Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Jag tänkte först att det skulle vara lite bråk, rubriker ett par dagar, någon utesluten SDU-syndabock med allt för tydliga drag av lägerkommendant när kvasten går och (parti) piskan viner och sen samlas man och reder ut det här samt går vidare.
Nu är jag inte så säker längre. Avstängda/sparkade tjänstemän, knivar i ryggen inför öppen ridå. Massläckor till media från interna källor med egna agendor.
Det verkar snarare som om saker eskalerat utom kontroll och partiet håller på att slita sig självt i stycken nu när den egna försörjningen och positionen i partiet står på spel på allvar för en hel del SD-folk.
Ja, det här är mycket sorgligt. Det enda jag kan se som skulle kunna få stopp på det är att Jimmie Åkesson träder fram och sparkar Karlsson och Jomshof och skyller allt på dem (trots att han är lika skyldig själv) och säger att nu är allt tillbaka till det normala. Ingen kommer att uteslutas och Hahne får sitta kvar som ordförande i Stockholm. Då kan jag tänka mig att det skulle ta slut, men om inte det händer så vet jag faktiskt inte hur det här ska sluta.