2015-04-06, 08:13
Bannlyst
Det är ju bara bra att krukväxterna hindrar oss från asen.
2015-04-06, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Ja, tiggarna har det säkert jättebra och är stenrika. Det fattar ju vem som helst att de är miljardärer som sitter på våra gator och bor i husvagnar eller i plåtskjul. Det skulle jag också gjort om jag hade så mycket pengar.

Vilken snedvriden bild du har av verkligheten. Jag har läst många dokumentärer om romernas situation i världen.

Kan rekommendera P3 dokumentär "Jönköpings kravallerna". Det handlar om tattare och romer. Både svenska romer och romer från Rumänien och andra ställen. Kan rekommendera er att läsa på lite mer på detta ämne då många av er drar fördomar på fördomar.

Denna tråd är för övrigt hemsk att läsa. Så mycket hat mot en människogrupp som diskrimineras över hela världen. SLUT CITAT

Får jag rekommendera en googling på "Gypsy houses romania" så kan du se vilka fruktansvärda bostadsförhållanden zigenarbossarna har i sitt hemland...
Senast redigerad av Kallas 2015-04-06 kl. 08:31. Anledning: Flyttat text
2015-04-06, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Ja, tiggarna har det säkert jättebra och är stenrika. Det fattar ju vem som helst att de är miljardärer som sitter på våra gator och bor i husvagnar eller i plåtskjul. Det skulle jag också gjort om jag hade så mycket pengar.

Vilken snedvriden bild du har av verkligheten. Jag har läst många dokumentärer om romernas situation i världen.

Kan rekommendera P3 dokumentär "Jönköpings kravallerna". Det handlar om tattare och romer. Både svenska romer och romer från Rumänien och andra ställen. Kan rekommendera er att läsa på lite mer på detta ämne då många av er drar fördomar på fördomar.

Denna tråd är för övrigt hemsk att läsa. Så mycket hat mot en människogrupp som diskrimineras över hela världen.

Får jag rekommendera en googling på "Gypsy houses romania" så kan du se vilka fruktansvärda bostadsförhållanden zigenarbossarna har i sitt hemland...

Alla människor gör ett val varje dag som påverkar andra människors liv.
Även du MilanPera, alla presenter, godis, Iphones mm som du köper om du avstod kunde dessa pengar ha hjälpt någon hjälpbehövande någonstans i världen.

Så länge du inte ger bort allt du har som en buddistisk munk

Så du är inte bättre än oss som vill stoppa tiggeriet, bara aningen mindre sämre.
2015-04-06, 08:28
Medlem
För några år sedan var det stora protester från de synskadade när s.k. trottoarpratare ställdes utanför affärerna p.g.a. snubbelrisken om man inte såg så bra. I min stad fick man inte ställa dom på annat sätt än parallellt med och ända intill husväggen. När det gäller tiggare som breder ut sig över mer än halva trottoarerna har jag inte hört några sådana argument (i alla fall inte i tidningar). Men, men... Dom synskadade har väl helt plötsligt fått bättre syn eftersom snubbelrisken inte längre verkar existera...
2015-04-06, 08:29
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag står helt och hållet på butikens sida! Tänk om man bara hade kunnat få slippa dessa tiggare utanför matbutiken där man bor.

Det är väl bara att sluta ge pengar? Jag ger inte en krona. Vilka är det som ger?
2015-04-06, 08:31
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Nej, dom bor i husvagnar och skjul därför att det är billigt. Mer pengar till orcbossarna där hemma som i sin tur går till riktiga hus av förstaklass. Sponsrade av våra stolta och godhjärtade medelålderskvinnor* från Sverige.

9/10 jag ser slösa bort pengar på tiggare/zigenare är medelålderskvinnor.

Ja det stämmer, medelålders och lite äldre än så.
2015-04-06, 08:38
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det är väl bara att sluta ge pengar? Jag ger inte en krona. Vilka är det som ger?
Det är idioter som ger pengar till tiggare!
Om ingen gav hade vi sluppit tiggarplågan på några dagar. Nu käns det dock som fler börjar fatta och förhoppningsvis landar det i ett förbud liknade våra grannländer. Då får zigernarna pallra sig härifrån.
2015-04-06, 09:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det är idioter som ger pengar till tiggare!
Om ingen gav hade vi sluppit tiggarplågan på några dagar. Nu käns det dock som fler börjar fatta och förhoppningsvis landar det i ett förbud liknade våra grannländer. Då får zigernarna pallra sig härifrån.

Man avskaffar inte fattigdom genom att folk slutar skänka pengar.

Häpp

Problemet sitter i att deras hemland fått massa miljarder av EU men skiter i de fattiga romerna och därför kommer de hit.

"Mellan 2007-2013 avsatte EU 184 miljarder kronor till Rumäniens utveckling, varav 32 var menade att gå utbildning och sociala insatser åt fattiga."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20205987.ab
2015-04-06, 09:19
Medlem
Sunimods avatar
32 Miljarder till Rumäniens fattiga

Växlat till tiokronorsmynt och om man lägger dem med platta sidan mot varandra så räcker det 6 gånger avståndet mellan Stockholm till Rumänien.

Jämfört med vad de lyckas få här så har deras hemland redan fått pengar så de borde kunna få ett drägligt liv hemma.
2015-04-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Man avskaffar inte fattigdom genom att folk slutar skänka pengar.

Häpp

Problemet sitter i att deras hemland fått massa miljarder av EU men skiter i de fattiga romerna och därför kommer de hit.

"Mellan 2007-2013 avsatte EU 184 miljarder kronor till Rumäniens utveckling, varav 32 var menade att gå utbildning och sociala insatser åt fattiga."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20205987.ab

Eftersom du tillhör dom som tror att deras hemland skiter i dom rekommenderas jag denna länk till hotell paradiset. En dokumentär om var Rumänien försökt göra. http://youtu.be/aHpYRgflzo8
2015-04-06, 09:27
Medlem
Med ideologin att världen tillhör oss alla så borde staten se till att tiggarna får bostad (lägre klass) och jobb (skräpplockare ex.vis). Så slipper man kanske dessa tiggare. Dessa pengar kan tas från allt annat skräp som staten lägger ner pengar på såsom attraktionen Storsjöodjuret som tatt flera miljoner. Sånt jävla skit slöseri!!! PINSAMT Sverige!

Personligen skrattade jag när jag läste artikeln om Maja och hennes agg. Jag avskyr att tiggarna sitter precis vid entrén till tunnelbanestationer samt matbutiker etc. Jag ger dom aldrig pengar då de inte gör ett skit för att förtjäna dom (sad but true!).
2015-04-06, 09:30
Medlem
En eloge till Ica handlaren som hittade en väg genom pk-minfältet som inte ens politiker/polis kan lösa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in