Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Synns strafföreläggande på lexbase med? Sexköpet var i november 2019 och borde synas om även strafförelägganden syns...
Ja det gör de, han har en dom (rattfylla) och två strafförelägganden (olovlig körning samt detsamma ihop med rattfylla 2019) och en åtalsunderlåtelse (olovlig körning två veckor efter den första, som inträffade i mars 2018).
Citera
2020-06-26, 17:40
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
En kvinna som turnerade ihop med Tommy. Emi**a. Hon sjunger gamla läsarsånger och har väl vad jag skulle säga the extremt kristet utseende. Tveksamt om ens Tommy skulle kliva på där? Hon ser ut som hon har kyskhetsbälte!

Är det Emi*ia *indberg du menar? Det är inget fel på henne. Rätt söt. Plus att Tommy skulle kunna vara hennes pappa. Han skulle nog gärna ha lite kul med henne.
Citera
2020-06-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Är det Emi*ia *indberg du menar? Det är inget fel på henne. Rätt söt. Plus att Tommy skulle kunna vara hennes pappa. Han skulle nog gärna ha lite kul med henne.
Hans egna döttrar är åtta år yngre, visst är det en viss skillnad men lite creepy att sätta på en tjej som kunnat vara döttrarnas kompis.
Här finns för övrigt hans fd fru
Citera
2020-06-26, 18:14
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Frågan är väl om han fick ha kul med henne utan att droga ner henne först? Hon ser ut som en sån kvinna som lovat sin oskuld till Jesus. Blir inget åka av förrän det sitter en ring på fingret. Och då i syfte att skaffa barn. Men vem vet? Tommy kanske gjorde en Helge och sa att det var herrens mening?

Lustigt. Hans hemsida leder till ett företag som säljer barnkläder (nameit.com) medan hans verksamhet primärt sägs ska syssla med underhållning. Där har han ju lyckats i alla fall. WWJD?
Citera
2020-06-26, 18:18
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Hans egna döttrar är åtta år yngre, visst är det en viss skillnad men lite creepy att sätta på en tjej som kunnat vara döttrarnas kompis.
Här finns för övrigt hans fd fru

Var det hon som kom på hans otrohet eller bara tröttnade rent generellt?
Citera
2020-06-26, 18:20
Medlem
Citat:
Det beror som jag förstått det på vem du frågar, enligt herrn själv så var det helt oväntat och orsaken till att han "tog till flaskan". Men hans version av saker och ting har ju visat sig vara rätt så tveksamma, för att uttrycka det extremt diplomatiskt.
Citera
2020-06-26, 18:34
Medlem
Magictrixs avatar
Tommy är faktiskt en fd misslyckad rockstjärna. Han spelade bas i ett band som hette Daydream, som gav ut en LP med den fantastiskt snedtänkta titeln... Dagdröm. https://www.discogs.com/artist/1100949-Tommy-Dahlman

Utöver det försökte jag googla lite, för jag har hört någonstans att han hade något med den profana nöjesvärlden att göra under 90-talet. Men det enda jag lyckades hitta var Jonas Gardells svar på Tommys utspel att homosexuella kommer till helvetet.

– Jag ÄLSKAR att KD-pastorn Dahlman som säger att homos kommer till helvetet är en blondin med för mycket foundation!
Citera
2020-06-26, 19:58
Medlem
Rimberts avatar
Så det handlar om Dahlman och det är fastslaget?
Jag hade hoppats på ett tyngre namn, som ärkebiskop Antje Jackelén.
Hen har alltid verkat väldigt creepy och känns som en gammal Sturmbannführer från det gamla DDR, som genomgått ett sorts könsbyte...

Men många av dessa frikyrkopastorer, som Dahlman är minst sagt dubiösa typer också.
Jesus varnade ju särskilt för falska profeter som Tommy Dahlman.
Det finns väl en särskild plats i helvetet för typer som honom.
Senast redigerad av Rimbert 2020-06-26 kl. 20:27.
Citera
2020-06-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Så det handlar om Dahlman och det är fastslaget?
Ja
Citera
2020-06-28, 11:12
Medlem
Citat:
Jag fick intrycket när jag läste om skilsmässan att det var rattfyllan var "droppen", troligtvis var relationen redan rätt så ansträngd även innan. Med tanke på hur lite han varit hemmavarande under åren som döttrarna växte upp (med tanke på allt resande kan det inte ha varit särskilt mycket, åtminstone inte under deras tonårstid) så antar jag att såväl fru som barn tröttnat på att vara "markpersonal".
Vet inte hu länge hon varit gift med sin nuvarande, men kan inte ha varit SÅ länge. Däremot verkar det som att även döttrarna håller distans numera, de är visserligen FB-vänner med såväl far som farmor men får intrycket att umgänget är tämligen sparsmakat.
Citera
2020-06-29, 14:59
Medlem
Senaste inlägget, notera hastaggen i slutet:

Oj, vad folket skriver. Det svåraste med alla input är att jag känner dem icke. Och därav blir svaren därefter. Jag arbetar nu på en diktsamling samtidigt som jag försöker organisera en viktig kristen konferens i slutet av augusti. Alla ni förnumstiga och ni som anser er själva såsom rättrogna - just nu inspirerar ni mig att aldrig ge upp. Tack! ☀️👍

Längan

Jag har väntat
jag har längtat

Vad gör ännu ett år
för den som har mist
allt det kära sedan sist

Vad gör ännu ett år
för den som är van att ensam bli kvar
jag minns dig som igår

Jag har gråtit allt för länge
mången bitter tår
längtat efter en förgången vår
jag har insett,

vad gör ännu ett år?

PS. På väg till Öland

#jagtaringenskit

Dessutom inte en stavelse om att han snott texten utan tackar hjärtligt för all uppmärksamhet. *suck*
Citera
2020-06-29, 15:49
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Senaste inlägget, notera hastaggen i slutet:

Oj, vad folket skriver. Det svåraste med alla input är att jag känner dem icke. Och därav blir svaren därefter. Jag arbetar nu på en diktsamling samtidigt som jag försöker organisera en viktig kristen konferens i slutet av augusti. Alla ni förnumstiga och ni som anser er själva såsom rättrogna - just nu inspirerar ni mig att aldrig ge upp. Tack! ☀️👍

Längan

Jag har väntat
jag har längtat

Vad gör ännu ett år
för den som har mist
allt det kära sedan sist

Vad gör ännu ett år
för den som är van att ensam bli kvar
jag minns dig som igår

Jag har gråtit allt för länge
mången bitter tår
längtat efter en förgången vår
jag har insett,

vad gör ännu ett år?

PS. På väg till Öland

#jagtaringenskit

Dessutom inte en stavelse om att han snott texten utan tackar hjärtligt för all uppmärksamhet. *suck*
Kan vara det sämsta pekoral som skrivits sedan Mats Wilanders dikt om en sockerbit!
Det där är ju en helt tondöv översättning dessutom. Av en schlagertext. Människans liv vore ju stor humor, om det nu inte var så att han köpte sig en rumänsk flicka.
Nåväl, tror han på sin egen predikan så vet han väl att han kommer brinna i helvetet. Ska bli intressant att se hur eller om han blir välkomnad på Löttorp. Antagligen kommer många vända honom ryggen. Men han tar ingen skit. Moget att dessutom citera en tonåring (Grynet) som menade just att tjejer inte ska ta skit av äckliga torskar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in