2015-11-11, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan verkar nästan så, är sugen på kampanjen som fan. Något som varit helt underbart i SC2, tyvärr så suger jag i online så blir bara att jag lirar igenom kampanjen.
Men är du dålig på online så kommer du ju att få spela mot andra som också är dåliga. Laddersystemet är ju självjusterande. Bara ut och spela.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Att Zerg kan suga in Tor, tanks osv med tentaklerna, det är totalt fusk, och jag kommer nog hålla mig till Heart of the Swarm i multiplayer i rent protestsyfte.

Syftar du på vipers kan göra en abduct så är det inget nytt för lotv
Senast redigerad av wabbit 2015-11-11 kl. 08:04.
Citera
2015-11-11, 10:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Men är du dålig på online så kommer du ju att få spela mot andra som också är dåliga. Laddersystemet är ju självjusterande. Bara ut och spela.

Problemet för mig är att jag har svårt att spela något sånt här casual och jag vet att jag aldrig kommer bli tillräckligt bra, e.g. jag kommer aldrig lära mig exakt build order, hur man kontrar specifika enheter eller micro manage trupper och då får jag heller ingen lust att lira online.

Däremot gillar jag att kolla på pro's när de lirar och är fascinerad över t.ex MarineKings micromanagement av sina trupper, hur de byter strategier midgame osv.
Citera
2015-11-11, 10:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Problemet för mig är att jag har svårt att spela något sånt här casual och jag vet att jag aldrig kommer bli tillräckligt bra, e.g. jag kommer aldrig lära mig exakt build order, hur man kontrar specifika enheter eller micro manage trupper och då får jag heller ingen lust att lira online.

Däremot gillar jag att kolla på pro's när de lirar och är fascinerad över t.ex MarineKings micromanagement av sina trupper, hur de byter strategier midgame osv.

Tycker faktiskt precis samma som dig! Lirade en jäkla massa 1v1 i WoL och höll mig i diamond, men det är rätt så påfrestande faktiskt. Vill man slappna av och slölira lite är det kanske inte optimalt. Jag kan rekommendera online team battles, typ 4vs4. Då behöver man inte tänka så mycket, mest latcha omkring och bygga units. Lite mer avkopplande.
Citera
2015-11-11, 11:00
Medlem
Citat:

Du lider också av så kallad ladder anxiety, om jag förstår dig. Känner själv av det, eller kände när jag fortfarande spelade starcraft. man ställer för höga krav på sig själv att allting ska gå perfekt. gäller att kunna slappna av och bara ha kul, och skita i om man förlorar eller spelar som en fullständig noob.
Citera
2015-11-11, 11:03
Medlem
Sagspans avatar
Jävlar vad de snyggat till grafiken, kör 1080p Ultra på allt och 120hz vsync
Citera
2015-11-11, 12:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tycker faktiskt precis samma som dig! Lirade en jäkla massa 1v1 i WoL och höll mig i diamond, men det är rätt så påfrestande faktiskt. Vill man slappna av och slölira lite är det kanske inte optimalt. Jag kan rekommendera online team battles, typ 4vs4. Då behöver man inte tänka så mycket, mest latcha omkring och bygga units. Lite mer avkopplande.

Hm, kanske får testa på en 4v4.

Citat:
Ursprungligen postat av hypokrit
Du lider också av så kallad ladder anxiety, om jag förstår dig. Känner själv av det, eller kände när jag fortfarande spelade starcraft. man ställer för höga krav på sig själv att allting ska gå perfekt. gäller att kunna slappna av och bara ha kul, och skita i om man förlorar eller spelar som en fullständig noob.

Ladder Anxiety, perfekt ord faktiskt.

Dock ska det sägas att det är inget jag "lider" av utan jag älskar verkligen storyn och single player kampanjen och det är egentligen därför jag köper SC2.

Ser fram emot att sätta mig och lira lite i afton.
Citera
2015-11-11, 18:01
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Det kan man göra i HoTS också.
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Syftar du på vipers kan göra en abduct så är det inget nytt för lotv
Okej, inget jag direkt märkt av faktiskt, trots att jag spelat ett par hundra onlinematcher i Heart of the Swarm.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagspan
Jävlar vad de snyggat till grafiken, kör 1080p Ultra på allt och 120hz vsync
Det har helt klart blivit lite snyggare nu, nästan så att jag behöver köra CrossFire snart, då mitt gamla grafikkort har problem att rendera lite grafik här och där när det blir lite väl mycket enheter (kör på ultra/extreme dock).

Citat:
Hm, kanske får testa på en 4v4.
Gör det, det är faktiskt roligast. Gäller dock att det är bra team work och att blöda för gänget (typ när någon blir attackerad måste man hålla ihop). På senare tid har jag märkt av många oseriösa som quittade efter en sekund, vilket har sabbat många matcher.

Citat:
Ladder Anxiety, perfekt ord faktiskt.

Dock ska det sägas att det är inget jag "lider" av utan jag älskar verkligen storyn och single player kampanjen och det är egentligen därför jag köper SC2.

Ser fram emot att sätta mig och lira lite i afton.
StarCraft II har grymt bra handling och riktigt kul single player campaign, men online är faktiskt minst lika skoj.
Citera
2015-11-12, 00:04
Medlem
Ipwnualls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
StarCraft II har grymt bra handling och riktigt kul single player campaign, men online är faktiskt minst lika skoj.
Jag hoppas verkligen inte att du pratar om lotv då jag själv blev så fruktansvärt besviken på kampanjen... Kändes innehållslös och stressad.
Citera
2015-11-12, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwnuall
Jag hoppas verkligen inte att du pratar om lotv då jag själv blev så fruktansvärt besviken på kampanjen... Kändes innehållslös och stressad.
Agree, kampanjerna känns så jäkla sega och handlar allt som oftast om att enbart bygga en stor armé och sen checka av alla saker man ska göra/hitta.
Citera
2015-11-12, 13:16
Medlem
Caffreys avatar
Kampanjen känns riktigt bra den här gången!
Kör på brutal och det känns enklare än HoTS men ändå helt okej.
Citera
2015-11-12, 18:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwnuall
Personligen gillade jag Wings of Liberty kampanjen, och visst, Heart of the Swarm kampanjen var inte lika bra, men den var bra den också. Har bara spelat några uppdrag på Legacy of the Void kampanjen, men den verkar bra hittills. Anspelar helt klart mycket på tribalism, klansekterism och nationalism, fast i mindre raskontroversiellt format eftersom det handlar om utomjordingar. Ingen kan väl påstå att HotS och LotV introsekvenserna är allt annat än välgjorda och actionfyllda?

StarCraft II: Heart of the Swarm Opening Cinematic:
https://www.youtube.com/watch?v=MVbeoSPqRs4

StarCraft II: Legacy of the Void Opening Cinematic:
https://www.youtube.com/watch?v=M_XwzBMTJaM

^^ Jämför med WoL som var rätt jävla cool och badass (och bra, framförallt i förhållande till plot-twisten på slutet), men inte lika actionfylld:

StarCraft II: Wings of Liberty - Teaser Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=VSGmPpidDvo

Personligen tycker jag att det är de cinematiska sekvenserna som gör StarCraft II så jävla bra: som att kolla på en riktigt bra film, och få spela igenom handlingen samtidigt. Sen att det av antropocentriska skäl inte är lika kul att spela med genetiskt och teknologiskt avancerade aliens som det är att spela med terraformerande rymdkoloniserande framtidsmänniskor, det är en annan femma.

En sak dock som är bra med LotV är att det inte tar 10 minuter att bygga upp en stridsduglig armé numera, utan de har snabbat upp det hela en aning i och med att man börjar med fler SCVs, har inte kört zerg och protoss än, men detta är helt klart välkommet då man alltid laggade efter med terran när zerg gjorde zerg rush tidigare, nu är man helt klart mer stridsredo med terran.
Senast redigerad av EliasAlucard 2015-11-12 kl. 18:12.
Citera
2015-11-13, 07:51
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

Precis samma sak för mig med! Förr både raidade jag i WoW och nötte 1v1. Kört endel 4v4 dom senaste åren och det kan va avslappnande. Problemet där är att jag tillslut tröttnar o blir förbannad för folk spelar så fruktansvärt dåligt och inte kan prata ihop en gemensam strat utan alla kör sitt eget race
Så spelar man Diablo eller WoW ett tag, sen ger man sig på SC igen, oändlig cirkel
Men kampanjen nu är riktigt kul! Älskar lore!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in