2015-04-13, 18:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Då får du nog börja hoppas att SDU tar över. Bland näthatarna som avslöjats genom åren i media tillhör samtliga Sverigedemokraternas moderparti, ingen av dessa tillhör SDU. Det är i moderpartiet smygrasismen och näthatet florerar. Vi som ogillar rasism och näthat måste helt enkelt stödja SDU i det här läget.
Hur ska man tolka detta inlägg då du livligt supportar näthat och rasism i andra trådar här? Att de som ogillar näthat och rasism ska stödja SD? Aningen förvirrande baklängesretorik. Eller vill du bara så split? Då Hahne och Kasslern har haft samröre med tokarna i NU och med våld tagit medlemsregistret så tycker jag att det bara är att kapa banden till ogräset innan det växer till sig. Snack om demokrati är inte aktuellt då partier är att jämföra med företag som måste hålla på sina företagshemligheter och måste ha en okorrupt ledning med lojala medarbetare. Att SDU inte figurerat mer i media angående galna uttalanden beror bara på att de inte haft medias intresse.
Senast redigerad av Xelious 2015-04-13 kl. 18:43.
Citera
2015-04-13, 18:36
Medlem
baggebo1s avatar
Här är resultatet av konspirationen mellan SDU och Expo. Expo går helt klart SDU:s ärenden...

Nära var femte SDU-medlem har vit makt-koppling

Extremhögern sluter upp kring SDU-toppen

SDU ljög i bidragsansökan

Kommentar: Bunkern håller SDU levande

Vit makt-grupp stödde SDU-demonstration

SDU med högerextrema allianspartier på Almedalen

SDU obekymrade över nazister på sina torgmöten

osv osv

https://www.google.se/search?num=100&newwindow=1&q=site%3Aexpo.se+sdu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Jo, speciellt med tanke på att EXPO avslöjade när SD tog kontakt med en fråga men höll hemligt SDUs kontakt. Detta visar att EXPO förmodligen hade hoppats på antingen splittring inom SD eller att SDU skulle få makten, kolla bara kommentarerna när det kom fram att SD pratat med EXPO från SDUare, men nu där det kommit fram att även SDU haft bra kontakt så har kritiken tystnat.

En sak är säkert, vi SDare kan nog tacka EXPO även denna gång från deras misslyckade kuppförsök, istället blir SD ännu mer rumsrent framför ögonen på svenska folket med stor medial uppmärksamhet och snart kommer SD öka igen när folk tröttnat på DÖ.

Om vi tänker såhär.
Hanen och Kasslern hade en våt dröm....nej, en blöt fest med expoiter på Grand Hotel. De mailade till varandra om detta! Ponera att SD's säkerhetsfolk söker efter vissa ord i mailkonversationer. Ponera att de t ex söker efter ordet Expo.
Helt plötsligt dyker det upp SD-mail mellan Hahne och Kasselstrand om en blöt kväll med Expo......med innehåll enligt artikeln. Hur fan tror ni partiledningen reagerar när säkerhetsfolket uppdagat detta?
Detta kan förklara Karlssons "paranoia" och hans trevare till Expo som skedde en tid efter den numera famösa blöta natten. Karlsson måste undrat vad i Helvete Karlsson och Kasselstrande sade till expofolket i fyllan! Och det tror jag de flesta av oss undrar.

Sen, som en extravagans så nämnde Kasselstrand en detalj från en expoartikel frasen om att utmana partiledningen!

Vem som helst kan få paranoia för mindre.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Nej jag läste hela artikeln. Gjorde du?

Jag har läst varenda ord och nu ska du förklara varför Kasselstrand och Hahne är körda på grund av artikeln.
Citera
2015-04-13, 18:37
Medlem
donthackmes avatar
– Jag har själv fått veta det här precis. Enligt vår kommunikationsplan kan jag inte uttala mig i media och måste be dig kontakta vår pressavdelning, säger han.
Enligt partiledningen ska läckorna till pressen vara anledningen till att han blir av med jobbet. Men källor med insyn i partiet berättar att Martin Karlsson tillhör de personer som har kritiserat den vikarierande partiledaren Mattias Karlssons sätt att sköta anställningarna inom partiet.
"De vill anställa lojala personer"
DN har tidigare rapporterat om hur Mattias Karlssons förra fru Gabriella Hedarv fick jobbet på partiorganet SD Kuriren. Enligt uppgifter till Aftonbladet har det funnits bättre lämpade kandidater, men jobbet gick ändå till henne.
– Även nuvarande presschefen Henrik Vinge fick jobbet som presschef innan rekryteringsprocessen var över. Det beslutet fattades av SD:s verkställande utskott, som egentligen inte ska besluta om vilka personer som ska få jobben.

Man måste ju vara otroligt jävla naiv om man inte ser till de hela vad som händer i den här sekten.
Citera
2015-04-13, 18:37
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har läst varenda ord och nu ska du förklara varför Kasselstrand och Hahne är körda på grund av artikeln.
Du har alltså läst men inte förstått? Försök igen.
Citera
2015-04-13, 18:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ja stämmer dessa uppgifter är spelet slut för Hahne och Kasselstrand.
Varför det? Vad är det uppseendeväckande?
Citera
2015-04-13, 18:39
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ja stämmer dessa uppgifter är spelet slut för Hahne och Kasselstrand.

Nä enligt partiledningens egen hittillsvarande logik så borde de få antirasistmedalj för att de är så demokratiska och pk att de kan sitta och dricka sprit med självaste Expo, de är nästan duktigare och mer antirasistiska än partiledningen själv.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du har alltså läst men inte förstått? Försök igen.

Jag har upprepade gånger förklarat vad jag tycker om artikeln. Kom igen nu, berätta vad det är som är så fruktansvärt komprometterande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vill ha exempel på potentiella uthängningar. Kan du inte ge sådana så får du helt enkelt medge att problemen främst återfinns inom moderpartiet.

Jag har inga som helst känningar inom SDU....men jag tvivlar på att ungdomarna i SDU är mindre radikala och mindre frispråkiga än folket i moderpartiet!

Om du däremot skulle ha rätt så borde SDU inklusiver ungtupparna applådera nolltoleransen.
Citera
2015-04-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Detta är det bästa som kunnat hända SD, de mest radikala hoppar självmant av, de mer radikala SDUarna visar att de inte tillhör SD och alla kan se det. Värre vore om detta bråk hade uppkommit på valåret. Nu kan man med lugn och ro rensa ut de mest radikala som dessutom självmant verkar vilja hoppa av.

Alltså, du får hejda dig lite i ditt önsketänkande, om du vill tas på allvar - inte en människa tycker att detta är det bästa som hänt SD - förutom de som hatar SD, förstås
Citera
2015-04-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hur ska man tolka detta inlägg då du livligt supportar näthat och rasism i andra trådar här? Att de som ogillar näthat och rasism ska stödja SDU? Aningen förvirrande baklängesretorik. Eller vill du bara så split? Då Hahne och Kasslern har haft samröre med tokarna i NU och med våld tagit medlemsregistret så tycker jag att det bara är att kapa banden till ogräset innan det växer till sig. Snack om demokrati är inte aktuellt då partier är att jämföra med företag som måste hålla på sina företagshemligheter och måste ha en okorrupt ledning med lojala medarbetare. Att SDU inte figurerat mer i media angående galna uttalanden beror bara på att de inte haft medias intresse.

....eller..ännu värre; att Expo låter dem hållas i avsikt att destabilisera moderpartiet.

Sen efter kuppen....då släpper expo riktigt fint medialt godis om Hanen och Kaslern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in