Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-07, 19:37
  #1
Medlem
Bingolikets avatar
På grund av en flytt tvingas jag en tid sitta uppkopplad med ett vanligt 56kb modem.Konstigt nog kommer det sällan upp i mer än halva hastigheten.Någon annan som i dag fortfarande tvingas göda operatören med pengar för något som närmast liknar att hälla sirap i nätet?
Citera
2005-10-07, 19:54
  #2
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
På grund av en flytt tvingas jag en tid sitta uppkopplad med ett vanligt 56kb modem.Konstigt nog kommer det sällan upp i mer än halva hastigheten.Någon annan som i dag fortfarande tvingas göda operatören med pengar för något som närmast liknar att hälla sirap i nätet?
Herregud, det var tider det. Eller inte Visste inte ens att det fanns kvar teleoperatörer som erbjöd Internet via modem!

Jag känner sympati för dig
Citera
2005-10-07, 20:01
  #3
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Herregud, det var tider det. Eller inte Visste inte ens att det fanns kvar teleoperatörer som erbjöd Internet via modem!

Jag känner sympati för dig
Men i 1 vecka hade jag fan ingen uppkoppling alls.Snacka om abstinens.Slutade röka för några år sedan och det här var fan mycket värre. Tror inte att jag är ensam om problemet med internetmissbruk.
Citera
2005-10-07, 20:07
  #4
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Men i 1 vecka hade jag fan ingen uppkoppling alls.Snacka om abstinens.Slutade röka för några år sedan och det här var fan mycket värre. Tror inte att jag är ensam om problemet med internetmissbruk.
Nej då, jag är på din sida. Sitter på nätet hellre än att träffa tjejen ibland, särskilt om hon är på dåligt humör Det är MSN, flashback, direct connect och mailen dagarna i ända. Mest flashback just nu.

Minns det "goda tiden" då man var tonåring och surfade upp telefonräkningen till 4.500 bagis som morsan fick betala. Laddade ner en mp3-låt på ca 20 minuter har jag för mig och modemet var på 33.6.

Fy faen
Citera
2005-10-07, 20:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
På grund av en flytt tvingas jag en tid sitta uppkopplad med ett vanligt 56kb modem.Konstigt nog kommer det sällan upp i mer än halva hastigheten.Någon annan som i dag fortfarande tvingas göda operatören med pengar för något som närmast liknar att hälla sirap i nätet?

Men Bingoliket, du sitter ju faktiskt på en funktionell internetuppkoppling, så varför klaga?
500 000 hushåll i Sverige en högsta möjliga uppkopplingshastighet på 9,6 kbit/s. Dock har regeringen beslutat om en "...förordning med en garanti som anger att alla slutanvändare i landet ska få tillgång till internetkommunikation med minst 20 kbit/s, i vissa fall får dock hastigheten i anslutningen vara lägre."
(Computer Sweden 2005-09-05).

20 kbit/s är enligt PTS/regeringen "...den nivå på datahastighet som ger funktionell tillgång till internet."
(Computer Sweden 2005-09-14)
När jag började med datorer kopplade jag upp mig med ett 14.4 mot de BBS:er som då fanns. Nu, fjorton år senare, räcker tydligen ett 28.8 för att, med god marginal, få en "funktionell" internetuppkoppling. Tanken svindlar.
Citera
2005-10-07, 21:00
  #6
Medlem
Dr. Löhks avatar
Jag. Tack och lov för att jag kan få utlopp för min surfarlust på jobbet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback