2015-04-12, 08:28
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackCade
+1 var det enkla svaret. Men jag föredrar Vänster-SD. Det finns många klassiska socialdemokrater som börjat rösta på SD för att SAP ej levererat till de som trodde på SAP innan de blev pensionärer. De som föddes 1920 - 1940. Oj vad jag har hört från besvikna pensionärer som trott på SAP. Reinfeldth hjälpte inte till med anti pensionärs skatte idé.

Ja det är bra om båda finns, SDs mittenvandring fungerar ju, det lockar röster även från vänstersidan precis som du säger. Vi behöver fler invandringskritiska partier över hela det politiska spektrumet
Och jag tror faktiskt det nätt och jämnt finns plats för ett till att bildas på högersidan om SD.

Det är tråkigt hur SDs ledning har skämt ut sig i hela den här historien, jag kommer aldrig att lita på dem igen. Men säg det onda som inte till viss del även kan föra något gott med sig?

jag håller nu tummarna för en partisplittring, och det lär vara betydligt fler än de som har uteslutits som skulle följa med till ett sådant parti. Särskilt så länge Karlsson-Jomshof fortsätter att bete sig som antidemokratiska tyranner.

Kanske ett nytt parti direkt även skulle få några riksdagsplatser tror nämligen faktiskt att 1 eller 2 av de som nu sitter i Riksdagen skulle kunna tänka sig att stötta det nya partiet om det görs bra.

Undrar förresten om Karlsson är nöjd med sig själv just nu hans partiskadliga beteende riskerar att leda till partisplittring... för Sverige så kan detta bli bra eller så kan det bli dåligt.
Men det var åtminstone sannolikt inte vad den stora strategen Stalin-Karlsson hoppades på när han satte igång hela den här historien.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-12 kl. 08:36.
Citera
2015-04-12, 08:39
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golvlampan
Ifall Partiet överlever det här så kommer de som ger partiet liv vara Bieler, Gogmann och Ekeroth.

SionistDrönarna har genom alkisen Mattias, nörden Rickard och tönten Jimmie gått från att faktiskt vara något "alternativ" till att bli någon sjukligt performance konstverk över vad som händer när landet går under i blod och eld och sjuka slödder till individer försöker att "rädda" det.

Du är en av dem som indirekt driver fram islamisering och ansvarslös massinvandring genom att arbeta för att Sverigedemokraterna ska förgöras inifrån. Du är kulturmarxisternas nyttiga idiot i likhet med så många andra på den här tråden.
Senast redigerad av thewellovedone 2015-04-12 kl. 08:53.
Citera
2015-04-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Ja det är bra om båda finns, SDs mittenvandring fungerar ju, det lockar röster även från vänstersidan precis som du säger. Vi behöver fler invandringskritiska partier
Och jag tror det nätt och jämnt finns plats för ett till att bildas.

Det är tråkigt hur SDs ledning har skämt ut sig i hela den här historien, jag kommer aldrig att lita på dem igen. Men säg det onda som inte till viss del även kan föra något gott med sig? jag håller tummarna för en partisplittring, det lär vara betydligt fler än de som har uteslutits som skulle följa med till ett sådant parti. Särskilt nu när Karlsson-Jomshof beter sig som tyranner.

Kanske ett nytt parti direkt även skulle få några riksdagsplatser tror nämligen att några av de som nu sitter i Riksdagen skulle kunna tänka sig att stötta ett nytt parti.

En klar majoritet av SD:s väljare beskriver sig som högerorienterade. Endast 3,4 procent uppger sig vara klart vänsterorienterade: http://www.metro.se/nyheter/sa-placerar-sig-sds-valjare-pa-hoger-och-vansterskalan/EVHnlC!PSiS4tU77W2oA/

3,4 procent – det är alltså den andel av väljarna som möjligtvis skulle kunna tänkas sluta rösta på SD om partiet valde att gå mer åt höger. Men inte ens det lilla antalet skulle förmodligen byta parti eftersom de från första början sannolikt bara röstar på SD eftersom de har tröttnat på invandringen.

SD:s vänster-/bidragslinje beror förmodligen till stor del på att Trean i partitoppen själva identifierar sig som sossar. Ser man till väljarflödena i SCB:s väljarundersökningar så fortsätter de allra flesta av de nya väljarna att komma från M och de andra allianspartierna, precis som det tidigare har varit.
Senast redigerad av Bendel 2015-04-12 kl. 08:44.
Citera
2015-04-12, 08:51
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendel
En klar majoritet av SD:s väljare beskriver sig som högerorienterade. Endast 3,4 procent uppger sig vara klart vänsterorienterade: http://www.metro.se/nyheter/sa-placerar-sig-sds-valjare-pa-hoger-och-vansterskalan/EVHnlC!PSiS4tU77W2oA/

3,4 procent – det är alltså den andel av väljarna som möjligtvis skulle kunna tänkas sluta rösta på SD om partiet valde att gå mer åt höger. Men inte ens det lilla antalet skulle förmodligen byta parti eftersom de från första början sannolikt bara röstar på SD eftersom de har tröttnat på invandringen.

Jo, men är ju det fetmarkerade som är problemet. SD har lockat alldeles för få invandringskritiska röster från vänstersidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bendel
SD:s vänster-/bidragslinje har förmodligen till stor del att göra med att Trean i partitoppen själva identifierar sig som sossar. Ser man till väljarflödena i SCB:s väljarundersökningar så fortsätter de allra flesta av de nya väljarna att komma från M och de andra allianspartierna, precis som det tidigare har varit.

Faran med ett SD som rör sig till höger handlar inte om vilka befintliga röster man skulle riskera att skrämma bort genom att gå till höger.
Utan om alla de röster man aldrig tidigare har haft, som SDs mittenvandring är en förutsättning för att kunna locka till sig.
För att nå alla de invandringskritiska röster som finns bland Socialdemokraterna och de andra vänsterpartierna så är det nödvändigt att man tonar ner sin borgliga framtoning och rör sig mot mitten.

SD har nu länge dränerat de borgliga partierna på deras väljare, och SD har blivit relativt framgångsrika på detta, man har lyckats bli Sveriges 3:e största parti på det.
Men trots det så de är fortfarande inte stora nog för att stoppa den destruktiva invandringspolitiken.

Vi måste nu därför gå in i nästa fas, en mittenvandring men målet att SD ska bli Sveriges största parti.

Det vore i detta läget alltså livsfarligt om partiet gjorde en högervridning, det skulle omintetgöra alla möjligheter att få dessa väljares stöd. Och alla dessa invandringskritiska medborgarna på vänstersidan skulle fortsatt ha som enda val att stötta massinvandringspartierna S, V, MP.

Så taktiken att gå mot mitten är den enda rätta, däri har Karlsson iallafall rätt. SD måste bli största parti, det är enda sättet att få stopp på vansinnet.

Det han gör fel i är att bete sig som en Arnstads-liknande despot mot sina egna medlemmar.

Ukip i Storbritannien gör förövrigt just nu samma sak, de har länge dragit de flesta av sina väljare från Torys. Men nu tonar de ner högeraspekterna av sin politik och diskuterar medvetet mer vänsterfrågor för att även försöka slå ett slag rätt in i hjärtat av Labour.

Jag antar att det är av dem som SD -toppen inspireras.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-12 kl. 09:14.
Citera
2015-04-12, 09:08
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Förklara hur du menar? Om jag förstår och håller med så ska jag istället hålla tyst.

Ni driver fram Sverigedemokraternas undergång genom att ni vill för mycket, för snabbt och mister därmed hela stycket. Hade Hahne och Kasselstrand varit smarta så hade de sett till Sveriges och partiets bästa, de gör de inte, utan hellre driver de fram en partikollaps enbart på grund av personlig stolthet.

William Hahne, Gustav Kasselstrand och alla de som står på deras sida är på väg att förgöra Sverigedemokraterna medan batikhäxorna applåderar.

Vad ska jag nu rösta på 2018 nu när Sverigedemokraterna inte kommer att finnas längre, jag är inte ens säker på att Sverige kommer att finnas längre då.
Citera
2015-04-12, 09:08
Bannlyst
Citat:
Förklara hur du menar? Om jag förstår och håller med så ska jag istället hålla tyst.
Han menar att du försöker splittra SD och på så sätt placera dom i periferin igen.
Citera
2015-04-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Ja om det hade varit fallet med de som är aktuella för uteslutningar nu, att de verkligen som Stalin-Karlsson påstår, hade haft sådana åsikter. Ja då hade en ökenvandring under 4% varit enda framtiden.

Men nu handlar det ju inte om det, utan utrensningarna beror på en maktstrid som riskerar att avlägsna stora mängder riktigt kompetent och vettigt folk från SD.
Personer som delar SDs åsikter men som stöttat en annan falang än fyran, dessa är dessutom SDar som verkar vara något mer borgligt sinnade än vänster-SDarna i toppen.

Skulle ett mer borgligt SD bildas för att täcka upp högerdelen av det poltiska spektrumet, som SD nu lämnar när de rör sig mot mitten, så skulle det i mina ögon ha goda möjligheter att ta sig över 4% spärren. Iallafall så länge de befintliga borgliga partierna är så dumma i huvudet som de är för tillfället.

Personligen hade jag börjat stödja ett sådant parti istället för SD i en handvändning. SD är för vänster i min smak, jag brukar beskriva SD som invandringskritiska sossar ideologiskt. Ett parti mer likt invandringskritiska gammelmoderater skulle behövas.

SD är ett mittenparti som lutar åt höger om vi bortser från invandringsfrågan. Det är också ett sådant parti som behövs för att förändring skall ske, då partiet behöver kunna locka väljare från samtliga block och det gör man inte genom att snöa in sig på endera av kanterna. Sedan är det de facto så att SD:s ledning har klargjort att deras övriga politik är förhandlingsbar, förutsatt att de får gehör för sin invandringspolitik.

Kasselstrand och Hahne har överhuvudtaget ingenting att erbjuda SD:s nya väljarskara och de lockar inga nya väljare heller. Att det skulle vara en maktstrid tror jag inte på, då dessa inte kan utmana toppskiktet. Sluta att lita blint på vad tidningarna skriver. Dessa två kommer skada SD mer i det långa loppet, låt dem gå sin egen väg.
Citera
2015-04-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackCade
Richard Jomshof är den mest kompetenta politikern i SD. Tidigare tyckte jag Björn Söder var bra. Men efter BS buntade samman Samer och Judar i somras är BS stendöd. Jag har själv Lappblod i min släkt från tidigt 1800 tal och är MYCKET stolt för detta. Det är en del av mitt skånsk-småländskt-norrbottniska arv.

Och jag är väldigt stolt för att vara svensk...

SDU ger ju Kasselstrand och Hahne sitt fulla stöd. Det börjar bli uppenbart att flanken med pellivinkar som stödjer den potentiella uteslutningen inte utgörs av riktiga SD:are, utan snarare av kommunister, politiska vildar med thaifruar, ultrasionister et.c.
Citera
2015-04-12, 09:25
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Ni driver fram Sverigedemokraternas undergång genom att ni vill för mycket, för snabbt och mister därmed hela stycket. Hade Hahne och Kasselstrand varit smarta så hade de sett till Sveriges och partiets bästa, de gör de inte, utan hellre driver de fram en partikollaps enbart på grund av personlig stolthet.

Sveriges bästa är alltså att låta Karlsson-Jomshof bete sig hur vidrigt och partiskadligt som helst utan att klaga?

Kasselstrand har varit den större mannen i flera år nu, han har inte klagat i media på de ideliga kuppförsöken mot honom orkestrerade från fyran.
Han har inte klagat på att han fått sparken från kansliet för att han förespråkade en tvåstatslösning på konflikten i Israel.

Han har hållit tand för tunga länge, men när de nu skippar alla pretenser om interndemokrati och mot alla spelets regler summariskt försöker utesluta honom och alla som kan tänkas stödja honom för att fyran vill säkra sin egna makt, nej då får det för helvete räcka.

Och jag som SDare är glad att Kasselstrand kämpar emot och visar upp för hela svenska folket hur tyranniskt och vidrigt partiets ledning beter sig. Troll sak dras fram i ljuset. Gör man inte det så kan inget bli bättre.

Citat:
William Hahne, Gustav Kasselstrand och alla de som står på deras sida är på väg att förgöra Sverigedemokraterna medan batikhäxorna applåderar.

Nej. Att bete sig som en envåldshärskare mot sin egna medlemsbas är det som har en förvisso liten, men reell potential att förgöra SD. Det är alltsi partitoppen som provocerat fram hela den här situationen och alltså de som ska lastas för den.
Att vikarierande partiledare spyr galla och målar ut sina egna medlemmar som fascister i bästa Arnstad-maneér är förstås utomordentligt partiskadligt.

Dock så kommer SD att överleva det, invandringssituationen är för aktuell, och det finns inget alternativ att rösta på. SD löper ingen risk att gå under. Däremot skadas bilden av SD och möjligheten att växa bli sämre av allt detta. Man avskräcker även kompetenta människor från att våga söka sig till partiet. Då man ofta brännar andra broar om man tar det steget, så måste man kunna lita på att partiet står bakom en i våt och torrt. Policyn nu är istället att man kastas direkt till vargarna utan ens en rättvis utredning först.

Så varför ska man egentligt offra så mycket personligt och arbetsmässigt för att komma och arbeta för SD, om man när som helst kan summariskt kastas ut i en odemokratisk utrensning?
Ska man offra så mycket som det för de allra flesta innebär att engagera sig för SD, då måste man för tusan kunna lita på att ens egen partiledning agerar demokratiskt och rättvist mot en.

Summariska utrensningar i bästa Stalin-anda är inte något av detta.

Citat:
Vad ska jag nu rösta på 2018 nu när Sverigedemokraterna inte kommer att finnas längre, jag är inte ens säker på att Sverige kommer att finnas längre då.

Menar du allvar med att du tror båda dessa sakerna kan ske så är du en idiot.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-12 kl. 09:31.
Citera
2015-04-12, 09:30
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Okej, jag får vara övertydlig: Karlsson håller på att omvandla SD till ett politiskt korrekt skitparti.
Det stämmer om du tar bort ordet "skit" i din mening.

Det är nämligen så att om Karlsson & co sköter sina kort rätt så kommer det att bli PK att stoppa massinvandringen, det kommer att bli PK att utvisa utländska medborgare som begår brott mm mm.
Citera
2015-04-12, 09:33
Medlem
Citat:

Ja SD högern är erkkigen dummare ön jag trodde. Det ör tydligen värt att ta striden mot en ledning för principers skull, alltmedan landet faller sönder. Beter man sig på det viset förtjänar man inte ett sammanhållet land. Det är slut, kulturmarxisterns, nyliberalerna och muslimerna har gemensamt besegrat SD.
Citera
2015-04-12, 09:35
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det stämmer om du tar bort ordet "skit" i din mening.

Det är nämligen så att om Karlsson & co sköter sina kort rätt så kommer det att bli PK att stoppa massinvandringen, det kommer att bli PK att utvisa utländska medborgare som begår brott mm mm.

Det är pinsamt att se SDare kleta epitet som fascist och rasist på sina meningsmotståndare istället för att diskutera sakligt.

Det är pinsamt att se Jomshof stå i SVT och vägra stå vid samma bord eller ens tala med en person som han försöker utmåla som fascist.

Det är pinsamt att se personer, som jag tidigare högaktat(Jomshof, Karlsson) bete sig som låtsashistorikern Arnstad.

Detta är första gången sedan reklamfilmen med huckleklädda kvinnor som jagar pensionsbromsen som jag skämts för mitt parti.

SD framstår som allt mer oseriösa den senaste månaden. Det kan gå snabbt för en totalitär idiot som Karlsson att rasa ett förtroende som det tagit 10 år att bygga upp.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-12 kl. 10:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in