2015-04-12, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halveringen
En gammal goding, Ålandskryssningen där Åkesson drog igång sången ”Blodet rann, Palme han försvann”:

[url]Kasselstrand har faktiskt inte gjort något lika dumt själv.

Jag tycker inte det verkar som om de har något konkret på Kasselstrand alls, förutom historien med USB-minnet som den där uppenbart förståndshandikappade ordföranden för medlemsutskottet verkar ha hittat på själv.
Citera
2015-04-12, 06:54
Avslutad
http://www.expressen.se/nyheter/har-festar-sdu--pa-vikingakrogen/

Hur kan gänget se så glatt ut? Kasselstrand och Hahne speciellt. De ser ut att vara på sitt livs bästa humör. Teorier? Har de möjligtvis bestämt sig för att bilda nytt? Om så är fallet så tror jag de kan få till en riktigt bra laguppställning faktiskt, som med lite tur skulle kunna fixa 4% spärren. Två invandringskritiska partier i riksdagen vore ju finemang.
Senast redigerad av Konservburk 2015-04-12 kl. 06:57.
Citera
2015-04-12, 07:04
Medlem
Det är intressant att det städas i detta parti. Om man skall gå från tredje parti till andra parti måste man städa ut fascism och nazism från SD. Men det kan vara svårt då dessa ismer finns högt upp i partiet.
Citera
2015-04-12, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
http://www.expressen.se/nyheter/har-festar-sdu--pa-vikingakrogen/

Hur kan gänget se så glatt ut? Kasselstrand och Hahne speciellt. De ser ut att vara på sitt livs bästa humör. Teorier? Har de möjligtvis bestämt sig för att bilda nytt? Om så är fallet så tror jag de kan få till en riktigt bra laguppställning faktiskt, som med lite tur skulle kunna fixa 4% spärren. Två invandringskritiska partier i riksdagen vore ju finemang.

Det vore finemang för SD-motståndare om SD-rösterna delades upp på två partier med massor med ont blod mellan. Rena drömläget, faktiskt
Citera
2015-04-12, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Du tror inte SD skulle samarbeta med ett sådant parti när det kommer till kritan? SD kan för fan tänka sig att samarbeta med V.

Jag tror att med allt ont blod så blir det nog lättare att jobba med V än med varandra, för SD och SDU kommer vara fiender som kannibaliserar på och saboterar för varann
Citera
2015-04-12, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackCade
Smäll upp byggfuttar på Gärdet för romer, papperslösa och alla andra som ej ha tak över huvudet. Enkelt och billigt. Varför har ingen annan tänkt på detta?

Hade även Stockholms kommun tvingats ta emot 15% av alla ID-lösa araber redan för 20 år sedan så hade vi inte haft nån massinvandring idag. Då hade vi haft Dansk politik idag. Vi lever i ett land där det inte är vinter förrän det snöar i Stockholm på journalisterna.

Var de riktiga rasisterna bor
https://www.youtube.com/watch?v=rL_s3XKIu5s
Citera
2015-04-12, 07:32
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Du spårar ur. Boendesegregationen är en ekonomisk fråga. Vem har pengar i Sverige? Svar: kapitalister och övre medelklass. Vilken etnicitet tillhör dessa? Svar: i huvudsak infödingarnas. Vilka bor i dyra bostadsområden i Stockholm? Svar: de som har kulor, vilket är rika infödingar.

Svårare är det inte. Utan den invandrande arbetar- och underklassen hade situationen sett ut som på 50-talet. Rika svenskar i innerstaden, fattiga svenskar i ytterområdena.

Jo det är svårare än så

Titta på USA, fattiga vita, fattiga latinos och fattiga svarta bor inte på samma ställen. Folk segregerar sig själva förutom efter ekonomiska linjer så även utefter etniska linjer. Och har alltid gjort det, det är mänsklig natur. Som ni kommunister alltid ignorerar. Det är förövrigt er utopistiska tro på människan som gör att era styren alltid slutar med massmord av de som inte lever upp till era orealistiska krav. .. då en viss procent av befolkningarna alltid kommer att följa sin inneboende natur, och därför i era samhällen betraktas som onda, klassförrädare etc, och följaktligen lämpliga för nackskott.
Det är precis som med nazisterna, ni fattar helt enkelt inte att massmorden som era statsbyggen alltid resulterar i, beror på dessa faktorer, som är inbyggda i er ideologi.

Om Kasselstrand så börjar jag jag nästan hoppas att han bildar ett nytt parti, Sverige behöver ett till nationalistiskt parti. Och tajmingen blir nog inte bättre än så här, medans fyrklövern fortfarande upprätthåller DÖ.
Jag vet förövrigt många borgare som drar sig för att stödja SD pga de är för lika socialdemokraterna i sin ekonomiska politiker. Jag tror det finns en tillräcklig marknad för ett invandringskritiskt mer borgligt parti. Vi får se, men verkar det efter uteslutningarna helt kört att återta partiet från den utskämda fyran, så bör de fundera noggrant på att bilda nytt.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-12 kl. 07:43.
Citera
2015-04-12, 07:49
Medlem
RickHunters avatar
Flertalet tjänstemän säger upp sig:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20612704.ab

Citat:
Mattias Karlsson säger till tidningen att det är "tråkigt" att Malmberg hoppar av.
– Men jag tycker att det är en överdriven känslomässig reaktion.
Partikällor uppger för tidningen att även andra tjänstemän nu överväger att hoppa av. Flera, som uttalar sig anonymt i tidningen, är starkt kritiska mot hur Karlsson och VU styr partiet.
Citera
2015-04-12, 08:01
Medlem
Joe Blows avatar
När skall ni fatta att Expo har lyckats i sitt uppsåt? Man är på god väg att krossa SD inifrån med hjälp av de nyttiga idioterna i ledningen. Det smärtar att skriva det men jag kan inte låta bli att bli imponerad av hur dom lyckats skapa fullständig kaos, misstro och falangbildning.
Citera
2015-04-12, 08:03
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackCade
1. Problemet med kommunism är de som ej vill vara kommunister. De som har andra politiska åsikter får inte ha detta utan de skall upplysas (hjärntvättning) om ej detta går så blir det nackskott. Det är bara att läsa sina historieböcker.

2. Om de som har rena fascistiska eller nazistisk åsikter och skapar ett parti, varsegoda för att göra en ökenvandring under 4% .

Ja om det hade varit fallet med de som är aktuella för uteslutningar nu, att de verkligen som Stalin-Karlsson påstår, hade haft sådana åsikter. Ja då hade en ökenvandring under 4% varit enda framtiden.

Men nu handlar det ju inte om det, utan utrensningarna beror på en maktstrid som riskerar att avlägsna stora mängder riktigt kompetent och vettigt folk från SD.
Personer som delar SDs åsikter men som stöttat en annan falang än fyran, dessa är dessutom SDar som verkar vara något mer borgligt sinnade än vänster-SDarna i toppen.

Skulle ett mer borgligt SD bildas för att täcka upp högerdelen av det poltiska spektrumet, som SD nu lämnar när de rör sig mot mitten, så skulle det i mina ögon ha goda möjligheter att ta sig över 4% spärren. Iallafall så länge de befintliga borgliga partierna är så dumma i huvudet som de är för tillfället.

Personligen hade jag börjat stödja ett sådant parti istället för SD i en handvändning. SD är för vänster i min smak, jag brukar beskriva SD som invandringskritiska sossar ideologiskt. Ett parti mer likt invandringskritiska gammelmoderater skulle behövas.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-12 kl. 08:23.
Citera
2015-04-12, 08:08
Medlem
Ifall Partiet överlever det här så kommer de som ger partiet liv vara Bieler, Gogmann och Ekeroth.

SionistDrönarna har genom alkisen Mattias, nörden Rickard och tönten Jimmie gått från att faktiskt vara något "alternativ" till att bli någon sjukligt performance konstverk över vad som händer när landet går under i blod och eld och sjuka slödder till individer försöker att "rädda" det.
Citera
2015-04-12, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Ja om det hade varit fallet med de som är aktuella för uteslutningar nu, att de verkligen som Stalin-Karlsson på står, hade haft sådana åsikter. Ja då hade en ökenvandring under 4% varit enda framtiden.

Men nu handlar det ju inte om det, utan utrensningarna beror på en maktstrid som riskerar att avlägsna stora mängder riktigt kompetent och vettigt folk från SD.
Personer som delar SDs åsikter men som stöttat en annan falang än fyran, dessa är dessutom SDar som verkar vara något mer borgligt sinnade än vänster-SDarna i toppen.

Skulle ett mer borgligt SD bildas för att täcka upp högerdelen av det poltiska spektrumet, som SD nu lämnar när de rör sig mot mitten, så skulle det i mina ögon ha goda möjligheter att ta sig över 4% spärren. Iallafall så länge de befintliga borgliga partierna är så dumma i huvudet som de är för tillfället.

Personligen hade jag börjat stödja ett sådant parti istället för SD i en handvändning. SD är för vänster i min smak, jag brukar beskriva SD som invandringskritiska sossar ideologiskt. Ett parti mer likt invandringskritiska gammelmoderater skulle behövas.

+1 var det enkla svaret. Men jag föredrar Vänster-SD. Det finns många klassiska socialdemokrater som börjat rösta på SD för att SAP ej levererat till de som trodde på SAP innan de blev pensionärer. De som föddes 1920 - 1940. Oj vad jag har hört från besvikna pensionärer som trott på SAP. Reinfeldth hjälpte inte till med anti pensionärs skatte idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in