Citat:
Ursprungligen postat av
mitthopp
Som att jesus inte är korsfäst, som att kvinnor är skitiga och äckliga och döttrar inte får mördas.
Muhammed hade en sjukdom och inga tecken på att någon profet var väntat när jesus uppsteg till Guds rike, men detta ändrade muhammed på och sa att de skulle till paradiset där 72 oskulder väntade på EN man.
Ja, se vilken vild fantasi muhammed hade.
Muhammed hade verkligen förstånd när han klöv månen i 2 delar...

Vi muslimer behöver inte gå längre än det koranen förklarar för oss. Allt det du säger om Islam och Muhammed har du snappat upp på massmedia och andra håll som vill försvaga Islam för att de har förstått att Islam är en kraft som lätt vinner anhängare och det finns grupper som till varje pris vill undvika det men när Guds hjälp kommer kan inga grupper varken på jorden eller i himlen sätta stopp för det. Låt oss se vad koranen har att säga om alla dessa ämnen du tog upp här. DVS kvinnor, Muhammed, koranen.
Om Kvinnor säger koranen: FÖR DE män och
de kvinnorr som har underkastat sig Guds vilja, de troende männen och de
troende kvinnorna, de män och
de kvinnor som visar sann fromhet, de män och de kvinnor som älskar sanningen, de män och de kvinnor som tåligt uthärdar motgång, de män och de kvinnor som visar ödmjukhet, de män och de kvinnor som ger åt de fattiga, de män och de kvinnor som fastar, de män och de kvinnor som lägger band på sin sinnlighet, de män och de kvinnor som alltid har Gud i tankarna- [för dem alla] har Gud i beredskap förlåtelse för deras synder och en rik belöning."
(Koranen 33:35) Kvinnor har inte uteslutits ur Guds nåd och barmhärtighet.
MEN DE troende, männen såväl som kvinnorna,
är varandras [sanna] vänner och fasta stöd; de anbefaller det som är rätt och förbjuder det som är orätt och förrättar bönen och betalar allmoseskatten och de lyder Gud och Hans Sändebud. Dem skall Gud visa barmhärtighet. Gud är allsmäktig och vis."
(Koranen 9:71)
Då någon av dem får höra den glada nyheten om en dotters [födelse], mörknar hans uppsyn och vreden kokar i honom; han drar sig undan människorna på grund av denna [för honom] dystra nyhet [och han överväger] om han skall behålla barnet trots förödmjukelsen och skammen eller begrava det i jorden.
Hur vedervärdigt är inte deras sätt att [tänka och] döma?"
(Koranen 16: 58-59)
Och till Hans under hör att Han har skapat hustrur åt er av er egen art, så att ni kan finna ro hos dem, och
Han har låtit kärlek och ömhet uppstå mellan er. I detta ligger helt visst budskap till människor som tänker."
(Koranen 30:21)
Koranen säger om koranen:
Ägnar de ingen eftertanke åt det som Koranen [innehåller]? De skulle säkert ha funnit många motsägelser i den, om den inte varit från Gud.1 [koranen]
Vi uppenbarar här för dig [Muhammad] dessa dolda ting, som varken du eller ditt folk tidigare haft kännedom om. Och ha tålamod och avvakta [Guds dom] – den slutliga segern tillhör dem som fruktar Gud.2
Vi vet att de säger: ”Det är bara en människa som lär honom denna [Koran]” – [men] den de syftar på [med sin beskyllning] talar ett utländskt språk, medan detta är klingande ren arabiska.4
Koranen säger om Muhammed: I GUDS Sändebud har ni ett gott föredöme för alla som [med bävan och hopp] ser fram mot [mötet med] Gud och den Yttersta dagen och som ständigt har Gud för ögonen. (Mohammad Knut Bernström, Koranens budskap)
53:2-4
Er landsman har inte gått vilse och han är alls inte besatt. Och han talar inte av egen drift - nej, [det är] uppenbarelsens ord, (Mohammad Knut Bernström, Koranens budskap)
68:4
Ditt liv och ditt handlande är ett lysande [exempel], (Mohammad Knut Bernström, Koranens budskap)
Koranen säger om Jesus. Läs noga här om du är kristen och om du är ateist är du förlorad om Gud i sin nåd inte visar dig vägen:
Och änglarna sade: "Maria! Gud tillkännager för dig det glada budskapet om ett or från Honom (varigenom du skall föda den) vars namn skall vara Kristus Jesus, Marias son, ärad och lovprisad i denna värld och i det kommande livet och en av dem som skall vara i (Guds) närhet. Han skall tala till människorna i vaggan och i mogen ålder och han skall vara en av de rättfärdiga." Maria sade: "Herre! Hur skulle jag kunna få en son, då ingen man har rört mig?" (Ängeln sade): "Så (skall det bli); Gud skapar vad Han vill. Om Han vill att något skall vara, säger Han endast till det: 'Var!' - och det är."
(Koranen 3:45-47
I sinom tid återvände hon till de sina med barnet på armen. Då sade de: "Maria, du har gjort något oerhört! Du Arons syster! Din fader var inte en dålig människa och din moder var inte en lösaktig slampa!" Då pekade hon på barnet. (Men de svarade): "Hur skulle vi kunna tala till ett spädbarn (som ligger) i sin linda?" (Då talade) han (till dem): Jag är Guds tjänare. Han har gett mig uppenbarelsen och kallat mig till profet. Han har välsignat mig, var jag än befinner mig, och befallt mig att så länge jag lever förrätta bönen och ta mig an de fattiga och att älska min moder och visa henne aktning - och Han har inte gjort mig till en eländig tyrann. (Guds) fred var med mig den dag jag föddes och skall vara med mig den dag jag dör och den dag jag skal uppväckas från de döda."
(Koranen 19:29-33)
Detta är med sanna ord Jesus, Marias son, om vars (natur) de tvistar. (Guds majestät) förbjuder att Han skulle ha en son; stor är Han i Sin härlighet. När Han beslutar att något skall vara, säger Han endast till det: Var!, Och de är."
(Koranen 19:34-35)
"Och de säger: Den Nåderike har (avlat) en son. Ni har yttrat något oerhört. Något som skulle kunna spränga himlarna i stycken och få jorden att rämna och bergen att störta i djupet Att människor går så långt att de tilldelar den Nåderike en son! Föreställningen att den Nåderike har (avlat) en son är inte förenlig med Hans gudomliga majestät! Ingen av de varelser (som befolkar) himlarna och jorden kan nalkas den Nåderike annat än som Hans tjänare"
(Koranen 19:88-93)
"Efterföljare av tidigare uppenbarelser! Gå inte till överdrift i (utövningen av) er religion och påstå inte om Gud annat än det som är sant! Kristus Jesus, Marias son, var Guds sändebud och Hans ord förkunnat för Maria och ande av hans (ande). Tro därför på Gud och Hans sändebud och säg inte: "(Gud är) tre." Upphör för ert eget bästa! Gud är den ende Guden. Stor är Han i Sin härlighet, fjärran från (tanken) att Han skulle ha en son! Honom tillhör allt som himlarna rymmer och det som jorden bär. Ingen behöver ytterligare skyddare utöver Gud. Kristus har inte hållit sig för god att vara Guds tjänare, inte heller änglarna som har sin plats i Hans närhet. (På den yttersta dagen) skall Han inför Sig samla dem vars högmod hindrade dem att tjäna Gud. Då skall Han ge dem som hade tron och levde rättskaffens deras fulla lön och i Sin nåd ge dem mer, men de högmodiga skall Han låta utstå ett plågsamt straff och de skall varken finna beskyddelse eller hjälpare vid sidan av Gud."
(Koranen 4:171-173)