Citat:
Ursprungligen postat av
Codax
Jag vägrar inte jobba, bara att söka jobb och knega för någon annan. Kan jobba dygnet runt med egna affärer osv.
Aktier känns som en långsiktig investering. Jag behöver nog nåt mer kortsiktigt.
Jag tror det är så dom flesta av oss definerar vägra att jobba, man tar inte jobb, man gör inte jobb åt andra etc. När man inte klarar av att skapa en affärsidé och starta ett eget bolag är det samma sak som att vägra att jobba. Skulle inte bli förvånad om du tycker att skapa ett eget företag inte heller är bra för då tvingas du skatta och jobbar då för Sverige.
Du behöver inte oroa dig säljer du dina prylar och får in 20 000 är bara en tidsfråga innan fogden kommer och sörplar upp dom också för att betala dina kreditkortsskulder.
Ring och se om du kan få uppehåll på dina återbetalningar till CSN så dom inte ligger och samlar på sig. Acceptera sen att man måste arbeta och skaffa ett jobb, gärna där du kan jobba över och få extra pengar. Prata med banken och se om du kan köra ett vanligt lån för att betala av dina kreditkortsskulder (får förmodligen billigare lån över tiden som du betalar tillbaka det än att ha kvar kreditkortsskulderna).
Citat:
Ursprungligen postat av
abu-hajar
Vad hittar ni på med då bakom stängda gardiner

Förmodligen försöker han väl lura av TS hans sista pengar genom att lova lite guld och gröna skogar.