Citat:
Ursprungligen postat av
HomoHitler
Intressant att det verkar som även DinusaruieBength har tagit avstånd från Tommy....
Hela styrelsemötet andas gangster. men utan vetskap om verklig juridik...
1 Det "juridiska ombudet" var inte inbjudet till mötet = de kunde kickat ut honom....
2 De kan inte sparka honom? Jo genom att upplösa DFM och starta nytt där han inte är medlem.... gör så.
3 Han lär starta en ny liten, pytteliten sekt, med kanske 3-6 tanter samt han som körde honom....
tror på allvar att han nu kan bli farlig för dessa tanter som följer honom... han kommer se att det blir inte mer än den lilla flocken får och han kommer försöka styra ned järnhand...
Givetvis är inte Tommy religiös överhuvudtaget.... folk som tror det är idioter.
Som varande
amatörcertifierad språkpolis vill jag härmed lägga in en liten protest, då ordet
religiös är rätt så allmänt hållet. Vi här på
sanningsministeriet har ju från tid till annan beskyllts för att vara just religiösa, till skillnad från
profitören och
terror-Tommy som är djupt troende kristna och har en särskilt nära relation till makthavarna på övervåningen.
Pastor Klänning är nog tämligen religiös, han är ju uppväxt och fostrad i klassisk pingst-anda, och har förutom en kort tid som begravningsentreprenör varit verksam som
"predikant" (i någon form) hela sitt vuxna liv. Att han egentligen bara är en pladderkuse, vars enda egentliga talang är just den stora käften, har väl de flesta insett vid det här laget.
Så för att sammanfatta min protest: Han
är religiös, däremot kan nog hans kristna övertygelse/gudstro ifrågasättas - även om det inte är något jag är kapabel att bedöma. Det som är viktigast för
den ödmjuke är utan tvekan makt och pengar, och det har han visat med all önskvärd tydlighet.
Här kan det också vara på sin plats att citera Hjalmar Söderbergs klassiska beskrivning, sällan har den väl varit så tydlig som nu:
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.