Citat:
Ursprungligen postat av
Chalmeristen
Chalmeristens huvudsats:
- Osociala idioter utan utbildning som har pizzakartonger p bordet och en flckad T-shirt gr fetbort
- Sociala idioter som inte klarar jobbet och ofta ser dumma ut gr fetbort
- Osociala idioter med fin utbildning men som saknar initiativfrmga och inte kan tnka sjlv gr fetbort
Sedan har vi kategorin sociala mnniskor med fin utbildning som r klipska, tnker sjlva, kan programmera, kan erknna misstag och rttar sig sjlva, kan fresl frbttingar i kundens upplgg och som vgar ifrgastta p saklig grund. Det r allts dessa man anstller.
Ni andra kan fundera p att bli underhllsprogrammerare av administrativa system eller jobba med IT-support fr minimiln.
Hr visar du prov p en ytterst fittig attityd, och en bidragande faktor till varfr branschen i helhet r s jvla fittig.
Allt du skriver har str p solid grund, men du verkar mest anvnda det fr just det dr du sger dig avsky. Du behandlar trden som en pissing contest som just du ska vinna.
Allt handlar om kontext, ditt tnk r en produkt av den milj du r formad i, och grundas i reella krav, men din acceptans av medelmttighet kan vara frdande i mnga sammanhang. Du har en mycket viktig pong med det du skrev angende det, men det betyder inte att man alltid kan tillta ens moduler som krs sllan att vara ineffektiva.
Ett lsryckt exempel som jag kommer att tnka p r att i jttebrjska fordonsindustrin har jag sttt p att man 5 fps r en acceptabel framerate p en dator med touchskrm, d blir man lite skrmd. Vad finns det mer fr medioker skit som man accepterar som inte ens syns?
Det r mycket kolosser som p lerftter verallt i mjukvaruindustrin idag som bara verkar accepteras, trots att det sakta men skert lett till att stora fretag har decimerats till en skugga av sitt forna jag.
Jag tycker iaf dina referensramar tyder p en hel del felknullad elitism, helt enkelt. Kanske lite bttre n en elitistisk jolt cola-hacker med hygienproblem, men nd en frjvla trkig mnniska.