dyra de med (priset pa hövding ligger på 2600kr nu). För mig personligen var det värt det då alla svenska försäkringar i dagsläget erbjuder dig en ny hjälm om du har en olycka. Sett från detta perspektivet så är det faktiskt inte så dyrt.

Finare och behagligare än vanlig hjälm, no more bad hair days!

Sedan har olika tester visat att den är bättre och tryggare än ordinära hjälmar. Betalar gärna mer för det.
2017-07-14, 21:25
Medlem
Någon som är påläst om företaget? Jag kollade nyckeltalen på avanza och ser att de har ett negativt P/E tal på -2.46. Finns det någon bra anledning till detta, eller går det så dåligt? Man kan ju tänka sig om de investerar en massa i att expandera och man väntar på en boom. Annars känns det ganska uselt.

Jag tycker man ser en massa hövdingar ute i trafiken och marknadsföringen känns ändå rätt bra. Kan tänka mig många som aldrig hade satt på sig en cykelhjälm istället kan tänka sig en sån här. Allt som går på ström och är tekniskt blir ju genast coolare.
2017-07-14, 22:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvensk
Har precis köpt hövding.
Dyr? TJa, som sagt är vanliga bra hjälmar ganska dyra de med (priset pa hövding ligger på 2600kr nu). För mig personligen var det värt det då alla svenska försäkringar i dagsläget erbjuder dig en ny hjälm om du har en olycka. Sett från detta perspektivet så är det faktiskt inte så dyrt.

Finare och behagligare än vanlig hjälm, no more bad hair days!

Sedan har olika tester visat att den är bättre och tryggare än ordinära hjälmar. Betalar gärna mer för det.

2600?! Nej den kostar runt 15 kronor! Aktien alltså, inte hjälmen! I denhär forumdelen disskuterar vi aktier, inte produkter tillverkade av de noterade bolagen!
2017-07-15, 03:20
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
2600?! Nej den kostar runt 15 kronor! Aktien alltså, inte hjälmen! I denhär forumdelen disskuterar vi aktier, inte produkter tillverkade av de noterade bolagen!

Så här ska man endast tala om aktiekursen men inte om själva bolagen? Produkterna dom säljer är väl intressanta om man investerar i ett bolag?

Edit: Klargörande: Menar inte att Hövding är intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in