• 1
  • 2
2015-04-08, 18:58
Medlem
Twhds avatar
Hjälp mig.

Jag är under 25 år och för 7 år sedan fick jag en idé som gjorde att jag de första 3 åren hade en inkomst på 30.000 i månaden, det ökade och idag ligger jag på 50-75.000/mån (ibland 150). Har sparat 1.5 milj samt köpt ett hus. Inte investerat i något alls.

Jag jobbar inte hårt för pengarna alls. Och det har gjort mitt liv till ett helvete.

Jag blir så avundsjuk när jag ser ungdomar i min ålder slita för pengarna och verkligen tänka till innan de spenderar något, de har ett normalt liv, jag däremot slänger pengar höger och vänster och har helt tappat värdet om pengar. Jag kan bo på dyra hotell och få konstiga blickar - "vad gör han här?"

Vänner som stod mig nära förut har visat sitt rätta ansikte, släktingar behandlar en som en kung, inte för att man är det, utan för att få ut något från mig. Förhållanden har blivit urvattnade.

Jag är inte lycklig och vet inte vad jag ska göra.
Citera
2015-04-08, 18:59
Medlem
Börja röka på.
Sen kan du ju resa runt o skita i alla andra?
Citera
2015-04-08, 19:00
Medlem
uhlans avatar
Du har alltså tjänat pengar men deklarerat första gången iår? Och undrar dessutom (i en annan tråd) ifall du ska räkna med CSN?

Troll.
Citera
2015-04-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uhlan
Posthorandet?

Jag säger bara att du snackar skit, vilket du gör. Du är en knarkare och troligtvis ett socialfall.

Adjö

Håller helt med.

Men för att ge dig ett svar: Eftersom du inte är lycklig och du själv anser att detta beror på dina (fantasi)pengar så är mitt råd, ge bort alla dina pengar som finns sparade, framtida inkomster sätter du på autogiro till valfri hjälporganisation. Behåll pengar enligt soc norm.

Men återigen, detta är en bullshit tråd vilket gör mitt svar ovan ointressant och orelevant.
Citera
2015-04-08, 19:19
Medlem
uhlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Och du är en bipolär socialt inkompetent benzoknaprande horunge som uppenbarligen inte har bättre för sig än att ordbajsa runt på ett nätforum, skaffa ett jävla liv.

Ska vi gräva i varandras historik eller?

Trollar jag här med? (FB) Kommer jag någonsin nöja mig med ett vanligt 9-17 arbete?

Mår troll såhär bra?
(FB) Varmt land att resa till (själv) under deppression. Hjälp mig.

Dra åt helvete din lilla fitta och lämna min tråd ifred

Ber om ursäkt att jag inte läste lite längre... Helt ärligt.

Har du gjort lumpen? Om inte så kan jag rekommendera GMU, du lär verkligen känna dig själv och utvecklas som person. Själv har jag inte gjort den pga psykiska besvär, men jag har många vänner som gjort det.

Om soldatlivet inte är något du är sugen på så kanske du skulle dra på en jorden-runt-resa? Träffa olika kulturer och olika människor och utvecklas på så sätt.

Ber om ursäkt för mina tidigare svar.

Hoppas det går bra för dig.
Citera
2015-04-08, 19:25
Medlem
Jag är ungefär i samma situation fast är 18 år :/ Aldrig haft ett jobb och kommer förmodligen inte behöva något. Det har verkligen förstört min syn på pengar iaf..
Citera
2015-04-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addex12
Jag är ungefär i samma situation fast är 18 år :/ Aldrig haft ett jobb och kommer förmodligen inte behöva något. Det har verkligen förstört min syn på pengar iaf..

Fy fan. Låter inte som en rolig situation. Hoppas det går bra för dig ändå i livet.
Citera
2015-04-08, 20:05
Medlem
Blondiemans avatar
Om du ser till att vänja dig vid en bra mycket lyxigare tillvaro så märker du att din extra peng i månaden trots allt inte är så mycket ...
Citera
2015-04-08, 20:15
Medlem
strokies avatar
Jag känner igen mig.

Pengar kan vara problem..
Jag har tex skrapat ihop närmare 2 millar, köpt hus, trots jag är singel. Investerar och pengarna växer men har inga "jämlika" i min nära krets, så det blir en sorts obalans.

Detta får mig må dåligt i perioder, då jag har jobbat hårt - fram till för ett par år sedan - för mina pengar och drömmen om att ha kul och uppleva och leva livet. Då jag saknar liknande folk i min närhet så blir det bara skit av allt istället.

Jag tror både du och jag måste byta umgänges krets.. Nya vänner, fler likasinnade.
Ev dra utomlands, upptäcka världen, träffa intressanta personer osv.
Har länge vart min idé, men fastnar alltid i ngt projekt som leder till mer pengar.

Well, my 5 cents
Citera
2015-04-08, 20:19
Medlem
StackarsGummas avatar
till Alla Som är Skeptiska:
Titta På Ts Tidigare Trådar. trolllzzz

On topic:
Lev på existensminimum.
Du får tillbaka ditt driv.
Citera
2015-04-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H
Ha! Det är ingenting! Har snittat 10 miljoner i inkomst per år sedan jag var 16 och jag har först nu funderat på om jag kanske skulle deklarera inkomsten. Inte säker ännu.

Tror du ska fundera på att göra dig av med pengarna innan du hamnar i samma sociala misär och problematik som TS.
Hoppas bara det inte är för sent.
Citera
2015-04-08, 21:41
Medlem
AA-suiteds avatar
Att ha för mycket pengar är det största i-landsproblemet jag hört på länge. Är det så jävla jobbigt att bada i pengar så skänk bort 90% av dina stålar till mig och börja leva på nudlar. Låter det inte som en bra idé att skänka bort dem om det är ett problem? Om inte kan du kanske nu inse hur för mycket pengar inte är något problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in