Citat:
Ursprungligen postat av
Jeffrey.L.Dahmer
Imorgon kommer det nog hända grejer där vi få se om nolltoleransen fungerar.
GK och WH såg otroligt nöjda ut på filmklippet från krogen och ska också ha sagt att "framtiden tillhör oss"
Mitt tips är att gamla SD-veteraner har avslöjat Åkesson, Karlsson och Jomshofs tidigare bravader i SD på sluten av 90-talet och början på 2000-talet. Och talat om detta för GK och WH.
Förmodligen sitter Expressen och Aftonbladet och redigerar löpsedeln inför morgondagen i detta nu. Baas förbereder sig nog för att konfrontera Åkesson och gänget med både film och bildbevis.
Jag hoppas du har fel. Det vore oerhört trist att se dom sänkas för gamla synder, om det finns några. Åkesson har gett en stor del av sitt liv på bekostnad av sin frihet för SD. Det går inte att i pengar värdera vad han offrat. Jag gillade Karlsson och Jomshof också. Karlsson sa i höstas att vara stf partiledare var en plikt och inget han ville. Om det verkligen förhåller sig så och han inte bara är en maktkåt galning så klarnar kanske bilden av hur klantigt de hanterat det senaste veckan. Allt detta ansvar på deras axlar och de upplever att de gör det rätta och allt exploderar i ansiktet. Då vill jag inte se dem löpa gatlopp.
Citat:
Ursprungligen postat av
pneumatic
Björn Söder är väl inte riktigt lika karismatisk som Mattias Karlsson...
För partiets skull är det nog väldigt bra om Mattias fortsätter vara partiledare så länge Åkesson är borta, tror du inte det?
Efter JÅ framträdande i Skavlanintervjun tycker jag man ser i ögonen att han inte är tillbaka. Med hans ingångsvärden i dag, tror jag det är bäst att JÅ inte återvänder som partiledare. Jag tror också att det blir nödvändigt för Karlsson att tacka för sig.
Detta var inte vad jag ville, utan det var en plikt och jag har försökt sköta den efter bästa förmåga. Tanken var inte att det skulle vara permanent utan en tillsvidarelösning under JÅ sjukskrivning. Vi söker nu en mer långsiktig lösning.
Om alla inblandade vill Sveriges bästa och lägger undan personliga småaktigheter så går det att lösa och enas. Lite rockad bland personer och arbetsuppgifter och några offentliga avböner och ursäkter samt uträtade frågetecken så går man vidare i samlad tropp UTAN att någon utesluts på lösa grunder. Det vore nog det allra bästa, för Sverige.