Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Felixius
Du spårar ur. Boendesegregationen är en ekonomisk fråga. Vem har pengar i Sverige? Svar: kapitalister och övre medelklass. Vilken etnicitet tillhör dessa? Svar: i huvudsak infödingarnas. Vilka bor i dyra bostadsområden i Stockholm? Svar: de som har kulor, vilket är rika infödingar.
Svårare är det inte. Utan den invandrande arbetar- och underklassen hade situationen sett ut som på 50-talet. Rika svenskar i innerstaden, fattiga svenskar i ytterområdena.
Jo det är svårare än så
Titta på USA, fattiga vita, fattiga latinos och fattiga svarta bor inte på samma ställen. Folk segregerar sig själva förutom efter ekonomiska linjer så även utefter etniska linjer. Och har alltid gjort det, det är mänsklig natur. Som ni kommunister alltid ignorerar. Det är förövrigt er utopistiska tro på människan som gör att era styren alltid slutar med massmord av de som inte lever upp till era orealistiska krav. .. då en viss procent av befolkningarna alltid kommer att följa sin inneboende natur, och därför i era samhällen betraktas som onda, klassförrädare etc, och följaktligen lämpliga för nackskott.
Det är precis som med nazisterna, ni fattar helt enkelt inte att massmorden som era statsbyggen alltid resulterar i, beror på dessa faktorer, som är inbyggda i er ideologi.
Om Kasselstrand så börjar jag jag nästan hoppas att han bildar ett nytt parti, Sverige behöver ett till nationalistiskt parti. Och tajmingen blir nog inte bättre än så här, medans fyrklövern fortfarande upprätthåller DÖ.
Jag vet förövrigt många borgare som drar sig för att stödja SD pga de är för lika socialdemokraterna i sin ekonomiska politiker. Jag tror det finns en tillräcklig marknad för ett invandringskritiskt mer borgligt parti. Vi får se, men verkar det efter uteslutningarna helt kört att återta partiet från den utskämda fyran, så bör de fundera noggrant på att bilda nytt.