2015-04-13, 18:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michailoff
Det måste bli ett slut på allt snack om negrer, babbar, tattare och sånt. Det leder ingenstans förutom mot partiets undergång. Att personer, unga som gamla, drar upp än det ena än det andra i media är bara tragiskt. Som bortskämda barn som inte får som dom vill.
Då får du nog börja hoppas att SDU tar över. Bland näthatarna som avslöjats genom åren i media tillhör samtliga Sverigedemokraternas moderparti, ingen av dessa tillhör SDU. Det är i moderpartiet smygrasismen och näthatet florerar. Vi som ogillar rasism och näthat måste helt enkelt stödja SDU i det här läget.
Citera
2015-04-13, 18:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej...men jag undrar om inte expo använt Hahne och Kasselstrand som nyttiga idioter..även om dessa inte alls varit medvetna om det.
JAg gissar att expo har massvis med info om dessa herrar, men har valt att inte publicera det! I stället låter man Hahne och Kasselstrand utmana partiledningen...betänk dagens artikel som expo publicerade.
Om partiledningen faller är det troligt att Hahne och Kasselstrand får framskjutna positioner! Gissa tre gånger vad Expo gör då!

Expo är inte "snälla" mot SDU, i själva verket är det ju så att Poohl upprepade gånger intygat att Karlssons bild av konflikten stämmer.
Citera
2015-04-13, 18:18
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tänkte först att det skulle vara lite bråk, rubriker ett par dagar, någon utesluten SDU-syndabock med allt för tydliga drag av lägerkommendant när kvasten går och (parti) piskan viner och sen samlas man och reder ut det här samt går vidare.

Nu är jag inte så säker längre. Avstängda/sparkade tjänstemän, knivar i ryggen inför öppen ridå. Massläckor till media från interna källor med egna agendor.

Det verkar snarare som om saker eskalerat utom kontroll och partiet håller på att slita sig självt i stycken nu när den egna försörjningen och positionen i partiet står på spel på allvar för en hel del SD-folk.
Ja, det här är mycket sorgligt. Det enda jag kan se som skulle kunna få stopp på det är att Jimmie Åkesson träder fram och sparkar Karlsson och Jomshof och skyller allt på dem (trots att han är lika skyldig själv) och säger att nu är allt tillbaka till det normala. Ingen kommer att uteslutas och Hahne får sitta kvar som ordförande i Stockholm. Då kan jag tänka mig att det skulle ta slut, men om inte det händer så vet jag faktiskt inte hur det här ska sluta.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tänkte först att det skulle vara lite bråk, rubriker ett par dagar, någon utesluten SDU-syndabock med allt för tydliga drag av lägerkommendant när kvasten går och (parti) piskan viner och sen samlas man och reder ut det här samt går vidare.

Nu är jag inte så säker längre. Avstängda/sparkade tjänstemän, knivar i ryggen inför öppen ridå. Massläckor till media från interna källor med egna agendor.

Det verkar snarare som om saker eskalerat utom kontroll och partiet håller på att slita sig självt i stycken nu när den egna försörjningen och positionen i partiet står på spel på allvar för en hel del SD-folk.

Detta är det bästa som kunnat hända SD, de mest radikala hoppar självmant av, de mer radikala SDUarna visar att de inte tillhör SD och alla kan se det. Värre vore om detta bråk hade uppkommit på valåret. Nu kan man med lugn och ro rensa ut de mest radikala som dessutom självmant verkar vilja hoppa av.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Fast frågan är väl varför in i helvete någon inom vare sig SD eller SDU har kontakt med och t.o.m. festar med Expo?

För att det potentiellt kan gynna deras egna syften givetvis, hur naiv får man vara? Det står tämligen klart att SD-are på insidan och Expofolk kan dra ömsesidig nytta av goda inofficiella relationer till varandra.
Senast redigerad av DaEzz 2015-04-13 kl. 18:25.
Citera
2015-04-13, 18:20
Medlem
Citat:
Fast frågan är väl varför in i helvete någon inom vare sig SD eller SDU har kontakt med och t.o.m. festar med Expo? Det är ju som om Gandalf, Aragorn, Frodo och de andra skulle festa med nazgûlerna på nån sjaskig orch-nattklubb i mörkaste Mordor. Vad fan liksom?

Endera för att de fick gratis sprit eller också för att de hade andra avsikter.
Citera
2015-04-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Expo är inte "snälla" mot SDU, i själva verket är det ju så att Poohl upprepade gånger intygat att Karlssons bild av konflikten stämmer.

Jo då...men jag tänker på uthängda personer som fått göra avbön.....rätta mig om jag har fel, men har inte SDU kommit lindrigt undan? Eller, ska vi säga ledande SDU-företrädare för att vara tydliga.
Citera
2015-04-13, 18:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Endera för att de fick gratis sprit eller också för att de hade andra avsikter.

Det verkar ha varit en ren slump att dessa personer hamnade på Grand samma kväll, det är ju uppenbart.
Citera
2015-04-13, 18:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Fast frågan är väl varför in i helvete någon inom vare sig SD eller SDU har kontakt med och t.o.m. festar med Expo? Det är ju som om Gandalf, Aragorn, Frodo och de andra skulle festa med nazgûlerna på nån sjaskig orch-nattklubb i mörkaste Mordor. Vad fan liksom?
I det här fallet var det ju att de av en slump hamnat på samma ställe och så börjat snacka lite med varandra. Jag tror dessutom att Hahnes och Kasseltrands mejl till varandra om hur mycket de lyckats påverka Expos ordval mest är ungdomlig övertro och optimism. I själva verket drack de väl lite ihop och snackade lite och SDU försökte ge en bra bild av sig själva, sen var det inte mer med det.
Senast redigerad av baggebo1 2015-04-13 kl. 18:25.
Citera
2015-04-13, 18:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jo då...men jag tänker på uthängda personer som fått göra avbön.....rätta mig om jag har fel, men har inte SDU kommit lindrigt undan? Eller, ska vi säga ledande SDU-företrädare för att vara tydliga.

Ge gärna exempel.
Citera
2015-04-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Kanske att få in dessa i partiets ledning för att således skrämma bort potentiella väljare? Bara en teori jag har.

Delvis det!

Sen har säkert expo skit på dessa nya politiker som inte Expo släpper förrän dessa ungtuppar sitter på sina nya positioner!
Således blir ungtupparna Expos nyttiga idioter!
Citera
2015-04-13, 18:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Detta är det bästa som kunnat hända SD, de mest radikala hoppar självmant av, de mer radikala SDUarna visar att de inte tillhör SD och alla kan se det.

Om det nu är så det slutar ja.

Vi vet inte vilka som sitter på (exempelvis) komprometterande material om SD-toppar i partiledning och Riksdag men om det är några som kan tänkas göra det så är det naturligtvis personer inom SD´s egna led.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in