• 1
  • 2
2015-04-29, 13:06
Medlem
Hall hall!
Funderar p vad jag kan blanda ut min tobak med, tnk er som marijuana-blomman fast som inte r olagligt. D.v.s som tar mycket plats, brinner bra och r ltt och billig att tillverka. Det vore ju frtrffligt om gr att f till en angenm doft som citron eller ngon annan spnnande rt kanske. Samt att det gr att komma undan extremt billigt om man kan blanda ut tobaken till exermpelvis en tredjedel men nd behlla smakens karaktr. Fr mig handlar rkning i strsta utstrckning om knslan av det nmligen.

r det farligare att rka ngot annat n tobak? Eller r det sjlva principen av att dra ner rk i lungorna som r det farligaste? Andra tankar om eventuella experiment uppskattas. Finns det enkla tester eller gr det att gra tester innehllet av rken, kan vem som helst f vad som helst deklarerat av ngot labb?

Skitdumma frgor kanske, men jag r hoppfull om serisa svar.

Citera
2015-04-29, 13:13
Medlem
Cannabis r ju dock hlsosammare.

Prova vattenpipa med massa olika smaker!
Citera
2015-04-29, 13:21
Medlem
r inte frmmande fr cannabis men att g runt och va bng hela tiden fungerar inte fr mig tyvrr.
Vad jag r ute efter r att behlla ciggen men eventuellt att det blir billigare och bttre i mindre mngder.
Citera
2015-04-29, 13:24
Medlem
Prova en vape d. Kan fs i lite strre n ciggform, r som en brbar vattenpipa! Massa olika smaker.

Men jag antar att du vill gra riktiga egna cigg med tobak o ngot mer.
Citera
2015-04-29, 15:09
Medlem
herrcarlssons avatar
Kp en pipa och piptobak. D borde du komma ner i pris. Plus att det finns ju s mnga goda blandningar piptobak.
Citera
2015-04-29, 17:29
Medlem
"Vape" = vaporizer?
Det kommer vl ingen rk genom en sn? r egentligen mest ute efter ngot som anses vara mindre hlsovdligt och r billigare att rka genom standard cigg-metoden.

Fr mig r filtret en viktig del av rkningen, rker till och med cb genom filter. Drfr knns inte piprkning aktuell.
Citera
2015-04-30, 09:14
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notesoffreedom
"Vape" = vaporizer?
Det kommer vl ingen rk genom en sn? r egentligen mest ute efter ngot som anses vara mindre hlsovdligt och r billigare att rka genom standard cigg-metoden.

Fr mig r filtret en viktig del av rkningen, rker till och med cb genom filter. Drfr knns inte piprkning aktuell.
Urskta men det r absolut inte ovanligt att piprkare har filter i sina pipor. Kolla bara upp innan att den r gjord fr filter:
http://www.cigarrcenter.se/BP_Pip_Pipfilter.htm
Citera
2015-04-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Cannabis r ju dock hlsosammare.

Prova vattenpipa med massa olika smaker!
Cannabis har dubbelt s mycket tjra som i en cigarett,vet nu inte om det r sant men hrde det av en drogexpert fr ca 4-5 r sedan
Citera
2015-04-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Cannabis har dubbelt s mycket tjra som i en cigarett,vet nu inte om det r sant men hrde det av en drogexpert fr ca 4-5 r sedan

Inte sant alls.
Citera
2015-04-30, 15:32
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854

Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Inte sant alls.
-Nu r jag ingen cannabis nrd, men vet att det finns ptok fr mnga olika tobaks varianter fr att kunna ge ett rakt svar p dess innehll.
-just tjrhalten kan vara svr att uppskatta i alla vxter..
Citera
2015-04-30, 15:40
Medlem
Ber er att hlla er till topic. Det r en intressant diskussion det dr ocks men inte hemmahrande i denna trden, generellt sett s tror jag dremot att man ska frhlla sig skeptisk till ngon som i vrt avlnga land anses (sjlv anser sig) vara "drogexpert". Det r mnga varningsklockor som blinkar i min skalle i varje fall.

Ontopic s r jag intresserad i huvudsak om vad man kan blanda ut tobak med. Fr att komma med ett frslag: 1/3 tobak blandat med 2/3 egen blandning (exempelvis 1/4 citronmeliss 3/4 nsslor). Hgst hypotetiska ingredienser bara fr att f igng eventuell problematisering och grna andra frslag som kanske kunde vara spnnande att prova. Tnk doft, pris och hlsoeffekter ...

Cannabis r inte intressant p grund av olagligheten och de rent fysiskt ptagliga effekterna.
Citera
2015-04-30, 17:14
Medlem
TobaksHasses avatar
-Jag ber om urskt " Notestoff" men hoppas du frstr vart jag vill komma nr det gller exempelvis tjrhalt..
"Tobaks ersttning" r inte allt fr sllan ngon storbladig sallads typ som torkats och pressats. S att du r inte helt tokigt ute.

Vinbrs blad har jag ett svagt minne av ifrn ngot snusrecept, gul stvippling och rlleka var ocks fyll alt krydda frr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in