2015-06-13, 21:16
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spongebobsquare
Hur säker kan man vara på att hjälmen löser ut vid rätt tillfälle och inte vid fel tillfälle? Troligtvis ganska säker, men absolut inte 100 % säker? Med en vanlig hjälm är man 100 % säker på att den sitter på huvudet så länge man inte tagit av sig den.

Hövdings Youtube-kanal visar hur anordningen fungerar i många olika situationer.

T.ex: https://www.youtube.com/watch?v=MHIOD67PKCY

Enligt filmerna fungerar den bättre än vad jag trodde.

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tycker den största nackdelen är att batteriet i kragen skall laddas stup i kvarten.

Ja, det är helt klart en negativ poäng som Hövding inte verkar vilja tala om.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2015-06-13 kl. 21:20.
2015-06-13, 23:13
Medlem
spongebobsquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Hövdings Youtube-kanal visar hur anordningen fungerar i många olika situationer.

T.ex: https://www.youtube.com/watch?v=MHIOD67PKCY

Enligt filmerna fungerar den bättre än vad jag trodde.

Det ser såklart väldigt bra ut i klippet, och hjälmen löser troligtvis ut i minst 99 % av fallen när det är en olycka. Men det måste väl hänt att den löst ut fast det inte varit olycka också?

Hur blir det med hjälmen om den löst ut efter en mindre olycka eller av misstag, är hjälmen förbrukad då och man måste köpa en ny?
2015-06-15, 11:24
Medlem
Putintins avatar
Sökte 1000 och fick 300.
2015-06-15, 19:42
Medlem
Fruity Freshs avatar
Hövding på börsen måste vara det ultimata tecknet på att det vänder nu. Köper man aktier i detta bolag måste man vara tokig, det finns en anledning till att de måste vända sig till kreti och pleti för kapital. Har tjatats om Hövding i många år, har inte sett en enda i Stockholms innerstad ännu, garvar dock gott varje gång jag ser hur cykelbutiker säljer denna muppiga krage.
2015-06-15, 20:05
Medlem
spongebobsquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Hövding på börsen måste vara det ultimata tecknet på att det vänder nu. Köper man aktier i detta bolag måste man vara tokig, det finns en anledning till att de måste vända sig till kreti och pleti för kapital. Har tjatats om Hövding i många år, har inte sett en enda i Stockholms innerstad ännu, garvar dock gott varje gång jag ser hur cykelbutiker säljer denna muppiga krage.

Det ligger något i det du skriver, det känns inte som att det hade gått att börsintroducera ett sånt här bolag i början av 2009.
2015-06-15, 20:14
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh

Det låter lite som ett aprilskämt, faktiskt ... airbag för cykel.
2015-06-16, 08:57
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Jag har tecknat denna för 20 000 kr, 6.7 % av depån. Jag spekulerar i att den kommer går bra första dagen eller första veckan.

Jag har blivit tilldelad 0 stycken aktier. (ISK hos Avanza.)
Senast redigerad av starbound 2015-06-16 kl. 09:03.
2015-06-16, 11:49
Medlem
knut_1s avatar
Fick 3x300 st och sålde med en avans på 3x90 kronor minus courtage. Mycket nöjd med det; trodde faktiskt den skulle handlas ner första dagen.
2015-06-16, 11:52
Medlem
Putintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Fick 3x300 st och sålde med en avans på 3x90 kronor minus courtage. Mycket nöjd med det; trodde faktiskt den skulle handlas ner första dagen.

Det blev en liknande affär för mig, dock med enbart 300 stycken.
2015-06-17, 09:58
Medlem
starbounds avatar
Aktien har fått en bra start, 11 % upp. Kul när man får rätt.

Det är dock en riktig högriskaktie och det inget jag skulle våga äga på lång sikt.

Går det att ha en vanlig hjälm på sig utan att det stör airbagutlösningen? Om man inte får ha det borde de kanske utveckla en sån version.

Ett problem med kragen är ju att man konsumenten måste ha stort förtroende för tekniken. Om man jämför med en bil så är ju airbagen bara en mindre del av allt som skyddar en vid krock.
2015-06-17, 12:45
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Aktien har fått en bra start, 11 % upp. Kul när man får rätt.

Det är dock en riktig högriskaktie och det inget jag skulle våga äga på lång sikt.

Går det att ha en vanlig hjälm på sig utan att det stör airbagutlösningen? Om man inte får ha det borde de kanske utveckla en sån version.

Ett problem med kragen är ju att man konsumenten måste ha stort förtroende för tekniken. Om man jämför med en bil så är ju airbagen bara en mindre del av allt som skyddar en vid krock.

Antagligen inte. Och varför skulle man ha hjälm om man använder Hövding? Eller tvärtom, varför skulle man använda Hövding om man har hjälm?
2015-06-17, 16:03
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Antagligen inte. Och varför skulle man ha hjälm om man använder Hövding? Eller tvärtom, varför skulle man använda Hövding om man har hjälm?

Man får kragens ökade säkerhet samtidigt som man inte behöver vara nervös över att det inte löser ut, för då har man iaf. hjälmen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in