2015-04-13, 18:26
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jo då...men jag tänker på uthängda personer som fått göra avbön.....rätta mig om jag har fel, men har inte SDU kommit lindrigt undan? Eller, ska vi säga ledande SDU-företrädare för att vara tydliga.

Jo, speciellt med tanke på att EXPO avslöjade när SD tog kontakt med en fråga men höll hemligt SDUs kontakt. Detta visar att EXPO förmodligen hade hoppats på antingen splittring inom SD eller att SDU skulle få makten, kolla bara kommentarerna när det kom fram att SD pratat med EXPO från SDUare, men nu där det kommit fram att även SDU haft bra kontakt så har kritiken tystnat.

En sak är säkert, vi SDare kan nog tacka EXPO även denna gång från deras misslyckade kuppförsök, istället blir SD ännu mer rumsrent framför ögonen på svenska folket med stor medial uppmärksamhet och snart kommer SD öka igen när folk tröttnat på DÖ.
Citera
2015-04-13, 18:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tänkte först att det skulle vara lite bråk, rubriker ett par dagar, någon utesluten SDU-syndabock med allt för tydliga drag av lägerkommendant när kvasten går och (parti) piskan viner och sen samlas man och reder ut det här samt går vidare.

Nu är jag inte så säker längre. Avstängda/sparkade tjänstemän, knivar i ryggen inför öppen ridå. Massläckor till media från interna källor med egna agendor.

Det verkar snarare som om saker eskalerat utom kontroll och partiet håller på att slita sig självt i stycken nu när den egna försörjningen och positionen i partiet står på spel på allvar för en hel del SD-folk.

Ny Demokrati 2.0

Fast det tog några år längre den här gången.
Citera
2015-04-13, 18:28
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Det är ju som om Gandalf, Aragorn, Frodo och de andra skulle festa med nazgûlerna på nån sjaskig orch-nattklubb i mörkaste Mordor. Vad fan liksom?

Som någon skrev tidigare så befann de sig på grand hotell samtidigt som stora journalistpriset skulle delas ut. De är väl inte kända för att ha haft några expo-kontakter förut. Partiledningen ger och får info från expo kan ju knappast anklaga dem för något.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Om det nu är så det slutar ja.

Vi vet inte vilka som sitter på (exempelvis) komprometterande material om SD-toppar i partiledning och Riksdag men om det är några som kan tänkas göra det så är det naturligtvis personer inom SD´s egna led.

Som sagt, bättre att det kommer fram nu än senare nära ett val, samtidigt så lär sig SDare att vara mer försiktiga då läckor finns, en läxa för SD. Efter varje kris blir de starkare, bara man tar lärdom av sina misstag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det verkar ha varit en ren slump att dessa personer hamnade på Grand samma kväll, det är ju uppenbart.

Visst!
Men det hindrar inte att expofolket bjöd på sprit och försökte skaffa sig inside information. Undrar vad i helvete Hanen och Kasslern berättade för expo i fyllan denna blöta natt.....
Citera
2015-04-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ge gärna exempel.

Det är det jag inte kan...finns det nån i SDU-toppen som blivit uthängd av expo?
Citera
2015-04-13, 18:30
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ny Demokrati 2.0

Fast det tog några år längre den här gången.
Skillnaden mot Ny Demokrati är dock att den här gången är det partiledningen självt som sänker partiet. Ny Demokrati hade en bra partiledare i Wachtmeister men det var medlemmarna och riksdagsmännen som var tokstoller. I SD är det tvärtom.
Citera
2015-04-13, 18:31
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Vilka jävla kålsupare Kasselstrand och Hahne är som samarbetat med EXPO.

http://nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/

MEN det mest anmärkningsvärda är hur EXPO försökt förstöra SD genom att skapa konflikt, genom att försöka skada SD och låte det mer extrema SDU växa i kraft så de interna konflikterna ska slå ut partiet, en skada som de nästan lyckats med. Är det verkligen detta EXPO ska hålla på med som får skattemedel och bjuds in av public service som SVT och SR??
Ja stämmer dessa uppgifter är spelet slut för Hahne och Kasselstrand.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Visst!
Men det hindrar inte att expofolket bjöd på sprit och försökte skaffa sig inside information. Undrar vad i helvete Hanen och Kasslern berättade för expo i fyllan denna blöta natt.....

Bland annat att de ville ta över SD vilket gjorde EXPO lite kåta då ett mer radikalt SD skulle göra att de skulle få mycket mer statligt bidrag..
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är det jag inte kan...finns det nån i SDU-toppen som blivit uthängd av expo?

Jag vill ha exempel på potentiella uthängningar. Kan du inte ge sådana så får du helt enkelt medge att problemen främst återfinns inom moderpartiet.
Citera
2015-04-13, 18:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Ja stämmer dessa uppgifter är spelet slut för Hahne och Kasselstrand.

Läste du bara rubriken?
Citera
2015-04-13, 18:33
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Läste du bara rubriken?
Nej jag läste hela artikeln. Gjorde du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera