2015-04-02, 22:44
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Strö salt i såren bara

Äh, trösta dig med att ni inte är SSK.
Citera
2015-04-02, 22:56
Medlem
Kethowes avatar
Mitt hjärta gråter blod, som SSk:are!!!.
Men för att svara TS så känns det som om Leksand hockey och Hammarby fotboll är i samma sits. De gillas av "allla" nästan överallt, även om de inte är favoriterna. Lite av "the underdog", "kompisen", "arbetargrabbarna".
Citera
2015-04-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Känns skumt att Färjestad har fans på andra ställen än just i deras håla som kallas Kalstad.
Troligtvis ger Facebook en felaktig bild över hur fansen är spridda över Sverige.
enligt mina källor -där man räknar hur så kallade PPV-matcher köps- är Luleå fansens favorit sett till hela Sverige. Även Leksand är bland dom bästa enligt den statistiken.
Facebook baaah, vilken dynga.

Gärna en källa att tråk Luleå skulle vara "fansens" lag sett till sålda ppv-matcher, låter lika troligt som att solen slocknar för evigt imorgon. Men visst....

"Dina källor" funkar lixom inte, tyvärr!!
Citera
2015-04-02, 23:01
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jirki88
Äh, trösta dig med att ni inte är SSK.

Leksand - SSK 1987
Citera
2015-04-02, 23:29
Medlem
AIK-157 179
Citera
2015-04-03, 01:22
Medlem
Majoriteten är ju inhemska bönder, fjortisar, fjortisarnas kompisars släkt, vänner och familjer. Du skulle t.ex. aldrig se dessa dyka upp på en Tre Kronor match.
Citera
2015-04-03, 01:42
Medlem
Vissa lag är ju stora utan en riktigt anledning egentligen.
Leksand,Brynäs och Färjestad är det inom hockeyn. Fans i hela jävla landet.

I fotbollen är det lite liknande med IFK,Bajen men även små lag som inte levererar idag som Degerfprs exempelvis.
Citera
2015-04-03, 02:36
Medlem
Displaceds avatar
I min värld är Leksand och Brynäs folkets lag och har alltid varit. Anrika, fina föreningar som av samma anledningar givetvis lockar mycket folk.
Citera
2015-04-03, 08:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Majoriteten är ju inhemska bönder, fjortisar, fjortisarnas kompisars släkt, vänner och familjer. Du skulle t.ex. aldrig se dessa dyka upp på en Tre Kronor match.
Och vem vill se Tre Kronor, maken till utvattnat B och C landslag får man leta efter.
Citera
2015-04-03, 09:00
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
I min värld är Leksand och Brynäs folkets lag och har alltid varit. Anrika, fina föreningar som av samma anledningar givetvis lockar mycket folk.

Jag tror att en stor del av sympatierna för Leksand ligger i klassiska mötena med Brynäs innan elitserien föddes. Helt enkelt för att alla tyckte illa om just Brynäs på den tiden. Dom var den tidens köpeslag.
Citera
2015-04-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och vem vill se Tre Kronor, maken till utvattnat B och C landslag får man leta efter.

Vilken sann patriot du är....
Citera
2015-04-03, 14:58
Medlem
Steff83s avatar
Jag ogillar dom bara för att så många gillar dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in