Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-06, 00:40
  #1
Medlem
InteLagoms avatar
Betan släpptes den 30e mars och efter ha studerat det på twitch inser jag att det kommer blir riktigt mycket roligare än vad Hots någonsin varit. De största skillnaderna förutom de olika ny uniteserna är just ekonominhanteringen som kommer bli annorlunda. I och med Legacy of the void kommer spelaren att börja med 12 stycken arbetare vilket gör att man kommer in i ett högt tempo direkt i början. Efter som varannan mineral endast innehåller hälften av vad det brukade göra tvingas spelaren också att expandera mycket snabbare. Det verkar vara ett helt nytt flow.

För övrigt har Blizzard meddelat att det går att köpa spelet utan att ha de två tidigare, vilket troligen gör att det blir mer lättsålt. Nu får vi hoppas att spelare som Grubby, Idra och de andra legenderna kommer tillbaka och livar upp en just nu sydkoreansk dominerad scen.

Vad har ni andra för åsikter om det här spelet? Kommer det bli så kul som det verkar?
Citera
2015-04-06, 01:24
  #2
Medlem
Mattsson69s avatar
jag kollar på oftast på matcherna, och ser fram emot att se nya strategier och taktiker.

Rushar/combos ect.

Ser ut som protos fick mest skit och terran/zerg helt ok saker.

Att dom tar tillbaka lurkers är ju bara så jävla trevligt
Citera
2015-04-06, 11:41
  #3
Medlem
4-Gotts avatar
Funderade på att starta en tråd igår om detta men iom att den nuvarande SC2 tråden är död och så få människor i Sverige verkar ha nyckeln så gjorde jag det ej

Jag hade den microskåpiska turen att få betan. Den är helt underbar på alla sätt och vis. Jag kommer blogga om mina spelupplevelser på Trollpick.se
Citera
2015-04-20, 22:50
  #4
Medlem
TrialEnds avatar
Spännande detta!

Köpte HOTS men fastnade inte för det så mycket. Hoppas LOTV blir roligare
Citera
2015-06-13, 20:20
  #5
Medlem
Fick ett mail om att jag har fått tillgång till betan igår =)
Kan däremot inte få igång det, har installerat om SC2 med länken som var i mailet och under mitt B.net konto står det att det är tillgängligt.
Men när jag startar upp spelet så finns inte LOTV som alternativ.
Någon som har någon idé vad det kan vara?
Citera
2015-11-09, 16:31
  #6
Medlem
Perfectscores avatar
Är det inatt som dom släpper den senaste expansionen?
Citera
2015-11-09, 17:13
  #7
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Är det inatt som dom släpper den senaste expansionen?

Fan verkar nästan så, är sugen på kampanjen som fan. Något som varit helt underbart i SC2, tyvärr så suger jag i online så blir bara att jag lirar igenom kampanjen.
Citera
2015-11-10, 08:45
  #8
Medlem
Medves avatar
Köpte collectors edtion. Ser fram emot kampanjen. Resten skiter jag.

Det jag undrar är ,fick en kod för betan. Men den koden är den samma för det färdiga spelet eller blir man tvungen att skriva in en ny?
Citera
2015-11-10, 09:01
  #9
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag hoppas multiplayer får sköna dynamics. Spelade varje säsong i WoL men HotS förstörde allt tycker jag.

PS.
Jag är MYCKET BESVIKEN att zerg aldrig fick "Defiler" från Sc1. Inte ens i kampanj.
Citera
2015-11-10, 17:56
  #10
Medlem
EliasAlucards avatar
Har precis aktiverat LotV Collector's Edition, bra skit, ser fram emot att kicka ass idag. Dock måste jag erkänna att det såg jävligt fuskigt ut med Zerg på Blizzcon:

StarCraft II: Legacy of the Void Show Matches – European Road to BlizzCon 2015:
https://www.youtube.com/watch?v=BsIi0R5G15Y

Att Zerg kan suga in Tor, tanks osv med tentaklerna, det är totalt fusk, och jag kommer nog hålla mig till Heart of the Swarm i multiplayer i rent protestsyfte.
Citera
2015-11-10, 21:50
  #11
Moderator
^Eazs avatar
Måste säga att Blizzard gjort en sak djävligt rätt här.

Köpte spelet via G2P, skrev in nyckeln och förväntade mig en lång download (sitter i Irland som inte direkt är känt för sina nedladdningshastigheter), men nej, de har patchat för LotV innan jag ens köpte det, så efter att nyckeln skrevs in, jag startade spelet så var kampanjen där.

Det ger pluspoäng i min bok.

Endast kört första uppdraget i prologen, men tyvärr känner jag inte för RTS idag (alldeles för sliten efter jobbet så orkar inte hålla på med micro-management) så hoppade ut efter det, men som sagt, det ger pluspoäng när det blir så enkelt.
Citera
2015-11-11, 00:13
  #12
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har precis aktiverat LotV Collector's Edition, bra skit, ser fram emot att kicka ass idag. Dock måste jag erkänna att det såg jävligt fuskigt ut med Zerg på Blizzcon:

StarCraft II: Legacy of the Void Show Matches – European Road to BlizzCon 2015:
https://www.youtube.com/watch?v=BsIi0R5G15Y

Att Zerg kan suga in Tor, tanks osv med tentaklerna, det är totalt fusk, och jag kommer nog hålla mig till Heart of the Swarm i multiplayer i rent protestsyfte.

Det kan man göra i HoTS också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback