Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Du är så pantad art du förtjänat ett eget parti. Sen kan F! och ni hovra runt 1-2%.
Det är fullt i tråden av bittra SD, kanske med dåliga erfarenheter och uteslutning bakom sig. Art de skulle representera genomsnittliga SD väljare- inte en chans.
Hej på dig också.
Men du, om vi beter oss lite vuxnare än du gjorde nyss, så var det en ganska lång post, vilken del var det du inte höll med om och blev så upprörd över?
Vad jag kan utläsa ur det lilla du skrev så verkar det till stor del vara potentialen ett nytt invandringskritiskt parti skulle ha som du inte håller med mig om.
Jag tror iallafall att ett sådant parti har chans att dra ihop 4-5% av rösterna utav en totalpott på ca 25-30% röster på invandringskritiska partier i nästa val.
SD skulle alltså troligen ändå kunna växa till 20-25% till nästa val om 3 år.
Vi rör oss mot en perfekt storm av totalkollaps av invandringspolitiken, debatten kommer att gå mycket hög närmaste 3 åren.
På grund av mittenvandringen och systemkollapsen som närmare sig, så har SD chansen att bli största partiet i Sverige, men om SD samtidigt som de vandrar mot mitten utesluter så stora delar av sin mer borgliga opposition inom partiet som de nu gör.
Så får de fan skylla sig själva, och räkna med att ett nytt parti bildas. Särskilt när Kasselstrand sitter på SDu-posten och därmed snabbt och lätt kan få igång en ny partistruktur. Hade de varit smartare så hade de fortsatt acceptera att det finns två falanger inom SD...