2022-03-16, 07:13
Medlem
HomoHitlers avatar
Intressant att det verkar som även DinusaruieBength har tagit avstånd från Tommy....

Hela styrelsemötet andas gangster. men utan vetskap om verklig juridik...

1 Det "juridiska ombudet" var inte inbjudet till mötet = de kunde kickat ut honom....

2 De kan inte sparka honom? Jo genom att upplösa DFM och starta nytt där han inte är medlem.... gör så.

3 Han lär starta en ny liten, pytteliten sekt, med kanske 3-6 tanter samt han som körde honom....

tror på allvar att han nu kan bli farlig för dessa tanter som följer honom... han kommer se att det blir inte mer än den lilla flocken får och han kommer försöka styra ned järnhand...

Givetvis är inte Tommy religiös överhuvudtaget.... folk som tror det är idioter.
Citera
2022-03-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Intressant att det verkar som även DinusaruieBength har tagit avstånd från Tommy....

Hela styrelsemötet andas gangster. men utan vetskap om verklig juridik...

1 Det "juridiska ombudet" var inte inbjudet till mötet = de kunde kickat ut honom....

2 De kan inte sparka honom? Jo genom att upplösa DFM och starta nytt där han inte är medlem.... gör så.

3 Han lär starta en ny liten, pytteliten sekt, med kanske 3-6 tanter samt han som körde honom....

tror på allvar att han nu kan bli farlig för dessa tanter som följer honom... han kommer se att det blir inte mer än den lilla flocken får och han kommer försöka styra ned järnhand...

Givetvis är inte Tommy religiös överhuvudtaget.... folk som tror det är idioter.
Som varande amatörcertifierad språkpolis vill jag härmed lägga in en liten protest, då ordet religiös är rätt så allmänt hållet. Vi här på sanningsministeriet har ju från tid till annan beskyllts för att vara just religiösa, till skillnad från profitören och terror-Tommy som är djupt troende kristna och har en särskilt nära relation till makthavarna på övervåningen.
Pastor Klänning är nog tämligen religiös, han är ju uppväxt och fostrad i klassisk pingst-anda, och har förutom en kort tid som begravningsentreprenör varit verksam som "predikant" (i någon form) hela sitt vuxna liv. Att han egentligen bara är en pladderkuse, vars enda egentliga talang är just den stora käften, har väl de flesta insett vid det här laget.
Så för att sammanfatta min protest: Han är religiös, däremot kan nog hans kristna övertygelse/gudstro ifrågasättas - även om det inte är något jag är kapabel att bedöma. Det som är viktigast för den ödmjuke är utan tvekan makt och pengar, och det har han visat med all önskvärd tydlighet.
Här kan det också vara på sin plats att citera Hjalmar Söderbergs klassiska beskrivning, sällan har den väl varit så tydlig som nu:
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.
Citera
2022-03-16, 15:21
Medlem
Magictrixs avatar
Hörde ett rykte att Tommy utsatt en kvinna för övergrepp, tror det var i Norge, eller kanske en norska. Hon anmälde honom men efter ett hembesök av Profeten och Terror-Tommy drog hon tillbaka anmälan. Någon som vet mer om det?
Citera
2022-03-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Som varande amatörcertifierad språkpolis vill jag härmed lägga in en liten protest, då ordet religiös är rätt så allmänt hållet. Vi här på sanningsministeriet har ju från tid till annan beskyllts för att vara just religiösa, till skillnad från profitören och terror-Tommy som är djupt troende kristna och har en särskilt nära relation till makthavarna på övervåningen.
Pastor Klänning är nog tämligen religiös, han är ju uppväxt och fostrad i klassisk pingst-anda, och har förutom en kort tid som begravningsentreprenör varit verksam som "predikant" (i någon form) hela sitt vuxna liv. Att han egentligen bara är en pladderkuse, vars enda egentliga talang är just den stora käften, har väl de flesta insett vid det här laget.
Så för att sammanfatta min protest: Han är religiös, däremot kan nog hans kristna övertygelse/gudstro ifrågasättas - även om det inte är något jag är kapabel att bedöma. Det som är viktigast för den ödmjuke är utan tvekan makt och pengar, och det har han visat med all önskvärd tydlighet.
Här kan det också vara på sin plats att citera Hjalmar Söderbergs klassiska beskrivning, sällan har den väl varit så tydlig som nu:
Ja, Tommy gillar inte ordet religiös. Han tillhör den karismatiska grenen som inte vill kännas vid att kristendomen är en religion. Det är lite märkligt då det finns ca 100 olika kända definitioner av begreppet "religion". Att inte kristendomen skulle passa in på någon utav dessa 100 möjliga definitioner är ganska osannolikt. Allt handlar om vad man menar med begreppet "religiös" och "religion". Om man hävdar att man inte är religiös, så får man först förklara vad man lägger för innebörd i begreppet "religiös".
Jag har aldrig tvivlat på att Tommy är genuint troende och kristen. Livet och människor är fulla av paradoxer.
Citera
2022-03-16, 23:11
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Ja, Tommy gillar inte ordet religiös. Han tillhör den karismatiska grenen som inte vill kännas vid att kristendomen är en religion. Det är lite märkligt då det finns ca 100 olika kända definitioner av begreppet "religion". Att inte kristendomen skulle passa in på någon utav dessa 100 möjliga definitioner är ganska osannolikt. Allt handlar om vad man menar med begreppet "religiös" och "religion". Om man hävdar att man inte är religiös, så får man först förklara vad man lägger för innebörd i begreppet "religiös".
Jag har aldrig tvivlat på att Tommy är genuint troende och kristen. Livet och människor är fulla av paradoxer.
Begreppet Ångest, för att anspela på ditt namn… :-)
Citera
2022-03-17, 09:32
Medlem
För den som är intresserad av att höra Bagdad Bob bortförklara den senaste kritiken, var beredda klockan 21:00 ikväll! "Skriv din mailadress till tommy.dahlman@icloud.com så skickar jag länken 15 min före samtalet på ZOOM."
Citat:
HÄR KAN DU STÄLLA DINA FRÅGOR DIREKT TILL MIG

<DFM-logga med bankgironummer>

"Jag har nu blivit inbjuden till ett TREDJE möte där jag ska sitta vackert och lyssna den ena utskällningen efter den andra. En smutskastning som är helt omöjlig att svara på. Jag följer därför min juridiska rådgivares väg - att inte medverka en gång till. Förra gången hade ansvariga bjudit in en journalist för att ordentligt tala om för världen vilken dålig människa jag är."
Observera citationstecknen, som här används i enlighet med "Lex Dahlman" - alltså som "förstärkningstecken".
Citera
2022-03-17, 09:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
För den som är intresserad av att höra Bagdad Bob bortförklara den senaste kritiken, var beredda klockan 21:00 ikväll! "Skriv din mailadress till tommy.dahlman@icloud.com så skickar jag länken 15 min före samtalet på ZOOM."

Observera citationstecknen, som här används i enlighet med "Lex Dahlman" - alltså som "förstärkningstecken".
Vi kan nog räkna med att enbart okritiska röster släpps igenom
Citera
2022-03-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Vi kan nog räkna med att enbart okritiska röster släpps igenom
Det är nog en lågoddsare, men okända röster kan han ju inte veta om de är kritiska eller inte. Men det finns ju en anledning till att han vill att folk skickar sina mailadresser...
Citera
2022-03-17, 15:02
Medlem
Hmmm.... intressant.
Kommer inte ha möjlighet att närvara. Kanske ngn här inne som kan återberätta hur det gått?
Eller ännu bättre, kanske ngn kan spela in mötet...
Citera
2022-03-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasTvivlaren1
Hmmm.... intressant.
Kommer inte ha möjlighet att närvara. Kanske ngn här inne som kan återberätta hur det gått?
Eller ännu bättre, kanske ngn kan spela in mötet...
Vet inte hur det fungerar på andra plattformar, men för att kunna spela in ett Zoom-möte måste värden ge tillstånd - och är det något vi kan vara säkra på så är det att så inte kommer att ske!
Däremot står det klart för alla som följt den här dokusåpan att han inte har några som helst planer på att lämna, utan sitter kvar och hoppas att inte alla råttorna lämnar skeppet. Exakt hur han tänkt, och vilka han eventuellt får med sig, lär vi få anledning att återkomma till.
Citera
2022-03-17, 15:55
Medlem
Vän av ordning kanske drar sig till minnes mitt inlägg från i måndags, vilket var innan Dagen publicerade den här artikeln, och undrar om jag inte var lite för snabb i vändningarna? Det är mycket möjligt, men jag står fast vid min slutats även om det i och med det här kan komma att ta lite längre tid.

░██████╗░░█████╗░███╗░░░███╗███████╗  ░█████╗░██╗░ ░░██╗███████╗██████╗░
██╔════╝░██╔══██╗████╗░████║██╔════╝  ██╔══██╗██║░ ░░██║██╔════╝██╔══██╗
██║░░██╗░███████║██╔████╔██║█████╗░░  ██║░░██║╚██╗ ░██╔╝█████╗░░██████╔╝
██║░░╚██╗██╔══██║██║╚██╔╝██║██╔══╝░░  ██║░░██║░╚██ ██╔╝░██╔══╝░░██╔══██╗
╚██████╔╝██║░░██║██║░╚═╝░██║███████╗  ╚█████╔╝░░╚█ █╔╝░░███████╗██║░░██║
░╚═════╝░╚═╝░░╚═╝╚═╝░░░░░╚═╝╚══════╝  ░╚════╝░░░░╚ ═╝░░░╚══════╝╚═╝░░╚═╝

Observera: Texten ovan går inte att se korrekt i mobilen då den är för stor. Men oavsett så är det game over, om inte just nu så inom en inte allt för avlägsen framtid.
Citera
2022-03-17, 16:31
Medlem
HomoHitlers avatar
Vi får se vad som händer ikväll..... skulle gärna sitta med men jobbar så kan inte....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in