Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-19, 13:45
  #1
Medlem
jag var på intervju för ett bemanningsföretag. I mitt cv har jag delat upp utbildning, jobb och övriga kunskaper/meriter. under varje punk (tex "Administratör") har jag en beskrivning. under en punk, försäljning, hade jag samlat alla företag jag arbetat på och skrivit "olika företag, kortare perioder från 20xx till 20xx". när jag var på intervjun så blev intervjuare förvånad när jag berättade att jag inte hade 10 års erfarenhet från försäljning, då det enliga datumen säger att jag hade det. Jag ville inte tjafsa så jag bad om ursäkt att jag var otydlig på den punkten. För övrigt så krävde tjänsten 1-2 års erfarenhet, vilken jag ser mig besitta även om perioden jag arbetat varit utspridd.

men är det såhär att dessa människor ej går igenom ens cv mer ingående än en överblick, inte ens när man ska på intervju? Jag förstår att de har många ansökningar, men bemanningsföretagen får ju också betalt för läsa cvn och hitta rätt person.

I nuläget så ser det inte ljust ut för att jag ska få jobbet. Hur gjorde ni för att få jobb genom bemanningsföretag? Känns nästan som om man borde starta en egen firma som sysslar med bemanning och hyra ut sig själv, känns fan nästan enklare.
Citera
2015-04-19, 13:52
  #2
Medlem
smurflers avatar
Du har ju fått jättebra kritik. Bevisligen är ditt CV rätt otydligt och följer inte den någorlunda satta norm som finns hos CVn. Är det en tillsättare som blivit konfunderad så är det bevisligen fler. Och när man har så otroligt många ansökningar att välja mellan så går man helt enkelt vidare om det är något som är för rörigt eller dåligt.
Citera
2015-04-19, 13:58
  #3
Medlem
AlfaQhards avatar
Om de ska ha en, men får 100 ansökningar spelar de ingen roll hur bra dit CV ser ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback