2015-04-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Inte nog med att vi vita Svenska män, dagligen blir bespottade i olika medier. Vi ska oxå betala enorma summor i nån typ av avgift till våra belackare.

Det är nog snart dax för feministerna att sänka både tonläge och den höga svansföringen.

Män börjar bli förbannade.

Män betalar mer i skatt och utnyttjar mindre bidrag än kvinnor – det är ett konstaterande som regeringen gör i sin nya vårbudget.

"Enligt en prognos som regeringen tagit fram kommer en man född 2020 att betala i genomsnitt 1,6 miljoner kronor mer i skatt under sin livstid än han får tillbaka i form av bidrag, ersättningar eller samhällsservice. Samtidigt kommer en kvinna född samma år i snitt att få 1,7 miljoner kronor mer från den offentliga sektorn än hon betalat in i form av skatter och avgifter."

Men fine!

Kvinnor kan ju då bara dumpa de snoriga ungarna hos lilla pappsen och dra.
Sluta jobba i underbetalda yrken som dagis, sjukvård, skola, åldringsvård.
Sluta föda barn, är ju inget värt ändå.
Så kan herrarna ta hand om sina prostatacancrar, hjärtinfarkter, blöjbarn, hem, gamla föräldrar, psykiskt sjuka, handikappade, barn och tonåringars utbildning själva samt all lokalvård som behövs överallt själva.
Allt ovan är ju bara skit värt och ingenting alls som tillför samhället nått som helt av värde.
De som pysslar med allt detta för kass betalning oftast, är ju bara parasiter, eller hur var det nu?

Är inte män som är förbannade i samhället, är kvinnor och det av goda anledningar.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-04-17 kl. 11:46.
Citera
2015-04-17, 12:01
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Inte nog med att vi vita Svenska män, dagligen blir bespottade i olika medier. Vi ska oxå betala enorma summor i nån typ av avgift till våra belackare.

Det är nog snart dax för feministerna att sänka både tonläge och den höga svansföringen.

Män betalar mer i skatt och utnyttjar mindre bidrag än kvinnor – det är ett konstaterande som regeringen gör i sin nya vårbudget.

"Enligt en prognos som regeringen tagit fram kommer en man född 2020 att betala i genomsnitt 1,6 miljoner kronor mer i skatt under sin livstid än han får tillbaka i form av bidrag, ersättningar eller samhällsservice. Samtidigt kommer en kvinna född samma år i snitt att få 1,7 miljoner kronor mer från den offentliga sektorn än hon betalat in i form av skatter och avgifter."

Man är inte mer värd bara för att man betalar mer skatt. Det är en kapitalistisk syn man har om man tror att folk med mest i plånboken är bättre människor.
Så att män skulle bli förbannade eller att feminister skulle sänka tonläget bara för att kvinnor betalar mindre skatt är irrelevant.
Vilket problem det belyser är ju att kvinnor helt enkelt behöver jobba mer, eller att män behöver jobba mindre. Detta kan ju lika gärna ha att göra med att kvinnor i snitt är hemma med barnen mer i början av föräldraskapet eller att det i kvinnodominerade branscher som till exempel skola är väldigt lätt att bli utbränd.
Män är ju också överrepresenterade på välbetalda jobb som advokater osv. Män har dessutom betydligt mycket högre lön på dessa jobb. Vilket leder till högre skatt. Finns många logiska förklaringar på varför det ser ut som det gör. Ingen av dem är dock diskriminering, vilket det ganska regelbundet är när det kommer till kvinnor tyvärr.
Citera
2015-04-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Man är inte mer värd bara för att man betalar mer skatt. Det är en kapitalistisk syn man har om man tror att folk med mest i plånboken är bättre människor.
Så att män skulle bli förbannade eller att feminister skulle sänka tonläget bara för att kvinnor betalar mindre skatt är irrelevant.
Vilket problem det belyser är ju att kvinnor helt enkelt behöver jobba mer, eller att män behöver jobba mindre. Detta kan ju lika gärna ha att göra med att kvinnor i snitt är hemma med barnen mer i början av föräldraskapet eller att det i kvinnodominerade branscher som till exempel skola är väldigt lätt att bli utbränd.
Män är ju också överrepresenterade på välbetalda jobb som advokater osv. Män har dessutom betydligt mycket högre lön på dessa jobb. Vilket leder till högre skatt. Finns många logiska förklaringar på varför det ser ut som det gör. Ingen av dem är dock diskriminering, vilket det ganska regelbundet är när det kommer till kvinnor tyvärr.
Oj oj. Vänta lite.

Det är en lätt inställning till pengar ni kvinnor har när ni bara förväntar er att få allt ekonomiskt stöd, utan tacksamhet eller motprestation. Så härdå; om män inte drog in pengar till landet Sverige med produktion och slit, hur mycket pengar i bidrag skulle ni kvinnor då kunna få?

Om man som kvinna i snitt har 1,8 barn och således är föräldraledig 11 månader är det en rätt bra årslön att få 1,7 miljoner kronor.

Kvinnor kan välja bort låglöneyrken för höglöneyrken men gör det inte. Generellt väljer kvinnor familj och fritid före yrke. Varför skulle dem inte,slippa slita livet ur sig och ändå få 1,7 mille är rätt bra.

Kvinnor diskrimeras uppenbarligen inte i Sverige. Hård fakta visar att dwt bara är efterblivet att driva den tesen.
Citera
2015-04-17, 13:25
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Oj oj. Vänta lite.

Det är en lätt inställning till pengar ni kvinnor har när ni bara förväntar er att få allt ekonomiskt stöd, utan tacksamhet eller motprestation. Så härdå; om män inte drog in pengar till landet Sverige med produktion och slit, hur mycket pengar i bidrag skulle ni kvinnor då kunna få?

Om man som kvinna i snitt har 1,8 barn och således är föräldraledig 11 månader är det en rätt bra årslön att få 1,7 miljoner kronor.

Kvinnor kan välja bort låglöneyrken för höglöneyrken men gör det inte. Generellt väljer kvinnor familj och fritid före yrke. Varför skulle dem inte,slippa slita livet ur sig och ändå få 1,7 mille är rätt bra.

Kvinnor diskrimeras uppenbarligen inte i Sverige. Hård fakta visar att dwt bara är efterblivet att driva den tesen.

Jag är inte kvinna, jag är man. Och jag tror inte att kvinnor väljer bort välbetalda jobb, i ett kapitalistiskt samhälle så tjänar man mer på att anställa en man eftersom han statistiskt sätt inte kommer att vara barnledig. Detta stärks även av faktumet att kvinnor ofta blir frågade om deras planer angående barn på arbetsintervjuer till chefspositioner.
Och med diskriminering så menar jag just detta, och att dessa "låglöneyrken" som lärare osv som är kvinnodominerade inte får tillräckligt med betalt. Helt sjukt att lärare eller sjuksköterskor inte tjänar mer än vad dem gör. Har svårt att tänka mig att det hade sett likadant ut om detta vore mansdominerade branscher.
Hade fler kvinnor fått välbetalda och högt uppsatta jobb + att viktiga kvinnodominerade branscher som skola och vård hade blivit bättre betalda så hade vi nog inte sett samma siffror angående vem som betalar mest skatt.
Och eftersom de branscher där folk blir utbrända mest är kvinnodominerade så är det ju inte konstigt att det är flest kvinnor som går på bidrag. Har svårt att se ett problem med dessa siffror förutom att kvinnor borde få bättre jobb/mer betalt inom viktiga kvinnodominerade branscher.
Citera
2015-04-17, 13:30
Medlem
Kent-Ingers avatar

--------------------------------------------------------------------
Citat:ScottWalter
Men fine!

Så kan herrarna ta hand om sina prostatacancrar, hjärtinfarkter, blöjbarn, hem, gamla föräldrar, psykiskt sjuka, handikappade, barn och tonåringars utbildning själva samt all lokalvård som behövs överallt själva.
Allt ovan är ju bara skit värt och ingenting alls som tillför samhället nått som helt av värde.
De som pysslar med allt detta för kass betalning oftast, är ju bara parasiter, eller hur var det nu?

Är inte män som är förbannade i samhället, är kvinnor och det av goda anledningar.[quote]

--------------------------------------------------------------------------

Men fine!

Vad menar du? Fäderna tar i princip samma ansvar för våra små telningar. Den ev övervikten för mödrar kanske beror på mamman enorma mervärde, något skilda fäder fått se innebörden av

Jag kan överraska dig med att väldigt många arbeten som män har är underbetalda skitjobb. Utsatta för väder och vind, hälsovådliga ämnen, olycksrisk, och förslitningar. Dock får det inte plats i varken media eller feministers hjärta

Det trodde jag tillhörde livets mening. Har aldrig uppfattat det som ett arbete.

Prostatacancer och hjärtinfarkt, det finns manliga läkare. Blöjbarn, igen? Hem, den lilla arbetsinsatsen delas numera. Gamla föräldrar, på åldringsvården, ja en kvinnlig övervikt. Handikappade, möjligen övervikt på kvinnor. Barn, igen! På dagis övervikt kvinnor. Tonåringars utbildning, sköts väl av lika många manliga som kvinnliga lärare. Lokalvård, kvinnlig dominans

Ni kunde kanske göra något för de 1,7 miljonerna plus den vanliga lönen

Är inte män som är förbannade i samhället, är kvinnor och det av goda anledningar.
Nä, de där tongångarna och åsikterna funkar bara i feministiska slutna rum med lattedrickande kärringar som nickar bifall så latten skvätter

Nej, sanningen är att Svenskor, framför allt feminister, är bortklemade, oemotsagda, besserwissers med åsikter ofta utan förankring i verkligheten
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-04-17 kl. 13:33.
Citera
2015-04-17, 13:37
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Men fine!

Kvinnor kan j....

Se kommentar ovan
Citera
2015-04-17, 13:43
Medlem
Självklart, en kvinna lever ju flera år längre än en man och har då färre arbetsföra år och fler år som gammal.
Fler kvinnor studerar på universitet också vilket betyder färre år på arbete.
Fler män dör i ung ålder också då kostar dom inte så mycket pengar för dom blir inte gamla.
Citera
2015-04-17, 13:54
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Nu är det ju inte det som i första han irriterar mig. Det som är än värre är att ni biter den hand som göder/föder er.
All den skit som dagligen produceras av svenska bortskämda feminister genom riksmedia och annan media mot svenska män, är helt enkelt oförskämt och jag hoppas ni får betala priset för det inom en snar framtid.
Citera
2015-04-17, 13:58
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Nu är det ju inte det som i första han irriterar mig. Det som är än värre är att ni biter den hand som göder/föder er.
All den skit som dagligen produceras av svenska bortskämda feminister genom riksmedia och annan media mot svenska män, är helt enkelt oförskämt och jag hoppas ni får betala priset för det inom en snar framtid.
Jämt tjatar man så mkt om att man ska betala. Och få straff hit o dit.
Som det är fel att finnas, och inte vårat arbete är värt nåt
Hur ska kvinnor kunna betala när de redan är så lågavlönade?
"Dags för män att bli arga" som det stod i en annan tråd, det har ni redan varit hela tiden, kanske ni skulle börja vara snälla istället.
Citera
2015-04-17, 14:03
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Kvinnor får mer bidrag pga att de tar ut större dela av föräldraledigheten.
Det finns även många singelmammor som får barnbidrag, så den grejen kommer man inte ifrån.

Men det är klart vi skall höja skatten för kvinnor så att (dem) dom får bära sina egna kostnader, precis som invandringen borde göra.

Dem inte lika med dom
Citera
2015-04-17, 14:06
Medlem
CHI9s avatar
Citat:

Jag håller med om att det blir för mycket häxjakt mot män ibland. Men extremister finns i varje grupp. Och det är en helt annan diskussion som får tas i en annan tråd.
Biter i den hand som föder er? Är du medveten om att det är kvinnor som föder män? Och bara för att du betalar skatt så betyder det inte att du äger den som går på bidrag.
Att män betalar mer i skatt betyder inte att män är mer värda eller att män inte ska kunna kritiseras. Det betyder bara att män jobbar/tjänar mer. Vilket det finns anledningar till som jag redan tagit upp.
Citera
2015-04-17, 15:11
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Jag håller med om att det blir för mycket häxjakt mot män ibland. Men extremister finns i varje grupp. Och det är en helt annan diskussion som får tas i en annan tråd.
Biter i den hand som föder er? Är du medveten om att det är kvinnor som föder män? Och bara för att du betalar skatt så betyder det inte att du äger den som går på bidrag.
Att män betalar mer i skatt betyder inte att män är mer värda eller att män inte ska kunna kritiseras. Det betyder bara att män jobbar/tjänar mer. Vilket det finns anledningar till som jag redan tagit upp.Jag håller med om att det blir för mycket häxjakt mot män ibland. Men extremister finns i varje grupp.

Jag håller med om att det blir för mycket häxjakt mot män ibland. Men extremister finns i varje grupp.
Hög tid för er som inte kallar er extremister att argumentera emot de extremister ni inte är överens med. Annars är det lätt att ni dras över samma kam.

Och det är en helt annan diskussion som får tas i en annan tråd.
Biter i den hand som föder er? Är du medveten om att det är kvinnor som föder män?
Nej, där blev jag väldigt nyfiken. Förklara!

Och bara för att du betalar skatt så betyder det inte att du äger den som går på bidrag.
När påstod jag det?

Att män betalar mer i skatt betyder inte att män är mer värda eller att män inte ska kunna kritiseras.
Har jag inte heller påstått. Saklig kritik är välkommen, fantasier om patrikat och liknande undanbedes.

Det betyder bara att män jobbar/tjänar mer. Vilket det finns anledningar till som jag redan tagit upp.
Att jobba mer är inte så bara. Många män hade nog kunnat tänka sig sitta och jollra med sitt barn. Men plikten att försörja sin tacksamma familj får män att stanna kvar på fabriksgolvet, verkstadsgolvet,nere i rörgropen, uppe i elledningsstolpen, vid slakterikroken, i grisstallet, nere i gruvan, med motorsågen, i fiskekuttern, i sopbilen, m fl. ställen feministen tror han gömmer sig, undan det tuffa jobbet att ta hand om sitt eget barn
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-04-17 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in