2015-04-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och fått ytterligare problem längre fram, med ännu större intern splittring som följd - det är ju illa nog som det är. Hahne hade kunnat bli det där lokala sänkte som stjälper hela båten. Hellre en anonym ja-sägare i Stockholm med en stark nationell obruten partiledning än motsatsen.

Dock var det sett i efterhand ett misstag att inte kicka Hahne direkt när man fick besked om att han hade tillgång till medlemsregistren. Detta skulle man gjort mycket tyst och diskret.
Tydligen trodde partiledningen att han skulle låta sig skrämmas till tystnad inför hot om att ett ärende skulle öppnas. En grov felbedömning.
Citera
2015-04-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Nu får du ge dig. Jag har förstått att du står ledningen nära, men det där är ju bara löjligt.

Det enskilt största orsaken till att SD växer är att folk ute i landet drabbas av mångkulturen och vill stoppa invandringen. SD är enda partiet att vända sig till. Som någon skrivit i tråden "SD i opinionsundersökningarna" så kunde SDs partiledare lika gärna varit en badboll, kaktus eller liten rosa kanin - SD hade vuxit ändå eftersom det finns inget annat alternativ...

Lika skickliga som i alla fall jag tycker Karlsson och Jomshof varit sedan september 2014, lika klantiga tycker jag de framstått senaste veckan. Kasselstrand står rakryggad i alla intervjuer.
Jag står verkligen inte nära partiledningen nära och är inte medlem, jag är en djupt oroad svensk, och försöket förmedla det jag tror är det bästa för Sverige. Många i tråden har säkert personliga erfarenheter Frånö partiarbete som grumlar deras helikopterperspektiv. Det vore en styggelse om småaktiga maktstrider gör att Motståndet mot 7K försvagas och tappar momentum.
Senast redigerad av Fnysington 2015-04-12 kl. 12:17.
Citera
2015-04-12, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Inte alls. Till skillnad från en utbränd och arbetstränande Jimmie Åkesson utstrålar Björn Söder, inte minst i egenskap av hans ämbete som Riksdagens talman, precis den stabilitet du efterfrågade. Jag har vidare inte föreslagit detta annat än som en stabiliserande åtgärd som kan ena det idag splittrade SD. Om du tycker dig ha ett bättre förslag kan du ju presentera det.
Björn Söder är väl inte riktigt lika karismatisk som Mattias Karlsson...
För partiets skull är det nog väldigt bra om Mattias fortsätter vara partiledare så länge Åkesson är borta, tror du inte det?
Citera
2015-04-12, 12:13
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Från Expressen. SDU:s kampanjfilm för 100 000 kronor – mot SD: "Vi måste stå upp"

Seriöst, varför sparkades inte dessa SDUare ut för lääääääänge sen???? Varför gör man ens en utredning nu? De ska fan ut NU!!
Citera
2015-04-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Inte alls. Till skillnad från en utbränd och arbetstränande Jimmie Åkesson utstrålar Björn Söder, inte minst i egenskap av hans ämbete som Riksdagens talman, precis den stabilitet du efterfrågade. Jag har vidare inte föreslagit detta annat än som en stabiliserande åtgärd som kan ena det idag splittrade SD. Om du tycker dig ha ett bättre förslag kan du ju presentera det.
Ja det har jag. Kicka ut den lilla splittrande kicken och låt partiledningen göra sitt jobb. Allt annat ör bara slöseri med tid och kraft kraft.
Citera
2015-04-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Nu får du ge dig. Jag har förstått att du står ledningen nära, men det där är ju bara löjligt.

Det enskilt största orsaken till att SD växer är att folk ute i landet drabbas av mångkulturen och vill stoppa invandringen. SD är enda partiet att vända sig till. Som någon skrivit i tråden "SD i opinionsundersökningarna" så kunde SDs partiledare lika gärna varit en badboll, kaktus eller liten rosa kanin - SD hade vuxit ändå eftersom det finns inget annat alternativ...

Lika skickliga som i alla fall jag tycker Karlsson och Jomshof varit sedan september 2014, lika klantiga tycker jag de framstått senaste veckan. Kasselstrand står rakryggad i alla intervjuer.

Bravo...en badboll kan jag gå med på. den skrämmer inte bort vänsterväljare. Men...det förvånar mig att många inte inser att gökar som Hanen och Kasslern får vänsterväljare att se rött i dubbel bemärkelse, d v s de skrämmer och provocerar folk tillbaka till sossarna direkt.
Citera
2015-04-12, 12:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du är inte Själv SD röstaren, så jag har svårt att se hur du kan bedöma Kasselstrands karisma. Kan alltså omvända dig till att ge en röst på SD?

Karisma är inte svårt att känna igen oavsett vad man tycker om personen eller den politik han står för. Kasselstrand gör ett ärligt, positivt, och engagerat intryck. Han är helt klart en bättre politiker än någon i den nuvarande ledningen.

Sedan tror jag att de som röstar på SD bryr sig lika lite om skillnaden mellan nationalism och socialkonservatism som de bryr sig om Palestinafrågan. Förmodligen kan mindre än 1% av SD:s väljare förklara vad socialkonservatism är.

De som röstar på SD vill helt enkelt minska invandringen och få stopp på tiggeriet. Allt annat är av sekundär betydelse.
Citera
2015-04-12, 12:17
Medlem
Citat:
Jag står verkligen inte nära partiledningen nära och är inte medlem, jag är en djupt oroad svensk, och försöket förmedla det jag tror är det bästa för Sverige. Många i tråden har säkert personliga erfarenheter Frånö partiarbete som grumlar deras helikopterperspektiv. Det vore en styggelse om småaktiga maktstrider gör att Motståndet mot 7K försvagas och tappar momenten

Så där ja. Är det inte det vi icke-lojalister sagt från början?
Citera
2015-04-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Från Expressen. SDU:s kampanjfilm för 100 000 kronor – mot SD: "Vi måste stå upp"

Seriöst, varför sparkades inte dessa SDUare ut för lääääääänge sen???? Varför gör man ens en utredning nu? De ska fan ut NU!!

De är ju redan i praktiken uteslutna. Det meddelade Expo-Karlssons utvecklingsstörda hejduk Magnus Olsson i Sydsvenskan igår.
Citera
2015-04-12, 12:21
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx

Gustav Kasselstrand säger i Expressen att de tänker inte göra någon kampanjfilm, bara ett falskt rykte.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pneumatic
Björn Söder är väl inte riktigt lika karismatisk som Mattias Karlsson...
För partiets skull är det nog väldigt bra om Mattias fortsätter vara partiledare så länge Åkesson är borta, tror du inte det?
Alltså, jag vet inte varifrån du fått intrycket att Mattias Karlsson är karismatisk. Dr.Felixius, som alltså är stalinist, gav honom just smeknamnet Mattias "Stalin" Karlsson. Om något har han snarare en destabiliserande inverkan. Bara ta hur snacket går kring killen:
Citat:
DN har talat med ett tiotal centralt placerade sverige*demokrater om en hittills okänd intern konflikt: ett växande missnöje bland chefstjänstemän på det för partiet så viktiga riksdagskansliet.

– Hans kontrollbehov känner inga gränser, säger en person som vill vara anonym av rädsla för att förlora sin anställning.
http://www.dn.se/nyheter/politik/splittringen-har-natt-sds-hogsta-ledning/
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
SDUarna Kasselstrand och Hahne har tydligt visat att de inte har något i SD att göra, då bäst att de skapar ett nytt parti. Skulle det nya partiet heta SDU skulle även det vara lite skrattretande. Men visst, vill de stoltsera med sitt nya 2 procentparti så tycker jag de kan göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in