Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-02-10, 13:24
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Är det inte så att de varar kortare, varav billigare?

Nja, min erfarenhet är dock att det varar rätt mycket längre. Däremot är prillorna mindre (lättare) = inte liga många gram snus per dosa = billigare. Dock verkar priset på XR ha höjts med ca 5kr överallt, i alla fall här i Luleå. Blir dock ändå billigare per månad för mig att snsusa XR än samma snus fast original.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Provat XR Grov nu och kan säga att det är helt klart godkänt

Har bara provat Grov white innan och det är ju förbannat gott, men lite för dyrt för min smak.
Trots att jag bara snusar white annars så kan jag se mig själv köpa det snus då och då!
Har också provat det nu! Riktigt bra måste jag säga, skönt att det släpptes nu då jag börjar bli trött på Rape XR.
Citera
2016-02-14, 11:37
  #50
Medlem
Skrups avatar
Har nyligen provat Grov XR och tycker den rinner mindre än Grov white, och upplever att snusen blir torr snabbare.. Formen gör dock prillan mer diskret under läppen.
Citera
2016-02-14, 12:27
  #51
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrup
Har nyligen provat Grov XR och tycker den rinner mindre än Grov white, och upplever att snusen blir torr snabbare.. Formen gör dock prillan mer diskret under läppen.

XR Grov köpte jag också nyligen. Riktigt gott faktiskt och jag blev positivt överraskad. Jag har länge velat se en billigare version av Grov. För många år sen skrev jag att de borde införa en mini-version av Grov då det fanns General mini. Så helt klart kul att Swedish match släppt denna produkten. Jag är dock inte säker på vilken som är bäst av denna och General XR. Tycker att denna tappar smaken ganska snabbt... Det är dock billigare än vanlig Grov och den är trots allt min favorit sen 25 år.
Citera
2016-02-20, 17:42
  #52
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Är det inte så att de varar kortare, varav billigare?

Skulle säga att dom håller längre än vanliga sorten, därav namnet X-Range. Extra hållbarhet ?
Citera
2016-03-02, 01:02
  #53
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Skulle säga att dom håller längre än vanliga sorten, därav namnet X-Range. Extra hållbarhet ?

Jag gillar dem men de håller faktiskt smaken sämre än originalen. Har testat och jämfört med vanlig Grov portion. De är dock goda och billigare så de är ändå ett bra alternativ.
Citera
2016-05-18, 00:08
  #54
Medlem
Snusar Grov white i vanliga fall! Aldrig gillat "original" portion! Men grov XR är skit fint! Gillar storleken på påsarna! Och dom smakar bra! Va 100% säker på att sambon skulle avisa det eftersom det va original och hon vill inte att det ska smaka snus när vi "myser" 😏
Undrar om det kommer grov white XR i framtiden?!
Citera
2017-02-22, 13:33
  #55
Medlem
unknownxs avatar
Har kört XR strong sen lanseringen typ..

Har upplevt senaste 2 månaderna att det tok rinner ur dessa nu för tiden.. Får ibland spotta ut den efter 2 minuter för det forsar ur snuset.

Någon mer som märkt av detta ? Känns verkligen som dom gjort något i produktionen
Citera
2017-02-23, 19:44
  #56
Medlem
Krexuss avatar
Undra varför dom har slutat med Xrange Grov? Inte för att jag direkt snusar det men har läst att många uppskattade den.
Citera
2017-06-27, 20:35
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krexus
Undra varför dom har slutat med Xrange Grov? Inte för att jag direkt snusar det men har läst att många uppskattade den.


Som med XR General salmiak, ska tydligen ha slutat säljas för att ge nya produkter möjlighet att skapas! Tråkigt dock.
Citera
2019-02-06, 07:32
  #58
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Det är mindre nikotin i XR och det är skillnaden mot originalet?

Jag snusar XR Rapé. Tycker det inte verkar så stor skillnad på den och originalet alls.
Citera
2019-06-21, 22:38
  #59
Medlem
25Decembers avatar
Nya sparkling är helt okej. Lite smått sött.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback