2022-12-05, 13:38
Medlem
mesefils avatar
Jag klistrar in hela inlägget från Amo Palyaço så finns det bevarat för eftervärlden. Lite chockad är jag ändå att Tommy Dahlman inte fått sitt namn censurerat till Marknadschefen som det brukar vara där:

———————————
BREAKING NEWS!

Tommy Dahlman stjäl början av sin ”Veckans essä” från katolske prästen Anders Piltz, men gör den sämre.

Anders Piltz skrev hela inledningen i tidskriften Signum 2007, men nu har Tommy Dahlman stulit det, ändrat några ord och gjort den sämre, och satt ”/Tommy Dahlman” som författare.

Pinsamt, Tommy. Mycket pinsamt.

https://signum.se/artikelarkiv/avgudars-skymning-trettiotalets-langa-skuggor/?fbclid=IwAR0MZhp5i_5r14E7Y9Ol4D3WCcvXE2osrL8d6Fcq UdA2xWcwA54mT4JgPCM
——————————
Citera
2022-12-05, 13:43
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Jag klistrar in hela inlägget från Amo Palyaço så finns det bevarat för eftervärlden. Lite chockad är jag ändå att Tommy Dahlman inte fått sitt namn censurerat till Marknadschefen som det brukar vara där:

———————————
BREAKING NEWS!

Tommy Dahlman stjäl början av sin ”Veckans essä” från katolske prästen Anders Piltz, men gör den sämre.

Anders Piltz skrev hela inledningen i tidskriften Signum 2007, men nu har Tommy Dahlman stulit det, ändrat några ord och gjort den sämre, och satt ”/Tommy Dahlman” som författare.

Pinsamt, Tommy. Mycket pinsamt.

https://signum.se/artikelarkiv/avgudars-skymning-trettiotalets-langa-skuggor/?fbclid=IwAR0MZhp5i_5r14E7Y9Ol4D3WCcvXE2osrL8d6Fcq UdA2xWcwA54mT4JgPCM
——————————

Jag undrar verkligen vad resten av ledningsgruppen från pressmeddelandet - Lars Widerberg, Yvonne Ahxner, Fredrik Säfsten och Marcus Tesslie Widerberg - tycker om att Tommy Dahlman stjäl texter från Anders Piltz.

För er som inte känner till Anders Piltz sedan förut är han alltså teologie hedersdoktor, docent i latin och professor vid Lunds Universitet, katolsk präst och dominikanmunk. Han har gett ut ett flertal böcker, som till skillnad från Tommys dasspapper faktiskt är läsbara.
Citera
2022-12-05, 13:50
Bannlyst
Citat:
Jag undrar verkligen vad resten av ledningsgruppen från pressmeddelandet - Lars Widerberg, Yvonne Ahxner, Fredrik Säfsten och Marcus Tesslie Widerberg - tycker om att Tommy Dahlman stjäl texter från Anders Piltz.

För er som inte känner till Anders Piltz sedan förut är han alltså teologie hedersdoktor, docent i latin och professor vid Lunds Universitet, katolsk präst och dominikanmunk. Han har gett ut ett flertal böcker, som till skillnad från Tommys dasspapper faktiskt är läsbara.

Lägg därtill psalmförfattare och tidigare ordförande i Katolska liturgiska nämnden. En mycket lärd och mångsidig man.

Piltz är för övrigt från Dalsland precis som Dahlman.
Citera
2022-12-05, 15:06
Bannlyst
Tycker dock att det är lite märkligt att Tommy Dahlman hittat till en tidskrift som Signum. Han som är både anti-katolsk och obildad.
Citera
2022-12-05, 16:24
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Tycker dock att det är lite märkligt att Tommy Dahlman hittat till en tidskrift som Signum. Han som är både anti-katolsk och obildad.

Han vet hur antikatolska och obildade anhängare han har, så han tänkte det var ett säkert kort att sno texten därifrån. Ingen skulle märka nåt…
Citera
2022-12-05, 18:08
Bannlyst
Försöker Tommy lägga ut dimridåer genom att dela goda nyheter från Livets Ord? Hoppas att folk glömmer det som hänt …
Senast redigerad av rammakaren 2022-12-05 kl. 18:26.
Citera
2022-12-06, 08:00
Medlem
Citat:
Han vet hur antikatolska och obildade anhängare han har, så han tänkte det var ett säkert kort att sno texten därifrån. Ingen skulle märka nåt…

Jag tyckte väl att det var lite för stor skillnad på hans senaste essä och de tidigare. Jag behövde bara scanna av texten som hastigast för att fatta.
Jag vet inte om jag berättat detta men innan han skrev den näst senaste, virriga essän så hade Ulla-Gun råkat servera en stuvning med psykedeliska svampar i. Bara så ni vet.
Citera
2022-12-06, 11:10
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Försöker Tommy lägga ut dimridåer genom att dela goda nyheter från Livets Ord? Hoppas att folk glömmer det som hänt …

Internet glömmer aldrig.

Tommy Dahlman har stulit en text från professor Anders Piltz.

Marcus Tesslie Widerberg, Yvonne Ahxner, Fredrik Säfsten och Lars Widerberg är informerade, men låter texten ligga kvar på Uppdrag Världens facebooksida.

Organisationen Uppdrag Världen, som Marcus Tesslie Widerberg, Yvonne Ahxner, Fredrik Säfsten och Lars Widerberg företräder, begår därmed upphovsrättsbrott enligt 7 kap. 53 § Lagen om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk (1960:729).
Citera
2022-12-06, 13:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Japp, han har plötsligt pepprat med inlägg så hans älskade Pekoral hamnar långt ner. Förut var han noga med att låta det ligga ute ett tag så att så många som möjligt skulle snubbla över skiten.
Citera
2022-12-06, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Japp, han har plötsligt pepprat med inlägg så hans älskade Pekoral hamnar långt ner. Förut var han noga med att låta det ligga ute ett tag så att så många som möjligt skulle snubbla över skiten.

Och nu har han till och med länkat till Anders Lindberg på Aftonbladet. Det är förstås en avledningsmanöver. Nu vet vi förstås redan att Uppdrag Världen är Tommy Dahlmans nya luftslott, men här har han väl ändå gått över en gräns?

Syftet med inlägget är förstås att läsarna ska tycka synd om den stackars Tommy som blir angripen av hemska nättroll som sprider "lögner, konspirationer och subjektiva slutsatser." Men det ju precis det Tommy själv gör.
Citera
2022-12-07, 08:13
Bannlyst
Hej igen!

Tror ni kvällens direktsändning kommer att bli av?
Citera
2022-12-07, 17:33
Bannlyst
Har Tommy blivit katolik? Först stjäl han en text av fader Anders Piltz och sedan skriver han en essä om ett katolskt helgon. Kan hans anti-katolska och obildade fans verkligen uppskatta det? Försöker han hitta en ny skara följare?

Har direktsändningarna flyttats till onsdagar för att Tommys baksmälla gått över då?
Senast redigerad av rammakaren 2022-12-07 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in