• 1
  • 2
2015-04-20, 11:21
Medlem
Jag skulle säga drogförsäljning. Går att vända extremt snabbt.
Citera
2015-04-20, 11:50
Bannlyst
Är du bra på poker?
Citera
2015-04-20, 12:00
Medlem
1. Vad menar du först och främst med att du har gjort affärer som gått snett? Vilken typ av affärer?

2. Varför inte jobba? Även om man får KF efter sig så brukar skulderna minska med lönetaxering, inte snabbt men ändå åt rätt håll förutsatt att man inte drar på sig en massa ny skit.

3. Jobb måste ju vara smartare än affärer, sällan man blir skyldig på ett jobb så vore jag du skulle jag skippa "affärerna" och jobba eller har du annan åsikt?

Är man bra på bilar/datorer/kameror eller nåt så kan man söka upp saker till för låga priser på blocket och sälja till "rätt" pris. Men gäller att man vet att man får iväg skiten också. Förtjänst: liten men ändå något.
Citera
2015-04-20, 12:23
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Codax
Efter några misslyckade affärer så har jag slutat med total skuld på 220 000 kr. Har alltså inget jobb och endast värdesaker för ca 20 000 kr jag kan sälja.

Vad är ekonomiskt bäst att göra med dessa ca 20 000 kr i början för att öka upp mitt kapital?

Gå till arbetsförmedlingen och söka knegarjobb är inte aktuellt.....

Lägger min röst på att du skaffar dig ett jobb. Det man inte har i skallen får man ha i benen. Kaxigt att ha åsikten att man ju inte kan knega med tanke på sitsen du satt dig.. Hade du skaffat dig ett jobb för någon annan och skippat "affärerna" hade du haft 220 000 till 1% ränta samt en stadig inkomst idag. Skulden på 50 000 hade troligen inte heller funnits?
Citera
2015-04-20, 14:23
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Jag vägrar inte jobba, bara att söka jobb och knega för någon annan. Kan jobba dygnet runt med egna affärer osv.
Den här incidenten kanske lär dig att du borde jobba åt någon annan, med kompetens, och att du inte ska hålla på med egna affärer
Citera
2015-04-20, 14:30
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Jag vägrar inte jobba, bara att söka jobb och knega för någon annan. Kan jobba dygnet runt med egna affärer osv.

Aktier känns som en långsiktig investering. Jag behöver nog nåt mer kortsiktigt.

Är det därför det går så bra för dig ?
Citera
2015-04-20, 15:03
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Om jag fattar det rätt:
* du går ut gymnasiet i år
* du har aldrig jobbat på riktigt
* du har en bestämd uppfattning att du inte kan ta ett vanligt jobb
* du har 220000 kronor i skulder

Första steget är att förklara din situation för dina föräldrar och se om dom kan lösa dina skulder så du blir skyldig dom pengar istället och förhandla ner räntan till 0%.
Nästa steg är att ta vilket jobb som helst för att betala av skulderna eller kom överens med dina nya lånegivare (dina föräldrar) att skjuta upp avbetalning av lånet medans du studerar på lämpligt universitet/högskola.

Du verkar ha en personlighet som automatiskt hamnar i ekonomiska problem, men det går att korrigera. Varje gång du få tanken att du är för fin för ett vanligt löntagarjobb så bankar du skallen i närmsta vägg tills det kommer blod. Dessutom borde du skälla ut dina föräldrar för att dom varit så slappa i sin uppfostran och be dom skälla ut dig oftare.

Lycka till!
Citera
2015-04-20, 15:10
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Med tanke på att du nu sitter med 220.000 i skulder genom dina egna affärer så verkar inte den utsikten bära speciellt mycket frukt. Du lever i dröm och du gör nog bäst i att vakna upp innan du sitter med en tiggarkopp i handen.
Citera
2015-04-20, 15:40
Medlem
tuffkatts avatar
Hur gammal är du? Hur mycket av ditt studiemedel (CSN) investerade du med, och vad investerade du i?
Citera
2015-04-20, 15:44
Medlem
Som andra redan föreslagit: sälj droger.

Om det "dyker upp" t.ex. bra mdma i gräskretsar så går det nog åt fort som fan. Köp på valfri darknet sida och sälj av för dubbla priset.

Du kan ocks sälja för sjuka överpriser på t.ex. emmabodafestivalen men den ligger ju en bit fram i tiden
Citera
2015-04-20, 18:01
Medlem
mr_algots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Är du bra på poker?

Vilken dum kommentar. DU tänker att TS respons kommer vara typ "Ja jag är ju faktiskt en vinnande pokerspelare, menar du att jag skulle börja spela det med pengar??"
Citera
2015-04-20, 18:49
Medlem
Citat:
Har sparat CSN-pengarna som jag investerat och sen 50k kreditkortsskulder.
Lyckas du få minus såpass utanför marginalen där så skall du inte ha eget utan skall ha ledsagare vad det gäller det ekonomiska.
Ps Fast du kan rätta till det med sms-lån.Ds
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in