2015-04-12, 12:22
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Alla spekulationer är egentligen helt ointressanta vid det här laget. OM SD agerat eller gjort något fel när man valde att utreda SDU så är det felet verkligen småpotatis nu.

SDU mediala reaktion gör att de möjliga felen SD kan ha begått bleknar i jämförelse.

Hade SDU internt svarat på kritiken, väntat till den 27e att gråta ut i media så hade SD kunnat tagit skada. Men på detta sätt som SDU hanterat saken så spelar det ingen roll längre, de har visat tydligt att de inte har något i SD att göra. Visar de att de försöker splittra SD och svartmåla SD pga att SD gör en granskning, ja då visar de hur otroligt farliga de är för partiet.

Här måste jag hålla med dig. Efter alla artiklar osv. finns det ingen återvändo längre och som läget är nu kan de bara hoppas på att peta Karlsson helt. Med lite tur hade JÅ kunnat komma tillbaka och vara en förenande kraft men detta går nog inte längre. Det är vinna eller försvinna för SDU-gänget och som jag förstått det har även annat missnöje kommit upp till ytan ang. MK.

Personligen har jag gått från gillande till att ogilla han efter att han haft med Expo att göra.
Citera
2015-04-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Karisma är inte svårt att känna igen oavsett vad man tycker om personen eller den politik han står för. Kasselstrand gör ett ärligt, positivt, och engagerat intryck. Han är helt klart en bättre politiker än någon i den nuvarande ledningen.

Sedan tror jag att de som röstar på SD bryr sig lika lite om skillnaden mellan nationalism och socialkonservatism som de bryr sig om Palestinafrågan. Förmodligen kan mindre än 1% av SD:s väljare förklara vad socialkonservatism är.

De som röstar på SD vill helt enkelt minska invandringen och få stopp på tiggeriet. Allt annat är av sekundär betydelse.
Som icke SD röstade tror jag du har svårt att bedöma detta på ett klart och redigt sätt. Ska man tex locka fler kvinnor, vilket är ett måste, spelar det naturligtvis roll vilka angreppsytor man exponerar. Ett uttalat nationalistiskt högerinriktade parti kommer aldrig kunna tvätta bort sin högerextrema stämpel. Nuvarande partiledningen gör en moderat resa, taktiskt sätt. Vilket är helt rätt, förr någon annan riktning finns det inte att välja för den som vill kunna se praktiska resultat.
Citera
2015-04-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Alltså, jag vet inte varifrån du fått intrycket att Mattias Karlsson är karismatisk. Dr.Felixius, som alltså är stalinist, gav honom just smeknamnet Mattias "Stalin" Karlsson. Om något har han snarare en destabiliserande inverkan. Bara ta hur snacket går kring killen:

http://www.dn.se/nyheter/politik/splittringen-har-natt-sds-hogsta-ledning/
Fast vad har det med SDs politik och framgångar i opinionen art göra? Det ser ju uppenbarligen ut som konceptet fungerar. Att han är en skitstövel tvingas man eventuellt hantera internt, det externa kommunicerandet är något helt annat.
Senast redigerad av Fnysington 2015-04-12 kl. 12:29.
Citera
2015-04-12, 12:25
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SD växer för att partiledningen visat att de menar allvar med att begränsa stolpskottens inflytande och möjlighet att förstöra för resten av SD. Samt att det inte finns några andra politiska alternativ, dvs en kärntrupp skulle alltid rösta på SD om de hade Kalle Anka som partiledare, men nu gäller det som sagt att röstmaximera.

Det du skriver nu är självklarheter som ingen säger emot.
Men det jag efterfrågade var exempel på det du hävdade här nedan.

Citat:
"Har ni så kort minne att ni redan glömt bort alla enuttalanden Frånö Stolpskott till lokala representater som sånär sänkt SD totalt?"

Du kanske överdrev lite i stridens hetta så jag släpper det nu
Citera
2015-04-12, 12:28
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ja det har jag. Kicka ut den lilla splittrande kicken och låt partiledningen göra sitt jobb. Allt annat ör bara slöseri med tid och kraft kraft.

Då kontrar jag med följande: Kicka ut den lilla splittrande klick som samlats runt Mattias "Stalin" Karlsson och och låt partiledningen fyllas med nytt, friskt blod
Citera
2015-04-12, 12:33
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Citat:
Du fattar inte. Det är inte personliga åsikter som gör honom olämplig, det är hans uppenbara brist på omdöme som diskvalificerar honom.

Sd har sumpat Jan Milld en av de mest pålästa och klokaste personer som någonsin satt sin fot i detta parti.

Gustav Kasselstrand var den perfekta arvtagaren till Jimmie Åkesson. SD hade då fått en mer slipad variant av Åkesson när han skulle dragit sig tillbaka. Hade SD varit smarta hade man redan 2010 lyft fram Kasselstrand.

Men SD är inte smarta det vittnar både historian och vad som komma skall om. Kompets är inget SD vill ha, utan man ska ha rövslickare och mediokra sopor som Cassandra Sundin, Linus Bylund och Paula Bieler.
Senast redigerad av Jeffrey.L.Dahmer 2015-04-12 kl. 12:38.
Citera
2015-04-12, 12:33
Medlem
Joe Blows avatar
Gamla kommunister sitter just nu nere i gillestugan i manchestersoffan och skrattar åt SD. SD beter sig precis likadant som vänstergrupperna på 60/70-talet. Även om man i grunden är överens så väljer man att börja bråka så snart man upplever att någon inte drar åt exakt rätt håll. Man blåser upp minsta bagatell till en strid om liv eller död. I denna kamp skriker SD-ledningen det de själva fått höra i decennier: rasister, fascister,... Det är lika pinsamt som tragikomiskt att behöva beskåda det hela. Måttstocken för dagen är vem som är "rumsren" och inte. Man låter Expo och andra ideologiska fiender vara utredare och jury medan man själva låtsas stå för en demokratisk, rättvis och balanserad rättsskipning. Den politiska kampen för ett svenskt Sverige är sekundär. Allt handlar om positioner, makt och riksdagslönen. SD har tappat sin politiska kompass och tror att opinionssiffrorna ger deras agerande i stort och smått rätt. Dom fattar inte att det enda dom är är det enda oppositionspartiet. Istället tappar man bollen och ramlar i diket med huvudet före.

SD 2018? Knappast.
Citera
2015-04-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.L.Dahmer
Sd har sumpat Jan Milld en av de mest pålästa och klokaste personer som någonsin satt sin fot i detta parti.

Gustav Kasselstrand var den perfekta arvtagaren till Jimmie Åkesson. SD hade då fått en mer slipad variant av Åkesson när han skulle dragit sig tillbaka. Hade SD varit smarta hade man redan 2010 lyft fram Kasselstrand.

Men SD är inte smarta det vittnar både historian och vad som komma skall om.
Jan Mild är en halvstolle, nästan en karikatyr, som mycket riktigt bör hållas borta från offentligt Arbete för SD. Däremot har Mild inte fel, men är inte rätt person att representera nya SD utåt.
Citera
2015-04-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.L.Dahmer
Imorgon kommer det nog hända grejer där vi få se om nolltoleransen fungerar.
GK och WH såg otroligt nöjda ut på filmklippet från krogen och ska också ha sagt att "framtiden tillhör oss"

Mitt tips är att gamla SD-veteraner har avslöjat Åkesson, Karlsson och Jomshofs tidigare bravader i SD på sluten av 90-talet och början på 2000-talet. Och talat om detta för GK och WH.

Förmodligen sitter Expressen och Aftonbladet och redigerar löpsedeln inför morgondagen i detta nu. Baas förbereder sig nog för att konfrontera Åkesson och gänget med både film och bildbevis.

Jag hoppas du har fel. Det vore oerhört trist att se dom sänkas för gamla synder, om det finns några. Åkesson har gett en stor del av sitt liv på bekostnad av sin frihet för SD. Det går inte att i pengar värdera vad han offrat. Jag gillade Karlsson och Jomshof också. Karlsson sa i höstas att vara stf partiledare var en plikt och inget han ville. Om det verkligen förhåller sig så och han inte bara är en maktkåt galning så klarnar kanske bilden av hur klantigt de hanterat det senaste veckan. Allt detta ansvar på deras axlar och de upplever att de gör det rätta och allt exploderar i ansiktet. Då vill jag inte se dem löpa gatlopp.

Citat:
Ursprungligen postat av pneumatic
Björn Söder är väl inte riktigt lika karismatisk som Mattias Karlsson...
För partiets skull är det nog väldigt bra om Mattias fortsätter vara partiledare så länge Åkesson är borta, tror du inte det?

Efter JÅ framträdande i Skavlanintervjun tycker jag man ser i ögonen att han inte är tillbaka. Med hans ingångsvärden i dag, tror jag det är bäst att JÅ inte återvänder som partiledare. Jag tror också att det blir nödvändigt för Karlsson att tacka för sig. Detta var inte vad jag ville, utan det var en plikt och jag har försökt sköta den efter bästa förmåga. Tanken var inte att det skulle vara permanent utan en tillsvidarelösning under JÅ sjukskrivning. Vi söker nu en mer långsiktig lösning.

Om alla inblandade vill Sveriges bästa och lägger undan personliga småaktigheter så går det att lösa och enas. Lite rockad bland personer och arbetsuppgifter och några offentliga avböner och ursäkter samt uträtade frågetecken så går man vidare i samlad tropp UTAN att någon utesluts på lösa grunder. Det vore nog det allra bästa, för Sverige.
Citera
2015-04-12, 12:39
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pneumatic
Fråga några kvinnor du känner.
De flesta jag frågat tycker inte att han är särskilt karismatisk, men jag förstår att vissa utav hans automatoner här gärna vill framställa honom som Guds gåva till kvinnan. Tenderar snarare att se hans förmodade karisma som en myt odlad utav hans anhängare sedan Åkesson blev utbränd.

I synnerhet beskrivs han utav människor som jobbar nära honom som en person med närmast psykopatiska drag, som besitter ett sjukligt gränslöst kontrollbehov. Du kallar det karisma?
Citera
2015-04-12, 12:42
Bannlyst
Citat:
De flesta jag frågat tycker inte att han är särskilt karismatisk, men jag förstår att vissa utav hans automatoner här gärna vill framställa honom som Guds gåva till kvinnan. Tenderar snarare att se hans förmodade karisma som en myt odlad utav hans anhängare sedan Åkesson blev utbränd.

I synnerhet beskrivs han utav människor som jobbar nära honom som en person med närmast psykopatiska drag, som besitter ett sjukligt gränslöst kontrollbehov. Du kallar det karisma?
Jag känner honom inte så jag kan inte uttala mig om hans kontrollbehov. Men att han är stilig och klär sig stiligt tror jag ingen kan förneka.
Citera
2015-04-12, 12:45
Medlem
Citat:

Karlson har skött sig utmärkt utåt, och visst attraherar han kvinnor, utifrån vad jag hör, dock på ett annat sätt än Åkessons, som de snarare gillar för hans sympatiska stil. Karlsson framstår alltså för vissa kvinnor som hård. Ni kan ju bara gissa vad Hahne och Kasselstrands framstår som. De kan inte hjälpa det, men det ör ju bara att Titta och lyssna på dem. De ser faktiskt ut som de gått direkt från mötet på ND till tv studion, med en omväg till MQ för att köpa en kostym och överrock. De kan som sagt kanske inte hjälpa det, men det är vad de tyst kommunicerar till den genomsnittlige väljaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in