Nu ska karln skriva en bok om kvinnor. Ja det blir ju intressant, horbesöket var med andra ord research för boken :-)
Från hans senare inlägg på Facebooken
Citat:
Önskar du delta med synpunkter på dessa 3 frågor? Isf blir jag glad 😀
Har kyrkans syn på kvinnan alltid varit Bibelns?
Är ”feministteologin” förenat med kristen tro?
Genom hela frälsningshistorien hade kvinnor ”nyckelroller”. På vilket sätt är kvinnor ”låsöppnare” idag?
Citat:
Idag fick jag ännu ett besked från dessa som tror om sig själva att de är större än alla oss andra. Men när jag ställer pikanta teologiska frågor svarar han ”det är meningslöst att föra samtal med dig och jag kommer att varna alla jag känner för din verksamhet”.
Detta är ett brev från en pingstpastor i Sverige idag.
Han menar på fullaste allvar att ni som följer mig (och det jag skriver här) är totalt vilseledda och behöver omedelbart räddas!
Snälla ni! Vad är det för villoläror jag försöker vilseleda er med? Jag blir bara matt och inspirerad samtidigt. Jag önskar av hela mitt hjärta att du som anser att jag är en villolärare avföljer mig omedelbart.
Jag står under ett andlig ledarskap med flera team som fungerar teologiskt och själavårdsorienterat. Men sådant angår inte dessa självgoda. För cirka 20 år sedan sa en pingstpastor som jag då var underställd ( och som jag dessutom avgick från så att han kunde få fritt spelrum) ”time will tell”
Det är det bästa jag har från tiden med honom ”time will tell” / Tommy
PS. Jag skriver på en ny bok om kvinnor- här är min mamma på sitt
Han är ju galen! Förstår han verkligen inte att det kristna Sverige tycker det är fel att köpa sex?