Åhh, vilken värmande tråd
Det är inte bara jag som hatar "moderna" caféer med NRJ-musik svinhögt och kala väggar i betong och rostfritt som framkallar tinnitus. Dessutom serveras knappt svart kaffe, personalen tittar på en som om man vore ett ufo när man ber om en kopp svart kaffe. Vill man dessutom ha det i en kopp med öra att hålla i ringer de psykakuten. Vem i helvete kom på att vuxna människor vill dricka sitt kaffe i höga dricksglas och med en halv liter mjölk? Dessutom skall vällingen produceras i ett enormt åbäke som låter som ett startande jetplan.
Ännu värre blir det när man vill dricka en kopp té. De enda smakerna som finns låter som de vore direkt hämtade ur en produktkatalog för Wunderbaums. Givetvis serveras téet i dricksglas som man bränner fingrarna på. Vad hände med företeelsen "Tekopp"?
Vill man ha något att tugga på finns knappt en vanlig bulle, men däremot sallad! Får jag inte knulla som en kanin tänker jag fan inte äta som en heller. Basta.
Låt manliga hårfrisörer och stockholmare gå på dylika etablissemang, men ge fan i att degenerera mina caféer med er avskyvärda kultur.