2006-03-12, 17:43
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Visste du vad du trampade in i med detta inlägg?

Förklara.
Citera
2006-03-12, 18:32
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Förklara.
http://www.flashback.org/showthread...6rg%E5st%E5rta
Citera
2006-03-12, 18:36
Medlem
pentrys avatar
Citat:
http://www.flashback.org/showthread...6rg%E5st%E5rta

Ja just det. Plottrade ner något i den tråden också om smårgåstårtans ursprungsstad. Finns ju inte så jävla mycket mer att komma med gällande Östersund.....
Citera
2006-03-12, 18:41
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Ja just det. Plottrade ner något i den tråden också om smårgåstårtans ursprungsstad. Finns ju inte så jävla mycket mer att komma med gällande Östersund.....
Men kul kuriosa att känna till denna tårtas ursprung. jag lovar att besöka Wedemarks när/om jag kommer till Östersund och banne mig beställa in en bit smörgåstårta! (Om den kommer utan skinka vill säga)
Citera
2006-03-12, 19:01
Medlem
Hårbolls avatar
Åhh, vilken värmande tråd

Det är inte bara jag som hatar "moderna" caféer med NRJ-musik svinhögt och kala väggar i betong och rostfritt som framkallar tinnitus. Dessutom serveras knappt svart kaffe, personalen tittar på en som om man vore ett ufo när man ber om en kopp svart kaffe. Vill man dessutom ha det i en kopp med öra att hålla i ringer de psykakuten. Vem i helvete kom på att vuxna människor vill dricka sitt kaffe i höga dricksglas och med en halv liter mjölk? Dessutom skall vällingen produceras i ett enormt åbäke som låter som ett startande jetplan.

Ännu värre blir det när man vill dricka en kopp té. De enda smakerna som finns låter som de vore direkt hämtade ur en produktkatalog för Wunderbaums. Givetvis serveras téet i dricksglas som man bränner fingrarna på. Vad hände med företeelsen "Tekopp"?

Vill man ha något att tugga på finns knappt en vanlig bulle, men däremot sallad! Får jag inte knulla som en kanin tänker jag fan inte äta som en heller. Basta.

Låt manliga hårfrisörer och stockholmare gå på dylika etablissemang, men ge fan i att degenerera mina caféer med er avskyvärda kultur.
Citera
2006-03-12, 19:10
Medlem
Mr Wrongs avatar
Jag vet inte om det har nämnts, men Pallas i Sundsvall borde kanske falla er på läppen om ni har vägarna förbi. Man har kvar den gamla inredningen från 50-talet vilket ger en rätt trevlig nostalgtstämning.
Citera
2006-03-12, 19:16
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Åhh, vilken värmande tråd

Det är inte bara jag som hatar "moderna" caféer med NRJ-musik svinhögt och kala väggar i betong och rostfritt som framkallar tinnitus. Dessutom serveras knappt svart kaffe, personalen tittar på en som om man vore ett ufo när man ber om en kopp svart kaffe. Vill man dessutom ha det i en kopp med öra att hålla i ringer de psykakuten. Vem i helvete kom på att vuxna människor vill dricka sitt kaffe i höga dricksglas och med en halv liter mjölk? Dessutom skall vällingen produceras i ett enormt åbäke som låter som ett startande jetplan.

Ännu värre blir det när man vill dricka en kopp té. De enda smakerna som finns låter som de vore direkt hämtade ur en produktkatalog för Wunderbaums. Givetvis serveras téet i dricksglas som man bränner fingrarna på. Vad hände med företeelsen "Tekopp"?

Vill man ha något att tugga på finns knappt en vanlig bulle, men däremot sallad! Får jag inte knulla som en kanin tänker jag fan inte äta som en heller. Basta.

Låt manliga hårfrisörer och stockholmare gå på dylika etablissemang, men ge fan i att degenerera mina caféer med er avskyvärda kultur.
*Tindrar* Du och jag Hårboll, du och jag....
Citera
2006-03-12, 19:19
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
*Tindrar* Du och jag Hårboll, du och jag....
PM:a nakenbilder och en förteckning på ditt téförråd så får vi se...
Citera
2006-03-13, 13:16
Moderator
Amirons avatar
Det finns inget mysigare än att sätta sig på ett riktigt kondis.

Tyvärr så finns det inget riktigt kondis på orten där jag bor, men däremot ett värdshus som är mysigt att besöka. nybakade wienerbröd och en kopp svart kaffe. *mums* Ägaren bakar alla kakor och bullar själv, så det är inge j-a fejk här inte.
INredningen är från 60-70 någongång det känns riktigt bra att sätta sig i en av stolarna och dricka kaffe på bit.
Citera
2006-03-15, 15:39
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
PM:a nakenbilder och en förteckning på ditt téförråd så får vi se...
Inga kläder, mycket té! Men ingen kamera
(Om farbror följer med upp i skogen ska farbror få se på kaniner)

OnT: Vid Brommaplan finns ett café som uppfyller en hel del av baskraven. Det negativa är att det är litet OCH ljust, inget för oss ljusskygga individer som vill sitta ostörda och smygsunka litet.
Citera
2006-03-15, 22:03
Medlem
jakersnelhests avatar
Bruce Wayne: Var ligger Kuriosa? Det har jag missat och ändå har jag besökt de flesta kafeerna i Nrkpg.

Några jag kan tipsa om är:
-Café Safari i Kiruna; ett stort gammalt boningshus (tidigt 1900-tal) som är omgjort och väldigt mysigt inrett till cafe. Åker du så långt upp besök Safari! Finns annat än Latte och morotskaka.. Även om Fjällatten kan rekommenderas varmt!

-Café Silverkoppen i Arjeplog; Åk dit om du blir verkligt fikasugen i Arjeplog. Inte alls stort (ett rum med tre-fyra bord) men väldigt mysigt när det är kallt ute att ta en kopp kaffe och en kanelbulle i en lugn atmosfär, det är skillnad på kaffe hemme och kaffe på fik. Ligger i samma hus som en fiskebutik, kan låta avskräckande men det duger som fik

-Fräcka Frökens frestelser i Norrköping; Nattöppet på fredag/lördag (01:00) och öppet till 23 på söndagar och till 22 på vardagar har jag för mig. Perfekt att sitta å fika en helkväll där. På kvällarna är det nästan helt nersläckt och i princip enbart levande ljus därinne. Tillsammans med inredningen i ek och läder blir det väldigt mysigt, även fast det är vitkalkade väggar ^^ Finns det mesta i fikaväg där plus en del maträtter och - de har fullständige rättigheter.
Citera
2023-10-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det finns inget mysigare än att sätta sig på ett riktigt kondis.

Tyvärr så finns det inget riktigt kondis på orten där jag bor, men däremot ett värdshus som är mysigt att besöka. nybakade wienerbröd och en kopp svart kaffe. *mums* Ägaren bakar alla kakor och bullar själv, så det är inge j-a fejk här inte.
INredningen är från 60-70 någongång det känns riktigt bra att sätta sig i en av stolarna och dricka kaffe på bit.

Jag trodde inte muslimer kunde vara bögar? Är inte det emot din religion? Mysigt kondis.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in