Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-10-08, 16:51
  #1
Medlem
snuts avatar
Ok, jag vill köpa ny TV, för max 18000 spänn, det är mitt absoluta maxtak.

Jag har kollat lite, läst lite på div. forum, även detta.

Har nu halkat in lite på Fujitsu-Siemens FSC P42-2 ( http://www.megastyle.se/std_viewprod.php?id=32706 ). Tycker den verkar vettig, tyvärr verkar den bara ta PAL, skulle gärna se att den tog även de andra formaten (NTSC, Secam).

Har även sneglat på Andersson XQ3/LFE ( www.netonnet.se ). Men den är varken HDready, så har den färre antal pixlar också.

Någon som kan hjälpa till lite i denna djungel. Vad ska man välja, vad ska jag tänka på. Har nu Canal Digital, DVD och Xbox inkopplat i min TV, kommer garanterat köpa xbox 360 när den kommer.

Är det någon av de två TVs som jag just nämt som "sticker ut" , på det ena eller andra sättet mot den andra?

Har ni något annat tips på TV i samma prisklass?

Har ni testat nån av ovanstående modeller??
Citera
2005-10-08, 19:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snut
vad ska jag tänka på?

När det gäller TV-valet har jag inga synpunkter, men glöm Megastyle på en gång.

Köp inget där, de drar pengarna från ditt kontokort, och så får du vänta månadsvis på att det skall hända något mer....
Citera
2005-10-08, 20:17
  #3
Medlem
snuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexxie
När det gäller TV-valet har jag inga synpunkter, men glöm Megastyle på en gång.

Köp inget där, de drar pengarna från ditt kontokort, och så får du vänta månadsvis på att det skall hända något mer....

Ja, jag läste om dessa, men deras kontor ska tyd finnas i Karlstad, vilket innebär att jag kan näst intill GÅ dit.
Citera
2005-10-10, 10:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snut
Ja, jag läste om dessa, men deras kontor ska tyd finnas i Karlstad, vilket innebär att jag kan näst intill GÅ dit.

När du ändå är där kan du väl fråga var Rexxie's Viewpia har tagit vägen :-)
Citera
2005-10-10, 17:17
  #5
Medlem
snuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexxie
När du ändå är där kan du väl fråga var Rexxie's Viewpia har tagit vägen :-)

Det gör jag, bara nån kan tala om för mig om det är den TVn som jag ska inhandla...
Citera
2005-10-10, 20:46
  #6
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snut
Ok, jag vill köpa ny TV, för max 18000 spänn, det är mitt absoluta maxtak.

Jag har kollat lite, läst lite på div. forum, även detta.

Har nu halkat in lite på Fujitsu-Siemens FSC P42-2 ( http://www.megastyle.se/std_viewprod.php?id=32706 ). Tycker den verkar vettig, tyvärr verkar den bara ta PAL, skulle gärna se att den tog även de andra formaten (NTSC, Secam).

Har även sneglat på Andersson XQ3/LFE ( www.netonnet.se ). Men den är varken HDready, så har den färre antal pixlar också.

Någon som kan hjälpa till lite i denna djungel. Vad ska man välja, vad ska jag tänka på. Har nu Canal Digital, DVD och Xbox inkopplat i min TV, kommer garanterat köpa xbox 360 när den kommer.

Är det någon av de två TVs som jag just nämt som "sticker ut" , på det ena eller andra sättet mot den andra?

Har ni något annat tips på TV i samma prisklass?

Har ni testat nån av ovanstående modeller??

Tycker att P-42 an låter klart vettigare även om den bara klarar Pal.Det blir roligare med högre upplösning!
Läste recension av Andersson i M3 eller 3M -magazine,deras betyg: Du får vad du betalar för!Alltså har du inga större krav på bild så,varsågoood!
Citera
2005-10-11, 15:45
  #7
Medlem
Byfånes avatar
OT vad menas med HD ready? är det som att den går att lätt uppgradera till HDTV? eller är det en HDTV som är lite sämre eller vad?

Sen en till, vad är det för skillnad mellan PAL, NTCS osv. Ska också köpa en ny tv så jag använder denna tråd.
Citera
2005-10-11, 17:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
OT vad menas med HD ready? är det som att den går att lätt uppgradera till HDTV? eller är det en HDTV som är lite sämre eller vad?

HDTV är (om jag förstått allt rätt) ett registrerat varumärke, och får inte användas om man inte betalar royalty till innehavaren. Om man i stället skriver HD ready så kommer man runt det :-)
Citera
2005-10-11, 17:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snut
Det gör jag, bara nån kan tala om för mig om det är den TVn som jag ska inhandla...

Om det vore jag så skulle jag ta Myrican, främst för att den är HDReady, men även för att jag (helt omotiverat och eventuellt helt felaktigt) har högre förtroende för Fujitsu-Siemens än för Anderson.
Citera
2005-10-14, 09:06
  #10
Medlem
snuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexxie
Om det vore jag så skulle jag ta Myrican, främst för att den är HDReady, men även för att jag (helt omotiverat och eventuellt helt felaktigt) har högre förtroende för Fujitsu-Siemens än för Anderson.

Jag vet, visst är det löjligt, jag känner samma sak. Det lutar sannerligen åt det hållet. Finns Myrican att få tag i på nåt annat ställe???
Citera
2005-10-14, 11:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snut
Jag vet, visst är det löjligt, jag känner samma sak. Det lutar sannerligen åt det hållet. Finns Myrican att få tag i på nåt annat ställe???

Här är det en som faktiskt har sett den (och var tydligen inte så imponerad). http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=100001

Min Viewpia är äntligen på väg från Megastyle (levererad till DHL) efter .... hmmm .... två månader och 9 dagar ....
Citera
2005-10-29, 11:05
  #12
Medlem
snuts avatar
Det blev en sånhär
Fujitsu-Siemens FSC P42-2

Inga problem med Megastyle heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback