Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-08, 09:53
  #1
Medlem
- Lånat konto-

Hej mina välklädda herrar. Jag hoppas det inte finns en liknande tråd, har läst igenom de olika sticky trådarna och det har väckt ett intresse inom mig.

Jag är väl den typiska personen som började sitt liv i mjukis-tshirt sedan jeans och alltid varit lite smått obekväm i finare kläder, kände mig stel och instängd. Successivt har mitt intresse för det klassisk/ allmänt stiligare kläder ökat, från tshirt till polo, hood tröjan till pullover. Sakta men säkert blev det kul att klä sig bra och handla, mitt största problem är att jag har inte talangen att kunna se om ett klädesplagg är snyggt eller inte. Nu vill jag börja steppa upp ett steg till och bygga ut min garderob.

kollade lite i tråden om egna klassiska kläder och vill också kunna klä mig så stiligt. pengar har man inte så värst mycket av, så det är en utveckling som får ta sin lilla tid. Men jag kan ingenting. Jag bor i Melbourne och gick runt i second hand butiker idag, finns massor av olika stiliga kläder. men allt kändes bara som ett hav av kläder, vilka märken är det man ska leta efter, några andra saker man ska ha i tanken? Detta gäller även skor, slipsar, ja hela paketet!

Hur påbörjar jag denna förvandling, det känns som att leta efter en väg i en djungel. Ta in mig under era otroligt visa vingar och gör mig till er padawan. Finns det några riktlinjer att gå efter? Eller ska man bara ut och köpa lite vad som.

Önskar er en trevlig kväll!
2015-04-08, 10:12
  #2
Medlem
Jag har gått igenom det som du nu gör. Mitt tips är att gå till en skräddare och sy upp en basgarderob. Du som inte har en så fasligt lång flygning till Vietnam skulle ju kunna köpa allt du behöver där. Sist jag var där beställde jag 4 par handgjorda skor för totalt 1100kr.
2015-04-08, 11:14
  #3
Medlem
ShogunAssasins avatar
Hänvisar till den här tråden:
(FB) Att bygga en basgarderob

Tråd låst.
/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback