Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-14, 20:03
  #1
Medlem
Jag är 20 år gammal och har det jobbigt med att komma ut som lesbisk. Jag har vetat att jag är lesbisk sedan jag var 14. Men ville inte inse det och har spelat så hetro jag bara kunnat sedan dess. Jag vet redan vad jag gilla för typ av tjej om man säger så. Så jag är inte en "ny lesbisk", har liksom varit de i 6 år nu. Men har aldrig varit med en tjej. Visst har man pussat tjejer på fest och så där men har ju bara varit en kul grej.
Jag bor i en liten stad där alla känner alla. Ingen vet att jag är homosexuell förutom jag själv. Jag har svårt att acceptera mig själv. Det är verkligen jobbigt att komma ut till mina föräldrar och vänner, som alla i stort sätt tycker. Mina föräldrar är inte religiösa men gör det ändå svårt för mig, för jag skäms. Jag skäms så mycket att jag på riktigt funderar på att aldrig komma ut. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag känner ingen som är gay vilket kanske hade hjälpt mig. Jag behöver bara lite hjälp/stöd. Bara snacka om detta.
Citera
2015-04-14, 20:05
  #2
Medlem
panther1s avatar
Om du verkligen är säker på att du attraheras av tjejer och inte killar så får du stå på dig. Om du inte är helt övertygad(110%) om att du älskar tjejer och inte killar så tycker jag att du ska överge din homosexuella läggning faktiskt.
Men om du verkligen är säker och har gjort valet så tycker jag att du ska stå på dig, SKIT I VAD DE ANDRA SÄGER OCH KÖR DIN GREJ!!! Man ska inte bry sig om vad andra tycker, stå upp för den du är.
__________________
Senast redigerad av panther1 2015-04-14 kl. 20:10.
Citera
2015-04-14, 20:06
  #3
Medlem
Säg till dina föräldrar att du är lesbisk, invänta reaktion och sedan bedöm om det är läge att säga att du skoja bara.
Citera
2015-04-14, 20:08
  #4
Avstängd
KAEFTSMELLs avatar
Jag är hetero iofs och aldrig behövt kämpa med något liknande men jag skulle råda dig att som första steg regga dig på något forum som specifikt är för homosexuella och snacka av dig lite där.

Lycka till!
Citera
2015-04-14, 20:09
  #5
Medlem
Millkys avatar
Försök att prata med en av dina närmsta vänner först. Om h*n är en äkta vän kommer h*n stötta dig och hjälpa dig. Så även hur svårt det är så försök verkligen. Du mår bara sämre av att hålla det inom dig. Så försök verkligen ta modet till dig och berätta för den vän du känner står dig närmst. Du kommer få stöd om det är en äkta vän.
Du kan ju även försöka att gå och prata med nån som kan hjälpa dig och ge dig tips som har erfarenhet eller professionellt insatt. Och även söka dig till sidor och forum för just homo och bi. och träffa folk som vet vad du går igenom.
Citera
2015-04-14, 20:09
  #6
Avstängd
Tryptofanophias avatar
Fattar inte varför folk är så måna om att deras föräldrar vet om deras sexuella böjelser, det är nästan perverst. Det är inte dem du ska ligga med.

Spelar väl fan ingen roll om dina vänner vet heller om du nu inte ska ligga med dem. Folk alltså...
Citera
2015-04-14, 20:11
  #7
Medlem
Millkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryptofanophia
Fattar inte varför folk är så måna om att deras föräldrar vet om deras sexuella böjelser, det är nästan perverst. Det är inte dem du ska ligga med.

Spelar väl fan ingen roll om dina vänner vet heller om du nu inte ska ligga med dem. Folk alltså...

Så otroligt korkat och omoget inlägg.

Det är inte lätt att komma ut som homosexuell idag, och att få stöd från vänner och familj kan underlätta enormt.
Citera
2015-04-14, 20:12
  #8
Medlem
Otroligs avatar
För det första är det absolut inget du ska behöva skämmas för! Det är nog första steget du behöver ta, inse att det inte är något som helst fel på dig och acceptera den du faktiskt är.

Är det något hos dina föräldrar som gör det svårt att komma ut? Har de uttalat sig negativt om homosexuella någon gång? Ett tips kan kanske annars vara att komma ut inför en vän du litar väldigt mycket på som ett första steg så att du inte behöver vara helt ensam i detta.

Vidare, har själv inga egna erfarenheter men kan tänka mig att typ RSFL kan ge hjälp och stöd. Kika in på deras hemsida så lär du nog hitta något.
Citera
2015-04-14, 20:16
  #9
Medlem
TheShapes avatar
Du är en (åtminstone enligt lagen) vuxen, myndig människa - och behöver faktiskt inte ta mer hänsyn till någon annan mer än så. Om de inte "gillar läget", så är det faktiskt inte ditt problem. Att "komma ut" idag är lika kontroversiellt som att säga att man föredrar bearnaisesås på pizzan. Jisses, lever alla kvar på 80-talet eller?
Citera
2015-04-14, 20:16
  #10
Avstängd
Tryptofanophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millky
Så otroligt korkat och omoget inlägg.

Det är inte lätt att komma ut som homosexuell idag, och att få stöd från vänner och familj kan underlätta enormt.

Vadå omoget? Varför ska hela världen veta om vad hennes sexuella preferenser är? Spelar det någon roll menar du? Underlättar knappast att vara homosexuell pga sådana som dig som gör det till en sådan stor grej.
Citera
2015-04-14, 20:17
  #11
Medlem
Bizmarcks avatar
Varför tror du att du är lesbisk och inte bi eller bara allmänt nyfiken på din sexualitet? Du låter ju ganska oerfaren. Vilken typ av fantasier går du igång på? Beskriv gärna detaljerat vad de innehåller, så skall jag analysera dem åt dig. *knäpper upp*
Citera
2015-04-14, 20:20
  #12
Medlem
Millkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryptofanophia
Vadå omoget? Varför ska hela världen veta om vad hennes sexuella preferenser är? Spelar det någon roll menar du? Underlättar knappast att vara homosexuell pga sådana som dig som gör det till en sådan stor grej.

haha Gör jag det till en stor grej?! Vart fick du det ifrån?!

Men varför skulle man inte berätta för sina föräldrar och vänner?

Helt ärligt tänker jag inte ens diskutera med dig... Hur kan man tro att det är så enkelt att inse att man är homosexuell och bara fortsätta som vanligt. Idiot.

För vissa är det enkelt för andra inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback