Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-25, 23:46
  #1
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
En sak jag undrat över (Nej jag har inte hamnat i bråk med någon)

Låt säga att en snubbe på 170 cm och väger 50 kilo hamnar i bråk med en kille på 192 och väger 100 kilo ungefär. Hur ska den lilla killen göra då? Visst han lär var extremt smidig och snabb men hans slag lär ju inte ha någon som helst kraft i sig. Han lär ju inte ens nå upp till huvudet. Hamnar lillen i underläge så är det ju finito.

Här utgår vi ifrån att den lilla killen aldrig tränat kampsport. Så att efterhärma dess teknik är direkt värdelöst eftersom han ändå inte kommer att ha någon som helst kraft i sina slag/sparkar.

Känner en liten och smal kille som är extremt jävla bra på att slåss. Han har till och med byggt upp ett rykte i denna stad. Men en gång så hamnade han i fight mot en 195cm lång tjockis. Och min polare hade inte en jävla chans.

Och denna tjockis känner jag också. och han har aldrig tränat kampsport eller gymmat i hela sitt liv men lik förbannad så vinner han exakt alla fighter utanför krogen. Så att vara stor ger ju ett stort övertag.

Tänk er dessa två slåss. Ni ska tipsa och guida den lilla killen men hur gör du?
http://i62.tinypic.com/2uzvxo5.jpg
http://media.canada.com/99b0ca95-a96...78/tallman.jpg
Citera
2015-04-25, 23:54
  #2
Medlem
nabbolbs avatar
Tryck sparka knät, slag på pungen/halsen.
__________________
Senast redigerad av nabbolb 2015-04-25 kl. 23:56.
Citera
2015-04-25, 23:54
  #3
Medlem
Svårt att svara på. Men slag och sparkar brukar va en bra ide när man slåss mot nån stor rackare.
Citera
2015-04-25, 23:55
  #4
Medlem
Bita honom i pungen, Armbågar mot levern och njurar
Citera
2015-04-25, 23:56
  #5
Medlem
bithaxs avatar
Varför tror du kvinnor gillar långa män?

Har en kompis som är typ 185 och tjock, visst inte så smidig, men han puttar omkull mig som ingenting.
Citera
2015-04-25, 23:57
  #6
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Varför tror du kvinnor gillar långa män?

Har en kompis som är typ 185 och tjock, visst inte så smidig, men han puttar omkull mig som ingenting.
Det är just det jag menar. Storleken ger övertag. Visst deras uthållighet lär ju inte vara den bästa. Så att trötta ut dem genom att hoppa runt som Bruce Lee kanske?
Citera
2015-04-26, 00:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Det är just det jag menar. Storleken ger övertag. Visst deras uthållighet lär ju inte vara den bästa. Så att trötta ut dem genom att hoppa runt som Bruce Lee kanske?

Du kollar för mycket Disney.
Citera
2015-04-26, 00:07
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Tryck sparka knät, slag på pungen/halsen.
Detta. Spelar egentligen ingen roll hur stor/liten man är, är man smart så avslutar man ett slagsmål med första slaget.
Citera
2015-04-26, 00:11
  #9
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
fulspel som gäller
Citera
2015-04-26, 00:17
  #10
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
fulspel som gäller

Som att sparka upp sand i motståndarens ögon eller?
Citera
2015-04-26, 00:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Bita honom i pungen, Armbågar mot levern och njurar

This. Jag tror mig ha läst någon gång att de flesta boxningsmatcher avgörs av ett njurslag. Då får man ju hoppas att den lilla killen inte är så löjligt liten, eller att den långa killen inte är löjligt lång, att han inte når till hans njure/-ar.
Citera
2015-04-26, 02:05
  #12
Medlem
Akilles-själs avatar
Träna, MMA,
+ Krav Maga
+ Kropp & Psyke
+ Rutin / sparring
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback