Citat:
Ursprungligen postat av
Kallas
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Ja, tiggarna har det säkert jättebra och är stenrika. Det fattar ju vem som helst att de är miljardärer som sitter på våra gator och bor i husvagnar eller i plåtskjul. Det skulle jag också gjort om jag hade så mycket pengar.
Vilken snedvriden bild du har av verkligheten. Jag har läst många dokumentärer om romernas situation i världen.
Kan rekommendera P3 dokumentär "Jönköpings kravallerna". Det handlar om tattare och romer. Både svenska romer och romer från Rumänien och andra ställen. Kan rekommendera er att läsa på lite mer på detta ämne då många av er drar fördomar på fördomar.
Denna tråd är för övrigt hemsk att läsa. Så mycket hat mot en människogrupp som diskrimineras över hela världen.
Får jag rekommendera en googling på "Gypsy houses romania" så kan du se vilka fruktansvärda bostadsförhållanden zigenarbossarna har i sitt hemland...
Alla människor gör ett val varje dag som påverkar andra människors liv.
Även du MilanPera, alla presenter, godis, Iphones mm som du köper om du avstod kunde dessa pengar ha hjälpt någon hjälpbehövande någonstans i världen.
Så länge du inte ger bort allt du har som en buddistisk munk
Så du är inte bättre än oss som vill stoppa tiggeriet, bara aningen mindre sämre.