Citat:
Okej om han hade åkt till den sibiriska tundran eller nåt annat kargt jävla ställe långt från droger och horor. Då skulle jag köpa resonemanget att det är smart att åka bort eftersom det är för lätt att skaffa grejer på hemmaplan. Men Phuket? Man behöver inte leta länge för att fixa allt mellan krokodil och prepubertala transvestiter, möjligtvis har lyrica inte fastnat på svarta marknaden där nere som den gjort här men opiater/oider och benso, för att inte tala om partydroger och CS, kommer han ju snubbla över.
Resonemanget kommer så fort ATn gör sig påmind vara "Vad trist att lägga pengar på en resa till ett sånt här härligt ställe och sen inte kunna njuta av det, nä, jag tror jag passar på att göra det bästa av semestern och tänder av när jag kommer hem till kalla mörka Sverige igen där livet ändå suger". Jag hoppas jag har fel men det har jag inte.
Förresten, hur erfaren är den här personen när det gäller avtändningar? Är han det minsta förberedd på vad som väntar och hur han ska hantera det på en främmande plats långt från det om än undermåliga så bekanta och lättillgängliga svenska vårdsystemet? Hemma finns alltid alternativet att söka vård om situationen ballar ur, vet han hur han ska gå tillväga om så sker i Thailand?
Resonemanget kommer så fort ATn gör sig påmind vara "Vad trist att lägga pengar på en resa till ett sånt här härligt ställe och sen inte kunna njuta av det, nä, jag tror jag passar på att göra det bästa av semestern och tänder av när jag kommer hem till kalla mörka Sverige igen där livet ändå suger". Jag hoppas jag har fel men det har jag inte.
Förresten, hur erfaren är den här personen när det gäller avtändningar? Är han det minsta förberedd på vad som väntar och hur han ska hantera det på en främmande plats långt från det om än undermåliga så bekanta och lättillgängliga svenska vårdsystemet? Hemma finns alltid alternativet att söka vård om situationen ballar ur, vet han hur han ska gå tillväga om så sker i Thailand?
Det enda som möjligen stoppar honom för att köpa droger där nere, är att han bjudit med sin bror. Och jag är rätt säker på att han kommer vägra tillåta honom att köpa något.
Han har aldrig tänt av tidigare, möjligtvis ofrivilligt på lyrica i 2-3 dagar sen igång igen. Hans resonemang är att han är frisk efter 3-4 dagar i solen.. han är helt ute och cyklar helt enkelt