• 3
  • 4
2024-06-01, 08:35
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Gör dom?
Vet japaner älskar tofu, själv finner jag det rätt menlöst.
Men kalla nått som är tämligen smaklöst för äckligt skulle jag då aldrig göra.

Dock har jag ätit en del rätter med tofu, rätterna har väl varit goda, men säga jag ätit tofu vet jag inte och just för det är rätt smaklöst.

Rätt skum sak tofu, testat tillaga själv ett par ggr för evigheter sedan, men fanns det som menlöst så slutade.
Och de rätter jag ätit med tofu är av en japanska, de älskar tofu och har aldrig vågat fråga varför och pga jag fattar ingenting.
Det är liksom fakta som att solen är gul afrikaner älskar tofu och använder skiten i sin matlagning undrar bara varför? Varför denna hype?
Citera
2024-06-01, 11:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det är liksom fakta som att solen är gul afrikaner älskar tofu och använder skiten i sin matlagning undrar bara varför? Varför denna hype?
Finns ingen hype ens, och det är tråden i sig självt ett bevis för.

Dock inte hört talas om några afrikaner som använder tofu direkt, du får nog uppdatera dina kunskaper lite.
Citera
2024-06-01, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Finns ingen hype ens, och det är tråden i sig självt ett bevis för.

Dock inte hört talas om några afrikaner som använder tofu direkt, du får nog uppdatera dina kunskaper lite.
Du skulle kunna googla men väljer att tillrättavisa mig istället med felaktiga påståenden baserat på din egna lilla bubbla det är jättevanligt här i Sverige också med afrikaner och tofu dom älskar det av något skäl
Citat:
"Tofu is certainly an eastern Asian intervention but some how west Africans make them to suit their traditional palettes. These are also becoming increasingly popular as street food so here is my rendition on the recipe. Fresh tofu."
Citera
2024-06-01, 11:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Du skulle kunna googla men väljer att tillrättavisa mig istället med felaktiga påståenden baserat på din egna lilla bubbla det är jättevanligt här i Sverige också med afrikaner och tofu dom älskar det av något skäl
Vilka afrikaner?
Kontinenten är bara 30 221 532 km² stor och en satans massa länder, och nej, jag har inte direkt stött på detta i afrikansk mat jag gjort, och jag gjort en del länders mat från Afrika.

Och samtidigt, så får väl de älska tofu, personligen tycker jag det är en rätt menlös ingrediens.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in