2015-04-05, 17:31
Medlem
heiss avatar
Aftonbladet ger ica-butiken god pr.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Hade varit trevligt med palmer där jag också handlar.
Väldigt otrevligt med tiggare utanför butiken och funderar faktiskt på att bojkotta enbart på grund av att folk sitter och tigger.
Känner du till en matbutik utan tiggare utanför?
2015-04-05, 17:31
Medlem
Arkiaters avatar
Butiksägarna har idag inget lagligt stöd att agera direkt mot tiggarna, om de inte stör ordningen.
Länk nedan till en intressant artikel ur "Livsviktigt" som lite mera utförligt belyser de aktuella juridiska läget.
http://www.livsmedelshandlarna.se/livsmedelshandlarna_media/dokumentarkiv/livsviktigt/livsviktigt_nr_6_2014_tiggeri.pdf
2015-04-05, 17:40
Medlem
TokyoBarns avatar
Den där jävla Maja kan väl ha dom 2 tiggarna som inneboende istället så dom slipper sitta där ute och frysa i värmen, trött på att se dom här tiggarna överallt, systembolaget, lidl, citygross osvosv. Jag gillar gatumusikanter, men inte dessa.
2015-04-05, 17:40
Medlem
WSEs avatar
Får folk sätta sig utanför Majas dörr utan att bli besvärade? Varför kan inte ICA-handlare få ha sin ingång ifred om de vill. När blev det självklart att trottoaren är till för att sitta på.
2015-04-05, 17:42
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Anar att butiksägaren inte samtycker med tiggeriet och har agerat helt rätt utifrån situationen, han borde ses som en lokalhjälte. Vi behöver fler som honom och färre som Maja.

Jag håller med, Det är förjävligt att man ska tvingas hjälpa tiggarna.
Brukar handla på 2 olika Willys som ligger lika långt ifrån där jag bor, Skulle en av dom se till att tiggarna utanför försvinner skulle det vara givet vilken jag endast handlar hos.

Maja och likasinnade får respektera att vi är många som absolut inte vill hjälpa tiggarna på något sätt utan helst ser att dom åker tillbaka till Rumänien.
Senast redigerad av svengöran 2015-04-05 kl. 17:47.
2015-04-05, 17:42
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Enligt användaren Chantre, i papperskorgad tråd, är Maja en journalist på SR. Det handlar tydligen om något sorts inavlat journalistprojekt för att framstå som god och locka fram lite "näthat":

Den här Maja verkar vara journalist på SR Kaliber.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5123402

http://www.expressen.se/nyheter/hur-...-och-varsolen/

Citat:

Maja Lagercrantz, 35, journalist, Hammarby sjöstad

Tråd: (FB) Maja chockas av att butiksägaren hellre vill ha blommor än zigenare utanför sin port.

Inlägg #34

Såklart! En SR-journalist. Förmodligen en planerad aktion utförd på betald arbetstid. Låtsasjournalism i nära sammarbete mellan SR och slaskpressen. Fy fan!
2015-04-05, 17:43
Medlem
thewellovedones avatar
Jag står helt och hållet på butikens sida! Tänk om man bara hade kunnat få slippa dessa tiggare utanför matbutiken där man bor.
2015-04-05, 17:46
Medlem
dontbeaheros avatar
Aftonbladet kör samma smörja, men kopplar det ihop med stålbågar som sätts upp på centralstationen för att förhindra att EU-migranter sover där, vilket inte är samma sak.
Men vinklingen är tydlig.
Senast redigerad av dontbeahero 2015-04-05 kl. 17:48.
2015-04-05, 17:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Såklart! En SR-journalist. Förmodligen en planerad aktion utförd på betald arbetstid. Låtsasjournalism i nära sammarbete mellan SR och slaskpressen. Fy fan!
Det är vår moderna svenska journalistik. Så äckligt att man nästan kräks.
2015-04-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Aftonbladet ger ica-butiken god pr.

Känner du till en matbutik utan tiggare utanför?
Spel o tobak i lillhärdal har ingen :@ ännu
2015-04-05, 17:55
Medlem
Klappars avatar
Tiggarna kan väl flytta på krukväxterna så blir problemet löst. Växterna syns fortfarande och tiggarna får en finare plats att sitta på.
2015-04-05, 17:58
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Tiggarna kan väl flytta på krukväxterna så blir problemet löst. Växterna syns fortfarande och tiggarna får en finare plats att sitta på.
Det borde väl gå under egenmäktigt förfarande och därmed brottsligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in