• 5
  • 6
2016-09-18, 12:41
Medlem
Halge78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Så du menar att du minsann vet mer om "lodjurets natur" än vad Samerna gör ???

Har du inte lite väl ... överdriven uppfattning om dig själv då, eller?

Jag redovisade - jag t.o.m. citerade - just Samernas beskrivning av lodjuret, och det var verkligen ingen munter läsning.
I synnerhet inte om man, som du, lever i villfarelsen att lodjur är "så barnakära så".
Det enda jag är säker på är att jag vet mer om lodjur än vad du gör. Det är inte min syn jag presenterar, det är konsensus (googla ordet).

Att du sen drar alla samer över en kam tycker jag tragiskt. Tror du på allvar att en påstådd (jag har inte sett dig presentera var det kommer från) text från 1600-talet är "samernas beskrivning"?

Lodjur är inte "barnkära", att du insinuerar (med citationstecken) att någon påstått det visar bara på din brist på argument. Lodjur är RÄDDA för människor. Det inkluderar barn.

Jag förstår att du inte har någon kunskap eller erfarenhet om lodjur, men varför har du då en sådan bestämd åsikt? Den här typen att hittepå brukar komma sig av människor med andra intressen. T ex jägarförbundet (och vissa jägare) piskar på och försöker skrämma människor om vargen, för att de är rädda om sina hundar och vill ha fler älgar att skjuta. Vad är din agenda? Varför försöker du skrämma folk när det inte finns någonting att vara rädd för?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in