2015-04-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Är inte detta på gränsen till off topic?

Nåväl, man kan undra var du införskaffat din allmänbildning när du påstår att kvinnor står för en majoritet av våld i nära relationer. Visa en enda länk som stöder det påståendet.

Här:

http://www.socialstyrelsen.se/valds-ochbrottsrelateradefragor/valdinararelationer
Är jag offtopic när jag svarar på en diskussion som handlar om kostnader för våld i nära relationer? Snyt dig liten.

Ja tyvärr får inget annat än feministisk politisk forskning verka på detta område i Sverige, varpå du ser socialhälsostyrelsens skönlitterära trams.

Prova att googla "women more violent than men relationships" och se vad du hittar. Jag försökte pedagogiskt visa er rätt genom att googla på engelska för att undvika svensk feministisk dogmatism. Ursäkta för det.
Citera
2015-04-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Gör dom? Hur kommer det sig då att vi har födelsetal som är under reproduktionsgränsen, och att svenskar konsekvent går back i total befolkningsmängd varje år?

När svenska kvinnor på riktigt börjar föda barn kan jag köpa ditt argument.

Kan vi inte köra den uträkningen på icke-vita invandrare också?

"De som begår våldsbrott är huvudsakligen blattar och negrer. Det kostar samhället enorma pengar."

Skillnaden är att män i allmänhet är ett krav för att upprätthålla ett fungerande samhälle. Blattar och negrer behövs inte överhuvudtaget.

Jag skulle med glädje köra den uträkningen vad gäller invandrare, men det har ju inte med just den här frågan att göra. Ska man räkna ut vad män resp kvinnor utnyttjar av den offentliga sektorns resurser, så ska man väl även ta med beivrandet av brottslighet som ju kostar massor av skattepengar. Och då inser man ju plötsligt att själva idén med den här uträkningen är absurd.

Men vi har politiker som på fullaste allvar vill förbjuda SNUSLUKT, så vad kan man vänta sig?
http://unt.se/uppland/uppsala/landstinget-forbjuder-snuslukt-3684998.aspx

Länken är OT, men jag vill visa på vilka dårar till politiker detta land styrs av.
Citera
2015-04-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Jag skulle med glädje köra den uträkningen vad gäller invandrare, men det har ju inte med just den här frågan att göra. Ska man räkna ut vad män resp kvinnor utnyttjar av den offentliga sektorns resurser, så ska man väl även ta med beivrandet av brottslighet som ju kostar massor av skattepengar. Och då inser man ju plötsligt att själva idén med den här uträkningen är absurd.

Men vi har politiker som på fullaste allvar vill förbjuda SNUSLUKT, så vad kan man vänta sig?
http://unt.se/uppland/uppsala/landstinget-forbjuder-snuslukt-3684998.aspx

Länken är OT, men jag vill visa på vilka dårar till politiker detta land styrs av.
En nationalekonom har ju redan gjort det. 250 miljarder kronor om året kostar den ekonomiskt positiva invandringen Sverige . Frågan är vad en ekonomiskt negativ invandring kostar? 1000 miljarder?
Citera
2015-04-16, 16:44
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Knappast.
Du säger att jag har fel och sedan länkar du till en rapport som säger att jag har rätt. Ok.
Citera
2015-04-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Är jag offtopic när jag svarar på en diskussion som handlar om kostnader för våld i nära relationer? Snyt dig liten.

Ja tyvärr får inget annat än feministisk politisk forskning verka på detta område i Sverige, varpå du ser socialhälsostyrelsens skönlitterära trams.

Prova att googla "women more violent than men relationships" och se vad du hittar. Jag försökte pedagogiskt visa er rätt genom att googla på engelska för att undvika svensk feministisk dogmatism. Ursäkta för det.
Nu är det ju Sverige som diskuteras här, har du inga forskningsbaserade fakta som understödjer dina påståenden om våld i nära relationer här på hemmaplan utan bara fakta som visar på det motsatta, ja då kanske det är du med flera som borde tänka om?
Citera
2015-04-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Nu är det ju Sverige som diskuteras här, har du inga forskningsbaserade fakta som understödjer dina påståenden om våld i nära relationer här på hemmaplan utan bara fakta som visar på det motsatta, ja då kanske det är du med flera som borde tänka om?
Varför det? Kanske borde du snarare skaffa dig ett öppnare och större blickfång och ägna dig mer åt hälsosam skepsis mot politisk svensk "forskning".
Citera
2015-04-16, 16:58
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
De som begår våldsbrott är huvudsakligen män. Det kostar samhället enorma pengar. Vanliga vandaler, huliganer och andra som ägnar sig åt förstörelse är också nästan uteslutande män. Skulle man räkna in de kostnaderna skulle man få en annan bild av vad män resp kvinnor kostar samhället i reda pengar misstänker jag.

Ja, där får man hålla med.
En vettig och verklighetsförankrad kommentar, från förmodar jag, en kvinna.
Tyvärr en negativ manlig egenskap.
Citera
2015-04-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Ja, där får man hålla med.
En vettig och verklighetsförankrad kommentar, från förmodar jag, en kvinna.
Tyvärr en negativ manlig egenskap.
Räknar man ut vad kvinnors negativa egenskaper kostar landet går det nog på ett ut. Att tro att bara män är samhällsskadliga är naivt.
Citera
2015-04-16, 17:04
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot

Trodde inte detta skulle hända.
Här får jag nog ta feministernas sida, brrr.
Låter väldigt osannolikt att kvinnor skulle vara mer våldsamma än män, ens i förhållanden. Beror nog på vad man menar med våld.
Liknar lite det hårklyveri feminister brukar ägna sig åt.

PS. Oj, ser nu att du snackar kostnader, jag svarade på enbart våldsutövning... Jaja, jag ska snyta mig.
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-04-16 kl. 17:08.
Citera
2015-04-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Du säger att jag har fel och sedan länkar du till en rapport som säger att jag har rätt. Ok.

Du har fel i att en majoritet av allt partnervåld 60% ( ditt påstående) skulle vara utfört av kvinnor.

var nånstans i Brå står detta menar du?
Får du väl sända mig ett citat från nämnda rapport som just säger det du påstår.
Inte sitta och bara blåljuga rätt upp och ner.
Citera
2015-04-16, 17:06
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Gör dom? Hur kommer det sig då att vi har födelsetal som är under reproduktionsgränsen, och att svenskar konsekvent går back i total befolkningsmängd varje år?

När svenska kvinnor på riktigt börjar föda barn kan jag köpa ditt argument.

Vi kan ju importera några fler somaliska kvinnor som uppfyller dina krav så är det problemet löst.
Citera
2015-04-16, 17:06
Medlem
Det står i själva artikeln att kvinnor får mer pengar beroende på att kvinnor generellt lever längre och därmed kan utnyttja mer av sin pension. Självklart kan man spekulera om barnbidrag, föräldrapenning, och andra slags bidrag adderas till denna summa, men det är endast spekulationer utan någon fakta bakom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in