2015-03-07, 17:16
Medlem
Twhds avatar
Jag är mellan 25-27 år gammal.

Jag vill inte berätta hur (eftersom det är irrelevant för diskussionen) men jag har tjänat uppemot 100tkr/mån, vid ansträngning 200tkr/mån. Dessa pengar har jag inte skattat någonting för, de har kommit in på kontot och sedan har jag bara dragit ut dem och förvarat dem säkert i kontantform.
Just nu ligger jag på en stor summa.

Så jag förväntar mig någon sorts skattesmäll snart. Eller kanske inte, det är komplicerat.

Frågan är bara om jag förtstört mitt liv med så mycket pengar.
Kommer jag någonsin kunna nöja mig med ett vanligt jobb, tjäna 10-15 i månaden?

Jag kan inte tänka mig sitta där och bli utskälld av en skitchef när jag (bokstavligt talat) på någon timma kan få ihop hans månadslön. Hur blir jag av med detta tänkande? Hur blir jag en vanlig svensson?

Jag är trött på att vara annorlunda och vill smälta in och bli en del av samhället.

Pengar är inte alltid bra. Tro mig.
Citera
2015-03-07, 17:19
Medlem
Varför vill du sluta tjäna pengar på det sättet du gör?
Citera
2015-03-07, 17:21
Medlem
Du gängar dig. Problemet löst.
Bonustips: Skaffa barn.
Citera
2015-03-07, 17:27
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekula56
Varför vill du sluta tjäna pengar på det sättet du gör?
För att jag har börjat få dåligt samvete, det är en känsla som paralyserar en.
Många skrattar säkert åt det, "samvete" - vem bryr sig, shoppa loss!

Men det är en väldigt obehaglig känsla. Jag vet inte när jag får en skattesmäll, sover ej bra på nätterna pga det (och annat jag inte vet).

Sedan så vill jag bara leva som en vanlig medborgare. Det är väldigt svårt att förklara här utan att skriva detaljer och det vill jag undvika. Så låt oss säga dåligt samvete.

Edit: vill även lägga till den törsten efter mer. Man nöjer sig aldrig, om jag har 200 så vill jag ha 300, har jag 300 så vill jag ha en halv milj. Har jag det så vill jag ha två. Riktig lycka finns inte någonstans.
Senast redigerad av Twhd 2015-03-07 kl. 17:29.
Citera
2015-03-07, 17:28
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
Du gängar dig. Problemet löst.
Bonustips: Skaffa barn.
Gänga som i gå med gäng?
Det har jag aktivt undvikit i flera år.
Jag ligger väldigt lågt, ingen vet om det här.
Citera
2015-03-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
För att jag har börjat få dåligt samvete, det är en känsla som paralyserar en.
Många skrattar säkert åt det, "samvete" - vem bryr sig, shoppa loss!

Men det är en väldigt obehaglig känsla. Jag vet inte när jag får en skattesmäll, sover ej bra på nätterna pga det (och annat jag inte vet).

Sedan så vill jag bara leva som en vanlig medborgare. Det är väldigt svårt att förklara här utan att skriva detaljer och det vill jag undvika. Så låt oss säga dåligt samvete.

Ja okej. Är ju en ganska svår fråga egentligen eftersom du inte riktigt vet om du kommer åka på en rejäl skattesmäll. Det finns inget sätt så du kan få dina pengar vita? Så kanske du kan fortsätta på samma spår men göra det på ett annat sätt så du själv mår bättre?
Citera
2015-03-07, 17:31
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekula56
Ja okej. Är ju en ganska svår fråga egentligen eftersom du inte riktigt vet om du kommer åka på en rejäl skattesmäll. Det finns inget sätt så du kan få dina pengar vita? Så kanske du kan fortsätta på samma spår men göra det på ett annat sätt så du själv mår bättre?
Jodå, jag tänker betala ca 70k som gått till KF då jag inte skattat öht under 3-4 år och de sköntaxerat mig (de har sedan ändrat summan då den initialt var för hög). Så det tänker jag betala, men att skatta olagliga pengar är uteslutet. Jag kan inte svara på varifrån de kommer. Och även om jag gör det, så är det ingen riktigt utväg, snarare en dörr till som öppnas för frågor.
Citera
2015-03-07, 17:32
Medlem
Twhds avatar
Vill tillägga att jag är religiös och det känns som det här kommer komma tillbaka och bita mig i arslet, kanske genom att ta någon jag älskar ifrån mig eller liknande. Kanske inte hör till diskussionen men det är sånt här jag tänker på nätterna.
Citera
2015-03-07, 17:38
Medlem
det är lugnt. kommer lösa sig.
när du fyller 30 kommer du upptäcka att alla dina vänner försvinner in i familjekoman.

det är bara att apa efter och se fram emot pensionen
Citera
2015-03-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Jag är mellan 25-27 år gammal.

Jag vill inte berätta hur (eftersom det är irrelevant för diskussionen) men jag har tjänat uppemot 100tkr/mån, vid ansträngning 200tkr/mån. Dessa pengar har jag inte skattat någonting för, de har kommit in på kontot och sedan har jag bara dragit ut dem och förvarat dem säkert i kontantform.
Just nu ligger jag på en stor summa.

Så jag förväntar mig någon sorts skattesmäll snart. Eller kanske inte, det är komplicerat.

Frågan är bara om jag förtstört mitt liv med så mycket pengar.
Kommer jag någonsin kunna nöja mig med ett vanligt jobb, tjäna 10-15 i månaden?

Jag kan inte tänka mig sitta där och bli utskälld av en skitchef när jag (bokstavligt talat) på någon timma kan få ihop hans månadslön. Hur blir jag av med detta tänkande? Hur blir jag en vanlig svensson?

Jag är trött på att vara annorlunda och vill smälta in och bli en del av samhället.

Pengar är inte alltid bra. Tro mig.

Förstår att det är svårt att motivera sig för detta...därför säger jag att du bör hitta något som är kul att arbete med.

T ex börjar du med servering så kan du själv sätta dig in i alkohol och allt omkring alkohol, vad som passar med.

Börjar du inom bygg så kanske du kan starta eget och arbete så mycket du känner för men se varje projekt som nånting kul som bara skall bli klart.

Eller kanske du skall välja sjöfart och jobba en månad hemma en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in