2016-01-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Givetvis. Din halvbrorsa som för 15 år sedan var bajare och Leksandsfan (numera Djurgården) säger självklart allt om dessa "supportrar"

Finns ju faktiskt en bild som spridits på sociala medier, en tjej som håller på bajen och en Leksing ,säkert ett par men ändå .
Senaste matchen sa en " ja det är några bajare " på plats ikväll ändå.
Verkar ha gått på sociala medier ett tag, jag har missat helt :P
Citera
2016-01-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Finns ju faktiskt en bild som spridits på sociala medier, en tjej som håller på bajen och en Leksing ,säkert ett par men ändå .
Senaste matchen sa en " ja det är några bajare " på plats ikväll ändå.
Verkar ha gått på sociala medier ett tag, jag har missat helt :P

Sen har vi ju denna filur också... urtypen för Leksand/Bajen-supporter.

https://www.youtube.com/watch?v=sTEjjhnpGbg
Citera
2016-01-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Sen har vi ju denna filur också... urtypen för Leksand/Bajen-supporter.

https://www.youtube.com/watch?v=sTEjjhnpGbg

Identitetskris
Jobbigt utan eget hockeylag.
Citera
2016-01-28, 16:45
Medlem
Känns ju ganska självklart varför Leksand har många fans, ovh det är ju att många känner samhörighet, skattebetalarna har hu varit med och finansierat laget, betalat ut löner och bidragit till en hel del nyförvärv, så det är inte så konstigt att dom skattebetalare som inte håller på något lag börjar hålla på Leksand, så uttrycket folkets lag stämmer ju ganska bra
Citera
2016-01-28, 18:56
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salt-Peppar
Känns ju ganska självklart varför Leksand har många fans, ovh det är ju att många känner samhörighet, skattebetalarna har hu varit med och finansierat laget, betalat ut löner och bidragit till en hel del nyförvärv, så det är inte så konstigt att dom skattebetalare som inte håller på något lag börjar hålla på Leksand, så uttrycket folkets lag stämmer ju ganska bra

Pengarna som LIF fått när de inte kunnat räkna kommer från Leksands kommun och är alltså från kommunalskatten, att staten skulle gått in och betalat för ett lokalt idrottslag är föga troligt. Jag som icke-leksing har alltså inte betalat ett öre för LIFs fortsatta levnad.
Citera
2016-01-28, 21:42
Medlem
Många fans förresten???
Gnaget "som aldrig har någon publik på sina matcher" har ett bättre hemmasnitt. 4461 mot "Hela Sveriges lag" som har 4196. På kvällens match mot Almtuna orkade inte publiksiffran ens upp i 4000. Jag menar i Leksand har ju inte folk något annat att göra överhuvudtaget än att gå på ishockey och ändå kommer det så få på matcherna. Snacka om att odla en kraftig myt om att vara ett publiklag.
Citera
2016-01-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Pengarna som LIF fått när de inte kunnat räkna kommer från Leksands kommun och är alltså från kommunalskatten, att staten skulle gått in och betalat för ett lokalt idrottslag är föga troligt. Jag som icke-leksing har alltså inte betalat ett öre för LIFs fortsatta levnad.
Statlig lönegarantin fick dom väl
Citera
2016-01-28, 23:17
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Många fans förresten???
Gnaget "som aldrig har någon publik på sina matcher" har ett bättre hemmasnitt. 4461 mot "Hela Sveriges lag" som har 4196. På kvällens match mot Almtuna orkade inte publiksiffran ens upp i 4000. Jag menar i Leksand har ju inte folk något annat att göra överhuvudtaget än att gå på ishockey och ändå kommer det så få på matcherna. Snacka om att odla en kraftig myt om att vara ett publiklag.

Varenda gång du skriver något är det idiotiskt. Sen får du 10 svar som sågar dig, försvinner en vecka och kommer tillbaka och skriver något mer idiotiskt.

Knappt 4000 är egentligen en enorm publiksiffra för en ort som Leksand och motsvarar ungefär att AIK skulle ha 400 000 på läktaren, men alla utom du fattar väl att det är supportrar runtom i landet som åsyftas här. Därför har Leksand alltid högst bortasnitt varenda år.
Citera
2016-01-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Varenda gång du skriver något är det idiotiskt. Sen får du 10 svar som sågar dig, försvinner en vecka och kommer tillbaka och skriver något mer idiotiskt.

Knappt 4000 är egentligen en enorm publiksiffra för en ort som Leksand och motsvarar ungefär att AIK skulle ha 400 000 på läktaren, men alla utom du fattar väl att det är supportrar runtom i landet som åsyftas här. Därför har Leksand alltid högst bortasnitt varenda år.
är Solna verkligen så stort då?
Citera
2016-01-28, 23:48
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salt-Peppar
är Solna verkligen så stort då?

Man brukar nämna upptagningsområde i dessa sammanhang.

Leksand; Dalarna ~300 000
AIK; Stockholm ~1 500 000

Personligen är jag så jävla less på den här diskussionen. Den återkommer ständigt och det är egentligen lika ointressant varje gång.
Citera
2016-01-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Man brukar nämna upptagningsområde i dessa sammanhang.

Leksand; Dalarna ~300 000
AIK; Stockholm ~1 500 000

Personligen är jag så jävla less på den här diskussionen. Den återkommer ständigt och det är egentligen lika ointressant varje gång.
Isåfall får man ju också räkna på konkurrensen i Sthlm är ju naivt och tro att alla stockholmare håller på Gnaget
Citera
2016-01-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Hade inte lif fått en enorm draghjälp av sin nära vän från Dalarna, Mora som ju stod som hemmalag i matchen i Globen, så hade bortasnittet varit betydligt mycket lägre än vad det är just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in