Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-04-13, 17:29
Medlem
Skullheads avatar
Har en bekant som använt oxy i ca 2 år, doser runt 2-300mg om dagen, 300-600mg lyrica om dagen, och 5-10mg stess om dagen, sen kokain rätt så ofta, och cannabis dagligen.. han har nu beställt en resa ner till ett varmt land, och ska där bryta helt cold turkey, han har bara med sig så han klarar resan.

Hur kommer det hela utspela sig? vad har han att vänta? hur kommer tillfrisknandet se ut? finns det risk för hans hälsa att tända av på denna combo?
Citera
2015-04-13, 17:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Har en bekant som använt oxy i ca 2 år, doser runt 2-300mg om dagen, 300-600mg lyrica om dagen, och 5-10mg stess om dagen, sen kokain rätt så ofta, och cannabis dagligen.. han har nu beställt en resa ner till ett varmt land, och ska där bryta helt cold turkey, han har bara med sig så han klarar resan.

Hur kommer det hela utspela sig? vad har han att vänta? hur kommer tillfrisknandet se ut? finns det risk för hans hälsa att tända av på denna combo?
Varför i hela världen resa bort och tända av?
Tror han får ett helvete, om han nu inte hittar nya leverantörer. Vilket han säkert kommer göra.
Kan nästan garantera att drogfri blir han inte i alla fall.
Citera
2015-04-13, 17:58
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Varför i hela världen resa bort och tända av?
Tror han får ett helvete, om han nu inte hittar nya leverantörer. Vilket han säkert kommer göra.
Kan nästan garantera att drogfri blir han inte i alla fall.

Han klarar inte av det hemma, för lätt att ordna mer. Jag vet inte hur drogmarknaden ser ut i Phuket, men jag hoppas innerligt att han inte är så korkad så han köper något där nere.
Citera
2015-04-13, 18:19
Medlem
NisseGhandis avatar
Det kan sluta hur illa som helst ju, det verkar inte genomtänkt. Att tända av allt samtidigt så behövs nog inläggning på drogklinik. Tänk på att det konstant är 30 grader varmt, dag som natt och att det är riskfyllt att leta tyngre droger vid ett eventuellt misslyckande. Jag röstar på planerad avgiftning hemma i Sverige.
Citera
2015-04-13, 18:23
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Det kan sluta hur illa som helst ju, det verkar inte genomtänkt. Att tända av allt samtidigt så behövs nog inläggning på drogklinik. Tänk på att det konstant är 30 grader varmt, dag som natt och att det är riskfyllt att leta tyngre droger vid ett eventuellt misslyckande. Jag röstar på planerad avgiftning hemma i Sverige.

Han är på flygplatsen så resan blir av, att det sen inte är det smartaste är jag fullt med på. Risken för krampanfall bör vara enorm va? Det i samband med opiaternas.. Fyfan jag är inte avundsjuk iaf
Citera
2015-04-13, 18:23
Totalt vansinne.

Är det något speciellt ställe han ska avgiftas på? Vet att det finns ställen i Thailand som drivs av buddhistmunkar, men det låter som alldeles för mycket att gå cold turkey på, som andra skrivit.

Han hinner ju knappt dit innan abstinensen kickat in för fulla muggar.

Överallt i Thailand finns det gott om droger, och definitivt på turistorter, benso kan du köpa över disk hos mindre nogräknade apotek, osv, osv.
Citera
2015-04-13, 18:24
Citat:
Han är på flygplatsen så resan blir av, att det sen inte är det smartaste är jag fullt med på. Risken för krampanfall bör vara enorm va? Det i samband med opiaternas.. Fyfan jag är inte avundsjuk iaf

Ja, Oxyn och Lyrican var för sig hade varit nog illa, så har han lite benso på det också.. Jösses.
Citera
2015-04-13, 18:27
Medlem
jagnickars avatar
AT på oxy är ett helvete men inte dödligt, känns kanske så bara. men om han har käkat stess väldigt länge så kan det faktiskt vara farligt. Gaba droger (alkohol och benso) är de enda droger där AT kan vara dödlig för vem som helst. stesoliden har ju iallafall en lång halveringstid och brukar vara lättare än benso med kort halveringstid att sluta med. Tror inte i detta fall att det är farligt för honom att sluta då dosen är ganska liten han har käkat . lyrica har jag ingen aning om.

Riktigt dåligt kommer han att må iallafall. Han borde sluta med en i taget...
Citera
2015-04-13, 18:52
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Totalt vansinne.

Är det något speciellt ställe han ska avgiftas på? Vet att det finns ställen i Thailand som drivs av buddhistmunkar, men det låter som alldeles för mycket att gå cold turkey på, som andra skrivit.

Han hinner ju knappt dit innan abstinensen kickat in för fulla muggar.

Överallt i Thailand finns det gott om droger, och definitivt på turistorter, benso kan du köpa över disk hos mindre nogräknade apotek, osv, osv.

Han har köpt enkelresa ner, inget boende fixat. Han ska hyra boende på plats han inser inte vilket helvete han har framför sig, det blir hans första avtändning, han tror att han är frisk efter 3-4 dagar nere på stranden.

Det är alltså ingen klinik eller något han ska på, utan han kör allting på egen hand. Han fick nog här hemma och gjorde sjukaste impulsresan helt enkelt
Citera
2015-04-13, 18:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Han har köpt enkelresa ner, inget boende fixat. Han ska hyra boende på plats han inser inte vilket helvete han har framför sig, det blir hans första avtändning, han tror att han är frisk efter 3-4 dagar nere på stranden.

Det är alltså ingen klinik eller något han ska på, utan han kör allting på egen hand. Han fick nog här hemma och gjorde sjukaste impulsresan helt enkelt
Phuket är väl bland dom drog-tätaste ställena i Thailand, ibland undrar man över det undermedvetnas makt.

Tror inte han vill försöka ens. Det där blir nog inget bra, tyvärr.
Citera
2015-04-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
AT på oxy är ett helvete men inte dödligt, känns kanske så bara. men om han har käkat stess väldigt länge så kan det faktiskt vara farligt. Gaba droger (alkohol och benso) är de enda droger där AT kan vara dödlig för vem som helst. stesoliden har ju iallafall en lång halveringstid och brukar vara lättare än benso med kort halveringstid att sluta med. Tror inte i detta fall att det är farligt för honom att sluta då dosen är ganska liten han har käkat . lyrica har jag ingen aning om.

Riktigt dåligt kommer han att må iallafall. Han borde sluta med en i taget...

Är du så säker på det fetmarkerade? 200-300mg är ju sjuka doser och lyrica och benso på det, att gå CT kan väl rent av vara dödligt?

Hur fan hade han råd med 200-300mg om dagen i 2 år ens :S
Citera
2015-04-13, 19:11
Medlem
habilgerbils avatar
Okej om han hade åkt till den sibiriska tundran eller nåt annat kargt jävla ställe långt från droger och horor. Då skulle jag köpa resonemanget att det är smart att åka bort eftersom det är för lätt att skaffa grejer på hemmaplan. Men Phuket? Man behöver inte leta länge för att fixa allt mellan krokodil och prepubertala transvestiter, möjligtvis har lyrica inte fastnat på svarta marknaden där nere som den gjort här men opiater/oider och benso, för att inte tala om partydroger och CS, kommer han ju snubbla över.

Resonemanget kommer så fort ATn gör sig påmind vara "Vad trist att lägga pengar på en resa till ett sånt här härligt ställe och sen inte kunna njuta av det, nä, jag tror jag passar på att göra det bästa av semestern och tänder av när jag kommer hem till kalla mörka Sverige igen där livet ändå suger". Jag hoppas jag har fel men det har jag inte.

Förresten, hur erfaren är den här personen när det gäller avtändningar? Är han det minsta förberedd på vad som väntar och hur han ska hantera det på en främmande plats långt från det om än undermåliga så bekanta och lättillgängliga svenska vårdsystemet? Hemma finns alltid alternativet att söka vård om situationen ballar ur, vet han hur han ska gå tillväga om så sker i Thailand?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in